English interview with Melissa Rapp, Kellogg School of Management’s Director of Admissions – Full Time MBA Programs

שלום לכולם,

במקביל לעבודה נמרצת על הגשות לסיבוב הראשון, אנחנו בארינגו לא קופאים על השמרים ומקפידים לחדש את המידע שלנו, הישר מוועדות הקבלה.

השבוע אנו מביאים לכם ראיון בלעדי עם מנהלת ועדת הקבלה של תוכנית ה-MBA של קלוג (Kellogg), הגב' מליסה ראפ.

מה מיוחד בתוכנית ה-MBA  של קלוג? מה מבדיל אותה מתוכניות אחרות?

בקלוג יש לנו 3 עקרונות יסוד שמגדירים את החוויה בביה"ס. הגישה היחודית שלנו לחשיבה מנהיגותית מעבירה לסטודנטים שלנו מערך כישורים דינמי שמכין אותם לפתור בעיות מורכבות בעולם העסקים של היום ולהצטיין בקריירות שלהם. בנוסף, טביעת הרגל הגלובלית שלנו מאפשרת לנו להציע לסטודנטים כלים שיעזרו להם לעבוד בכלכלה הגלובלית. השותפויות שלנו עם מוסדות מהשורה הראשונה ברחבי העולם מייצרת חווית למידה גלובלית בתוכנית ה-MBA שלנו.

יש לנו תרבות שיתופית יחודית שמכתיבה את האופן בו הסטודנטים מתנהגים בכיתה ומחוצה לה. לסטודנטים יש הזדמנויות להיות מעורבים בקבלת ההחלטות בכל הדרגים של ביה"ס, כגון בתוכנית הלימודים, המתקנים וועדת הקבלה. הדבר מאפשר להם אינטרקציה רבה יותר עם סגל הפקולטה וההוראה מאשר בבתי ספר אחרים, מה שמסייע להם להתפתחות האישית ולהשפעה רבה יותר על החוויה שלהם בקלוג.

בנוסף לשלושת עקרונות היסוד שלנו, קלוג מציע 4 תוכניות full-time MBA שמאפשרות לסטודנטים לקדם את הקריירות שלהם בהתבסס על הרקע והמטרות שלהם. בנוסף לתוכנית ה-MBA המסורתית שנמשכת שנתיים אנחנו מציעים גם תוכנית מואצת של שנה אחת לסטודנטים שעומדים בדרישות כבוגרי תואר ראשון או שני. אנחנו מציעים גם תואר משותף יחד עם תוכנית ה-MMM, שמציעה לסטודנטים מתודולוגיות לקידום חדשנות ולעיצוב כלי חשיבה, וכן את תוכנית JD/MBA שמציעה לסטודנטים להפוך למנהיגים עסקיים עם מומחיות משפטית או לפתח קריירה בתחום המשפט עם יסודות חזקים במנהל עסקים. תוכנית זו לוקחת בקלוג 3 שנים בניגוד ל-4 שנים בבתי ספר אחרים.

האם התרחשו לאחרונה שינויים בתוכנית או בתהליך הקבלה?

אני שמחה להודיע שבמרץ חגגנו את פתיחת הבניין החדש שלנו, ה- Global Hub. הבניין ישמש בית לתוכניות ה-MBA שלנו, המחלקות האקדמיות וסגל הפקולטה. הבניין עוצב כדי להגדיל את השיתופיות, היצירתיות והלמידה הקבוצתית. הבניין מכיל כיתות לימוד גמישות שמתאימות ללמידה אדפטיבית, מקום מפגש מרכזי עבור כל קהילת ביה"ס ואגף המיועד ללמידה חווייתית.

הבניין החדש מצויד גם בטכנולוגיה מתקדמת – בכל כיתה ישנן מערכות אודיו-ויזואלית שמסייעות ללמידה ומערכת Telepresence המאפשרת גם לסטודנטים שלא נוכחים בכיתה להשתתף בשיעור, וכן למרצים אורחים להעביר הרצאות מרחוק. אנחנו מצפים לקבל בברכה את המחזור הבא של הסטודנטים בבניין החדש שלנו.

בנוסף, אנחנו מנסים לחדש את תוכנית הלימודים כדי להתאים אותה לבעיות המורכבות הניצבות בפני עולם העסקים כיום. רק בשנה שעברה פתחנו 11 קורסים חדשים כגון האדם וטכנולוגיית המכונה, השקת וניהול סטארט-אפים, עסקים ושינוי חברתי ועוד. ניתן לראות את הרשימה המלאה כאן.

מה תוכלי לספר על האוירה בביה"ס? בין סטודנטים, בינם לבין המרצים? מה אתם עושים בזמן הפנוי?

קלוג היא סביבה של למידה שיתופית. מנהיגות ועבודת צוות הם חלקים עיקריים בחוייה כאן, וביה"ס מספק לאנשים סביבה בה יוכלו לקחת סיכונים ולנסות דברים חדשים – בדיוק מה שמנהיגים עושים בעולם העסקים. אנחנו תמיד מחשים סטודנטים שמוכנים לאמץ את הסיכונים הללו ולעבוד ביחד כדי לפתור בעיות מורכבות. דוגמא מצויינת לכך הוא פורום הצמיחה של קלוג, שהינו אירוע שמאורגן ע"י הסטודנטים ונחשב לאחד הכנסים היוקרתיים ביותר כאן. הסטודנטים עובדים ביחד עם הפקולטה כדי לתכנן כל אחד מהשלבים בסדר היום, יוצרים קשרים עם מנהלים בחברות הגדולות, ממציאים, סופרים ומנהיגים נוספים שמעצבים את עולם העסקים שלנו כיום. מעל 2000 סטודנטים, בוגרים, חברי פקולטה ושותפים נרשמים לכנס הזה שנמשך יום אחד ומעודד מחשבה ודיונים אינטרקטיביים שמתמקדים בנושא הצמיחה. ניהול האירוע הזה נותן לסטודנטים שלנו הזדמנות הנהגה וצמיחה.

