קרן וקסנר מבטלת את שיתוף הפעולה עם הרווארד

תוכנית המנהיגות שהתקיימה בבית הספר הרווארד לממשל Harvard Kennedy School של האוניברסיטה היוקרתית בשלושת העשורים האחרונים, הופסקה חד צדדית על ידי אנשי קרן וקסנר (Wexner Foundation). לפי מכתב ששלחו אנשי הקרן, הסיבה לכך היא העדר גינוי ברור מצד הנהגת הרווארד למתקפת הטרור של החמאס, והענקת גיבוי לארגוני סטודנטים באוניברסיטה שפרסמו תכנים פרו-פלשתיניים המאשימים את ישראל במצב.

במכתב שנשלח לאנשי ביה"ס לממשל, ועליו חתומים הרבנית אלקה אברמסון, נשיאת הקרן, המנכ״ל רענן אביטל, וכן אביגיל ולסלי וקסנר, יושבי ראש ראש הקרן, נכתב: ״לפני יותר משלושה עשורים, קרן וקסנר זיהתה את בית הספר הרווארד קנדי כמסגרת האוניברסיטאית האידיאלית לפיתוח וחינוך מנהיגי השירות הציבורי בישראל. ראינו בסטנדרטים הגבוהים ובמחויבות לגיוון דעות של בית הספר כמרכיב עיקרי בהחלטתנו. עם השנים חזינו בפחות סבלנות כלפי דעות שונות, הבאה לידי ביטוי שבוגרי התוכנית שלנו נדחקים לשוליים, וכך גם קולותיהם והשקפותיהם. בית הספר לא אפשר לתלמידים ישראלים לנהל דיאלוג פורה – גם אם הינו מורכב – בתוך בית הספר, והפך זאת למגמה שפגעה בכל קהילת הסטודנטים למנהל ציבורי״.

ראשי הקרן התייחסו להעדר גינוי ברור מצד נשיאת האוניברסיטה וכתבו כי ״אנו המומים מכישלונה של הנהגת הרווארד לנקוט עמדה ברורה וחד משמעית נגד הרצח הברברי של אזרחים ישראלים חפים מפשע על ידי טרוריסטים בשבת האחרונה, בחגם של היהודים. בהתאם, רבים מחברי התוכנית שלנו מרגישים דחויים וכי הם נדחקו לשוליים של בית הספר קנדי. הם מרגישים נטושים. אנחנו חולקים את התחושה הזו עם בוגרי התוכנית, צוות הקרן וגם יושבי ראש הקרן״. ״ראינו כי הנהגת הרווארד ״הלכו על קצות האצבעות״, פרסמו הצהרות מעורפלות, וברוח דברי נשיא הרווארד לשעבר, לארי סאמרס, ״לא יכולנו להבין את ניתוק הנהגת האוניברסיטה וגינוי הצהרת הסטודנטים המאשימה את ישראל באחריות להתקפת הטרור בשטחה״, הוסיפו.

קרן וקסנר הודיעה כי היא מסיימת רשמית את התמיכה הכלכלית שלה בבית הספר הרווארד קנדי והמחזור הנוכחי יהיה המחזור האחרון שיסיים את תוכנית התואר השני למנהל ציבורי. ״אנחנו מקבלם את החלטה זו במחויבות בלתי מעורערת לבוגרינו בישראל, לשירות המדינה ולמדינת ישראל״.

בנוסף, המיליארדר הישראלי עידן עופר ואשתו התפטרו מהוועד המנהל של הרווארד במחאה על תגובת האוניברסיטה למתקפת חמאס. "לצערנו, האמון שלנו בהנהגת האוניברסיטה נשבר ואנחנו לא יכולים להמשיך לתמוך בהרווארד ובקהילה שלה" נמסר הצהרת הזוג ל-CNN. "אנו מגנים את אלה שרוצים להאשים את ישראל בזוועות שביצע ארגון הטרור חמאס. החלטתנו להתפטר מהוועד המנהל באה עקב חוסר התמיכה מצד הנהגת האוניברסיטה בעם ישראל לאחר האירועים הטרגיים בשבוע האחרון וחוסר נכונותם להכיר בחמאס כארגון טרור".