מאמר שפורסם באתר TOPMBA.com סוקר את הדרכים למימון תואר MBA בתוכניות המובילות ואת גובה החוב איתו מסיימים הסטודנטים את התואר. לימודי MBA, כידוע לכולם, אינם זולים והם ממשיכים להתייקר – שכר הלימוד הממוצע בשנה שעברה ב-25 התוכניות המובילות בארה"ב עמד על 118,468 דולר, עליה של 81% לעומת 2006. עלות זו אינה כוללת עלויות מחיה ונסיעות ולא את השכר שמאבדים הסטודנטים במשך השנתיים של התואר. ההתייקרות בשכר הלימוד מכריחה את הסטודנטים לקחת הלוואות למימון התואר. בשנה שעברה עמד החוב הממוצע של בוגרי 86 תוכניות ה-MBA המובילות בארה"ב על 55,000 דולר, כאשר הבוגרים שלוו את הסכומים הגבוהים ביותר סיימו את התואר עם חוב של 107000 דולר. בראש רשימת ה'חובות' נמצאים בוגרי MIT, אשר מחצית מהם סיימו את התואר עם חוב שעמד בממוצע על 122,000 דולר. בצד השני של הספקטרום נמצאים בוגרי אוניברסיטת טקסס עם חוב ממוצע של 7000 דולר בלבד.
הנתונים מראים על מתאם ברור בין גבוה החוב לבין התוכניות המובילות – 9 מתוך 10 התוכניות שבוגריהן סיימו עם החוב הגבוה ביותר נמצאות בין 25 התוכניות המובילות בדירוג האחרון של US NEWS, כלומר ככל שביה"ס יוקרתי יותר הוא גובה שכר לימוד גבוה יותר. נתונים אלו גורמים לסטודנטים לשקול תוכניות לתואר שני שהן קצרות וזולות יותר, כגון Master’s in Management, אך בשורה התחתונה נראה שהעליה במחירים של תוכניות ה-MBA לא פגעה בביקוש לתארים אלו בבתי הספר המובילים, כפי שמעידה העליה בכמות האפליקיישנס בשנים האחרונות. אחד הנתונים שהכי חשובים למועמדי MBA הוא ה-ROI – התשואה להשקעה על התואר – ולפי נתוני QS הבוגרים של תוכניות MBA בצפון אמריקה מחזירים את מלוא ההשקעה תוך 4 שנים מסיום התואר בממוצע. התשואות המהירות יותר על השקעה בתואר MBA נמצאות כמובן בתוכניות הקצרות של 12 חודשים, בעיקר באירופה. לדוגמא, ע"פ נתוני פורבס, התשואה להשקעה של בוגרי INSEAD לאחר 5 שנים היא 171,000 דולר, הגבוהה ביותר מבין תוכניות ה-MBA בעולם.

מי שרוצה לקבל מושג על העלויות הכרוכות בתואר MBA ועל התשואה להשקעה על התואר מוזמן להשתמש בשני המחשבונים החדשים באתר ארינגו – מחשבון עלויות ומחשבון התשואה להשקעה.