שלום לכולם,

במקביל להכנה של המועמדים שלנו לראיונות הסיבוב השני, אנחנו בארינגו לא קופאים על השמרים ומקפידים לחדש את המידע שלנו, הישר מוועדות הקבלה.

השבוע אנו מביאים לכם ראיון בלעדי עם מנהל ועדת הקבלה של Cornell Tech – תכנית MBA חדשנית הממוקמת בניו יורק, אשר זכתה לתואר "MBA השנה" על ידי Poets and quants

אבל רגע לפני, ננצל את הפלטפורמה הזאת כדי לאחל הצלחה למועמדים המוכשרים שלנו שהוזמנו להתראיין עבור תכניות ה-MBA הטובות בעולם:

בהצלחה ל9 (מתוך 10!) מועמדי ארינגו אשר הוזמנו להתראיין עבור London Business School

בהצלחה למועמד ארינגו אשר הוזמן להתראיין עבור Harvard

בהצלחה ל3 מועמדי ארינגו אשר הוזמנו להתראיין עבור Booth

בהצלחה ל3 מועמדי ארינגו אשר הוזמנו להתראיין עבור Ross

בהצלחה ל4 מועמדי ארינגו אשר הוזמנו להתראיין עבור Mccombs

בהצלחה ל3 מועמדי ארינגו אשר הוזמנו להתראיין עבור UCLA

בהצלחה ל2 מועמדי ארינגו אשר הוזמנו להתראיין עבור Wharton

ובהצלחה ל10 מועמדי ארינגו נוספים אשר הוזמנו להתראיין עבור INSEAD, IE, Darden, USC, Kellogg ועוד…

מחזיקים לכם אצבעות!


ראיון עם מנהל ה-Admissions של Cornell Tech, מר ריימונד לוצקי:

מה מיוחד בתוכנית ה-MBA של Cornell Tech? מה מבדיל אותה מתוכניות MBA אחרות?

תוכנית ה-MBA של Cornell Tech היא היחידה בארה"ב בה סטודנטים למנהל עסקים לומדים ומפתחים מוצרים דיגיטליים ביחד עם סטודנטים לתואר שני במדעי המחשב, הנדסת חשמל, חקר ביצועים, מערכות מידע, משפטים ועיצוב.
זוהי תוכנית של 12 חודשים שמתחילה בסמסטר קיץ של 10 שבועות בביה"ס Johnson למנהל עסקים של אוניברסיטת קורנל באית'קה (עיר בצפון מדינת ניו יורק), במהלכו לומדים הסטודנטים מושגים בסיסיים במנהל עסקים ומנהיגות, כדי לגשר על הפער בין עולם העסקים ועולם הטכנולוגיה תוך מתן דגש לעבודת צוות המשלבת את שתי הדיסציפלינות.
תוכנית הלימודים המיוחדת, אשר במרכזה שתי חוויות קבוצתיות אינטנסיביות, מספקת לסטודנטים התנסות מעשית בסוגיות של עולם העסקים האמיתי ומעמיקה את ההבנה שלהם בשוק הדיגיטלי והטכנולוגי. הסטודנטים בתוכנית לומדים בסביבה שמחקה באופן צמוד את החוויה של עבודה בעולם העסקים – אם זה בחברת סטראט-אפ ואם בחברה בינ"ל גדולה – שם ההצלחה תלויה ביכולת שלהם להקשיב ללקוחות ולשוק.

מה אתה יכול לספר לנו על האיזור והעיר?

הקמפוס שלנו ממוקם ב Roosevelt Island. הקמפוס ממוקם על רצועה באורך 2 מייל בניו יורק בין מנהטן לקווינס ויש בו מרחבים ירוקים פתוחים ביניהם נמצאים בניינים שנבנו בבניה ירוקה.
לאחר שהסטודנטים מתחילים את הלימודים בתוכנית ה-MBA בסמסטר הקיץ בביה"ס שבאית'קה, עם עוברים לקמפוס ב- Roosevelt Island בסמסטר הסתיו שם הם לומדים, גרים ועובדים במשותף עם מרצים, סטודנטים ואנשי עסקים בשלושה בניינים המרכיבים את החלק הראשון של הקמפוס – the Bloomberg Center, the Tata Innovation Center, and the House. הקמפוס תוכנן באופן ספציפי כדי לעודד אינטרקציה בין סטודנטים ומרצים כדי לאפשר שיתוף פעולה עם התעשיה.

מרכז בלומברג משמש כמרכז הלימוד של קורנל טק ומרכז העצבים האינטלקטואלי בקמפוס. הוא מציע מרחב פתוח המעודד שיתוף ומאפשר לצוותים להתפרס, ליצור דברים וליישם רעיונות.