מה תוכלי לספר על האיזור והעיר?

הקמפוס של קלוג ממוקם בעיר אוונסטון שבמדינת אילינוי. העיר די קרובה לשיקגו שהינה מרכז של עסקים ותרבות, ובנוסף יש בה 31 חופים, 600 פארקים, 8 קבוצות ספורט ומעל 100 מוזיאונים. רוב הסטודנטים בקלוג גרים באוונסטון, בה יש חנויות רבות, מסעדות, אולמות קולנוע וגלריות אומנות. חלק מהסטודנטים גרים בשיקגו הסמוכה ונהנים מתחבורה ציבורית נוחה בין שתי הערים.

תוכלי לספר לנו על הזדמנויות תעסוקה והתמחויות קיץ לסטודנטים בקלוג?

כל סטודנט בתוכנית הדו-שנתית יוצא להתמחות קיץ לאחר סיום השנה הראשונה. ההתמחויות האלו מקיפות מגוון רחב של תעשיות, החל מיעוץ וטכנולוגיה ועד מוצרי צריכה ופיננסים. לסטודנטים בקלוג יש ביקוש בקרב המעסיקים בזכות סט הכישורים המאוזן שלהם, המרץ שלהם ויכולתם להשפיע על צוותים.
95% מכלל בוגרי תוכנית ה-MBA  בשנה שעברה קיבלו הצעת עבודה בשלושת החודשים הראשונים לאחר סיום התואר. יותר מ-200 חברות העסיקו סטודנטים מקלוג, כאשר 16% מהבוגרים קיבלו הצעת עבודה בחו"ל. זה מעיד על היכולת של קלוג לסייע לסטודנטים להתחרות על משרות בשוק העבודה.

המעסיקים משתמשים בכמה ערוצים כדי לגייס סטודנטים מקלוג במהלך השנה. ישנן חברות רבות שמשתתפות בתהליך הגיוס הפורמלי בקמפוס, בעוד חברות אחרות מגייסות באופן חד פעמי. תהליך הגיוס מתחיל בסתיו עם אירועים שכוללים מעל ל-150 חברות שמתארחות אצל ה-CMC, שמאפשר לחברות לבוא לאוונסטון ולהיפגש עם הסטודנטים. בנוסף יש לנו את ועדת התעסוקה של קלוג ומאגר מידע של קורות חיים, אשר החברות נעזרות בו כדי לזהות כשרונות.

תהליך הגיוס מותאם לסטודנט – כאשר הסטודנט מגיע ומקיים את מפגש ההדרכה הראשון, אנחנו מנסים להבין ממנו מה הוא רוצה להשיג דרך חוויית ה-MBA שלו ואיך אנחנו יכולים להדריך אותו ולתמוך בו באמצעות בניית רשימת מטרות, נטוורקינג, כתיבת קורות חיים וכו'.

האם ישנם קורסים או מועדונים עליהם את יכולה להמליץ למועמדים עתידיים?

החוויה של הסטודנט בקלוג נמשכת הרבה מעבר לכיתת הלימוד. החל מטיולים של מועדונים ועד לחוויית למידה בינ"ל, אנחנו מספקים לסטודנטים הזדמנויות שמציידות אותם בכלים לעבודה בשוק הגלובלי. הסטודנטים שלנו לא רק לומדים דברים חדשים בכיתה, אלא גם מיישמים אותם ביותר מ-130 מועדונים שמתמקדים במגוון תעשיות ותחומי עניין חברתיים ותרבותיים, כפי שניתן לראות כאן.

אחת הפעילויות הכי פופולריות בקלוג היא ה-KWEST  – היא מאחדת סטודנטים דרך מגוון פעילויות של שירות לקהילה עם יעדים בינ"ל כגון מלזיה, יפן, צ'ילה, מצרים, טורקיה, איסלנד, איטליה ופרו, וכן יעדים מקומיים כגון אלסקה, הוואי ופארק יוסמיטי. הסטודנטים גם נוסעים לטיולים שכוללים שייט, צלילה, הליכה ומועדוני טעימות יין.

אילו מועמדים מחפש ביה"ס? איזה סוג מועמד יהנה במיוחד ויתאים לביה"ס?

קלוג מחפש מועמדים שאוהבים להשפיע, מנהיגים בלי אגו שמוכנים לתרום לאוירה בביה"ס ולאמץ את המרץ והשיתופיות של התוכנית. בנוסף לציונים ולנסיון התעסוקתי, אנחנו גם רוצים ללמוד על היכולת האינטלקטואלית של המועמד, יכולת פתרון בעיות, נסיון מנהיגותי, הערכים שלו, הפעילויות שלו מחוץ ללימודים והכישורים הבין-אישיים שלו.

תוכנית ה-MBA של קלוג תקיים אירוע למועמדים פוטנציאליים ב16/7 במלון שרתון בתל אביב. חברי ועדת הקבלה ובוגרי ביה"ס יתנו סקירה על התוכניות של ביה"ס ויענו לשאלות המועמדים.

לפרטים נוספים והרשמה: https://apply.kellogg.northwestern.edu/register/18-FT-PRO-EVENT-TelAvivInfo