בחודש ינואר האחרון, בעת השבעתו של נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ, התקיימו עצרות כוח מרשימות של נשים ברחבי המדינה אשר ביקשו למחות על השבעתו לנשיא של אדם שיחסו המזלזל כלפי נשים תועד בהקלטה המפורסמת ההיא. לצידן צעדו לא מעט גברים אשר סבורים ששיוויון מגדרי זו מטרה משותפת לכלל האנושות- והם לא לבד- תלמידי MBA מהתכניות המובילות בעולם מתגייסים גם הם לטובת מזעור הפער שעדיין קיים בעולם העסקים בין גברים ונשים.

שלא במפתיע, אחת מהנציגויות הבולטות של השאיפה לשוויוניות מגדרית בעולם ה-MBA מגיעה בדמות יוזמה של סטודנטים מ-Haas, בית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת Berkeley האולטרה-ליברלית (בבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב טראמפ זכה רק ל-3.2% מקולות הבוחרים בברקלי).

לפי כתבה באתר Poets & Quants, ה-"Manbassadors"- ארגונים משותפים לגברים ונשים הבאים לקדם אג'נדה של שיווין בין המינים – גדלו מאוד בשנה האחרונה וכיום כוללים יותר מ-90 גברים ונשים המקיימים פגישות חודשיות בקמפוס, כחלק ממאמץ לאומי להפוך את בתי הספר למנהל עסקים בארה"ב למקום שוויוני בין גברים לנשים.

ארגון ה-Forte Foundation, שהינו הכוח המוביל למען שוויון בין המינים בתוכניות ה-MBA, הודיע על יוזמת "Men as Allies" כדי לארגן ולהקים מועדוני סטודנטים נוספים כמו זה שהוקם ב-Haas גם בבתי ספר מובילים נוספים בארה"ב ומחוצה לה.

במקביל למועדוני הסטודנטים שפועלים למען שוויון בין המינים ב-Haas, גם ביה"ס עצמו עושה לאחרונה מאמצים להגדיל את מספר הסטודנטיות בתוכנית ה- full-time MBA שלו. כאשר מחזור 2015 החל את לימודיו בתוכנית בשנת 2013, אחוז הנשים בתוכנית עמד על 29%. הדבר הוביל ליוזמה של סטודנטים במטרה להגדיל את מספר הנשים בתוכנית, וכבר בשנה שלאחר מכן (בתוכנית שהתחילה ב-2014) הגיע אחוז הנשים לשיא של 43%. אחוז הנשים ממשיך לצמוח ברוב תוכניות ה-MBA המובילות כשבוורטון וטאק הגיע אחוז הנשים לשיא של 44%, ואחוזים דומים נרשמו גם בהרוורד (43%), ייל (43%), בות' (42%), קלוג (41%) וסטנפורד (41%). בישראל, דרך אגב, 36% מהניגשים למבחן ה-GMAT (מבחן הכניסה הנפוץ ביותר לתכניות MBA) הן נשים.

הגדלת מספר הסטודנטיות בתוכנית היווה רק הישג אחד מבחינת שוויון בין המינים, אולם עדיין נותרו תחומים אחרים בהם ניכרת שליטה גברית בביה"ס, כגון העובדה שרוב הפרופסורים הם גברים ורוב הנושאים הנדונים בתוכנית הלימוד הם בעלי מאפיינים גבריים. לשם כך התגייסו מועדוני ה-Manbassadors והנפיקו מדריך הכולל טיפים היכולים לעזור בעידוד שוויון בין המינים בבית הספר ובמהלך השיעורים. המטרה העיקרית, כפי שמסביר אחד מחברי המועדון, היא לזהות מצבים בהם מתקבלות החלטות המפלות לרעה נשים באופן לא מכוון ולעודד שוויון.

ARINGO גאה במועמדות המוכשרות שלנו שהתקבלו השנה לתכניות ה-MBA המובילות בעולם עם מלגות מלאות וחלקיות כולל – סטנפורד, הרוורד, קולומביה, שיקגו (עם מלגת קרלטון מלאה!!!), קלוג, London Business School, MIT, INSEAD, ועוד.

יום האישה שמח ומעצים לכולם ולכולן.