מרכז TATA לחדשנות משלב בין האקדמיה לתעשיה תחת קורת גג אחת, ומספק חלל עבודה לחברות סטארט-אפ וחברות מבוססות המעוניינות לשתף פעולה עם הצוותים האקדמיים פורצי הדרך של קורנל טק. המרכז מכיל כיתות סטודיו, מעבדות מחקר, מעבדת מחשבים משוכללת ומעבדת עיצוב, וכן איזורי מפגש בכל קומה.
הבניין השלישי נקרא The House – מגדל מגורים בגובה 26 קומות עבור הסטודנטים והמרצים, המכיל 500 דירות, חללים משותפים, שתי מרפסות וטרקלין.

הקמפוס ב- Roosevelt Island מיישם את מודל "קולג' אחד, שני קמפוסים" של Johnson, ומשמש כמרכז עבור כל התוכניות של ביה"ס בניו יורק. ביה"ס שוכר שטח של יותר מ-1800 מ"ר ב- Tata Innovation Center, הכולל שתי כיתות לימוד, שמונה חדרי מנוחה וחלל עבודה עבור יותר מ-20 חברי סגל. סטודנטים רבים המתגוררים באיזור אית'קה בוחרים ללמוד בקמפוס בניו יורק.

בסך הכל מהווה הקמפוס העירוני היחודי של קורנל טק בית עבור 30 חברי סגל מתחומי ההנדסה, מדעי המחשב, מנהל עסקים ומשפטים וכן עבור כ-300 סטודנטים לתואר שני. תוכנית הבניה של הקמפוס מחולקת לשלושה שלבים, וכאשר הבניה תושלם בשנת 2043 הקמפוס יכיל 2000 סטודנטים לתואר שני ומאות חברי סגל.

מה תוכל לספר על האוירה בביה"ס? איך היחסים בין הסטודנטים, ביניהם לבין המרצים? מה עושים הסטודנטים בזמנם החופשי?

מרצים וסטודנטים מתחומים שונים משתפים פעולה אחד עם השני במסגרת Roosevelt Island campus וכן עם קהילות וארגונים חיצוניים כדי להתנסות בבעיות של העולם האמיתי. המחקר שלהם, הרעיונות ופעילות היזמות שלהם מעצבים את האבולוציה של הטכנולוגיה והעסקים בעיר וברחבי העולם.
סגל ההוראה בביה"ס מתמקד בתחומים של אינטרקציה בין אדם למחשב, מחשוב חברתי, בינה מלאכותית, בטיחות ופרטיות, נתונים ומודלים, משפט, עסקים ומדיניות ציבורית. הסגל מבין את הכוח של הטכנולוגיה ופועל עם אנשים מובילים מהאקדמיה והתעשיה וכן עם יזמים וסטודנטים בעריכת מחקרים חדשניים.
הסטודנטים בקורנל טק זוכים להדרכה מצד אנשים שמשפיעים על החברה דרך מאמצי היזמות שלהם. קבוצות סטודנטים חולקות את עבודתם באופן שוטף עם מובילי תעשיה ומקבלים מהם פידבק, ומספר הולך וגדל של חברות סטארט-אפ, יזמים ומשקיעים מעבירים את הפעילות שלהם אל Tata Innovation Center, חלל עבודה שנמצא בקמפוס Roosevelt Island ומיועד כדי לשלב בין התעשיה לאקדמיה.

פעילויות היזמות בקורנל טק משפיעות באופן חיובי על האיזור שלנו. בוגרי התוכנית הקימו יותר מ-38 חברות סטארט-אפ באיזור מאז 2014, והפרויקטים עליהם עובדים הסטודנטים קשורים במידה רבה לצרכים של תושבי ניו יורק. הסטודנטים בביה"ס עבדו על פתרונות טכנולוגיים לאתגרים העומדים בפני תושבי העיר בעלי מוגבלויות, ניתוח של עומסי תנועה בעיר, אפליקציות שנועדו לסייע לנפגעי אלימות ועוד.

בנוסף יש לציין את יוזמת "נשים בטכנולוגיה ויזמות בניו יורק" (WITNY), שיתוף פעולה בין קורנל טק ל- The City University of New York הנועד להגדיל את מספר הסטודנטיות בניו יורק שמתעניינות בקריירה בתחום הטכנולוגיה באמצעות הרחבת ההשתתפות של סטודנטיות לתואר ראשון ושני בטכנולוגיה ע"י חידוש תוכנית הלימודים, מתן גישה להתמחויות מקצועיות, תמיכה כלכלית באמצעות מלגות ומתן מרחב לשיתוף פעולה, התפתחות קהילתית ויצירת קשרים עסקיים.

