כתבה שפורסמה באתר Poets & Quants מדווחת כי GMAC פרסמה כי 28% מנבחני ה-GMAT עושים כיום את הבחינה לפחות פעמיים אם לא יותר, בהשוואה ל-22%-24% בלבד בשנה שעברה.
GMAC מייחסת את הגידול במספר הנבחנים שנבחנים יותר מפעם אחת לשיפורים שהיא הכניסה למבחן בשנתיים האחרונות, כגון האפשרות לבטל את הציון במרכז הבחינה מיד לאחר סיום המבחן ולהסתיר אותו מבתי הספר, וכן קיצור זמן ההמתנה עבור המועמד בין מבחן למבחן.
מבין כלל הנבחנים, 43% שולחים את התוצאות לתוכניות full-time MBA, והם אלה שיותר נוטים להיבחן מספר פעמים כדי לשפר את הציון ולשפר את סיכויי הקבלה לתוכניות הסלקטיביות, בעוד מועמדים לתוכניות part-time או EMBA בדרך כלל מסתפקים בנסיון אחד מאחר ואחוזי הקבלה לתוכניות האלה גבוהים יותר.
נתון נוסף בהקשר הזה מגלה כי נבחנים שעושים את המבחן בפעם השניה משפרים את הציון שלהם ב-30.3 נקודות בממוצע. כמובן ששיפור משמעותי הוא יותר סביר עבור מועמדים שקיבלו ציון נמוך יחסית בפעם הראשונה, אולם ישנם גם מועמדים שמקבלים 700 או יותר ובוחרים להיבחן פעם נוספת, אם כדי לשפר את הציון ואם כדי להראות לועדת הקבלה שהם לא 'עצלנים'.
נבחנים שמקבלים בין 600-690 בפעם הראשונה משפרים את הציון שלהם ב-20 נקודות הממוצע בפעם השניה, ובכמעט 30 נקודות בפעם הרביעית. נבחנים שמקבלים בין 500-590 בפעם הראשונה משפרים את הציון שלהם ב-35 נקודות בממוצע בפעם השניה, וב-60 נקודות בפעם הרביעית. לעומתם, מי שקיבלו בין 700-790 בפעם הראשונה משפרים את הציון רק ב-10 נקודות בממוצע בפעם השניה.