מה לגבי אפשרויות תעסוקה לסטודנטים?

בוגרי קורנל טק משתלבים במגוון משרות לאחר סיום התואר. בשנים 2015-2017 מעל 70% מבוגרי התוכנית חיפשו עבודה במשרה מלאה (וכמעט כולם מצאו), בעוד יותר מ- 10% הקימו חברות משלהם.

רוב הבוגרים של תוכנית ה-MBA בקורנל טק פונים לקריירות בתחומי ניהול מוצר או שיווק דיגיטלי בחברות מבוססות או בחברות סטארט-אפ, ואילו רוב בוגרי התוכניות הטכניות עובדים בתחומי פיתוח תוכנה, מדעני מידע, הנדסת מידע או מנהלי תוכניות. המעסיקים המגייסים את בוגרי קורנל טק הם בעיקר חברות טכנולוגיה כגון גוגל, אמזון, פייסבוק, אובר, מיקרוסופט, בלומברג, Datadog, Intersection, Oscar Health, ZocDoc ועוד.

האם יש קורסים או מועדונים עליהם תמליץ לסטודנטים עתידיים?

בבקרים הסטודנטים בדרך כלל לומדים קורסים בנושאי יזמות טכנולוגית, ובשעות אחרי הצהריים נמצאים בסטודיו. בזמן שהם בונים מוצרים ועובדים על רעיונות עסקיים, הם מתנסים ומפתחים כישורים הנדרשים עבור ממציאים ויזמים, ולומדים איך לשתף ולבקר רעיונות בסביבה פתוחה ושיתופית. הם מקבלים ומעבירים פידבק באופן שוטף אחד לשני במהלך הסמסטר, ומשתתפים במפגשים שבועיים עם אנשים מהתעשיה ומחברות טכנולוגיה בניו יורק. המפגשים הללו מעודדים קדמה ומשפרים את תהליך העבודה.

בחודש ינואר בין הסמסטרים נוסעים הסטודנטים בתוכנית ה-MBA לישראל למסע I-Trek בן שבועיים, במהלכו הם חווים את שוק העבודה הטכנולוגי בישראל שנחשב לאחד המובילים בעולם. העבודה לקראת המסע מתחילה באוקטובר, כאשר צוותים של 2-3 סטודנטים מחוברים לחברת סטארט-אפ ישראלית המחפשת סיוע אסטרטגי בהתמודדות עם אתגר עסקי. בחודשים שלפני המסע עובדים הסטודנטים בצמוד עם החברה כדי לנתח את הבעיה ולהשתמש בהכשרה האקדמית שקיבלו בתוכנית כדי למצוא לה פתרון. בחלק הראשון של המסע מציגים הסטודנטים את הממצאים שלהם בפני החברה בישראל.

הסטודנטים בתוכנית ה-MBA גם פעילים מאוד באיגוד הסטודנטים של קורנל טק, שמארגן את המועדונים ואת פעילויות הסטודנטים באופן שנתי (מאחר ומדובר בתוכנית של שנה, רוב המועדונים והפעילויות מתחדשים בכל שנה).

איזה סוג של מועמדים ביה"ס מחפש? מי יהנה במיוחד מהתוכנית? מי יתאים לתוכנית?

סטודנטים המעוניינים להקים חברות סטארט-אפ או לעבוד בניהול מוצר, ניהול תוכנית, יועצים ויזמי טכנולוגיה יתאימו במיוחד לתוכנית שלנו. תכונה חשובה הנדרשת מהמועמדים היא "אינטואיציה דיגיטלית" – אמנם הסטודנטים בתוכנית ה-MBA לא חייבים לדעת תכנות, אך צריכה להיות להם תשוקה לעולם הדיגיטלי והבנה שלו מאחר והם צפויים לעבוד בו בעתיד. בנוסף לכך גם עניין ספציפי בתחום מסוים וכיוון לקריירה חשובים במיוחד כי התוכנית נמשכת שנה אחת בלבד ואינה כוללת התמחות המאפשרת התנסות עם כיווני קריירה עתידיים.

יש לך טיפים למועמדים ישראלים לתוכנית?

לקורנל טק יש שיתוף פעולה הדוק אם הטכניון, ואנחנו תמיד מחפשים סטודנטים ישראלים מוכשרים שיצטרפו לקהילה שלנו. המועמדים המועדפים עלינו הם אלה המתעניינים בניהול מוצר וניהול פרויקטים, במיוחד בחברות סטארט-אפ.