מחקר חדש שפורסם בחודש שעבר ע”י GMAC מגלה כי 52% מתוכניות Full Time MBA בארה”ב דיווחו על עליה בכמות האפליקיישנס שהוגשו אליהן בשנת 2012. זו הפעם הראשונה מאז 2009 שרוב תוכניות ה-MBA בארה”ב מדווחות על עליה בכמות האפליקיישנס לעומת השנה הקודמת, כאשר חלק גדול מהעליה מוסבר ע”י גידול בכמות המועמדים הבינ”ל – 56% מהתוכניות קיבלו יותר אפליקיישנס ממועמדים בינ”ל לעומת השנה שעברה, ו-59% מהתוכניות דיווחו שקיבלו פחות אפליקיישנס ממועמדים מקומיים לעומת השנה שעברה.
סקר האפליקיישנס של GMAC כלל 683 תוכניות ניהול ומנהל עסקים ב-328 בתי ספר ב-42 מדינות. בין היתר גילה הסקר כי יש גידול בביקוש לתוכניות תואר שני בניהול (Master in Management) באירופה, כאשר 73% מתוכניות אלו דיווחו על עליה בכמות באפליקיישנס השנה לעומת 2012, לעומת 38% בלבד מתוכניות full time one year MBA באירופה שדיווחו על עליה בכמות האפליקיישנס השנה. הגידול בביקוש לתוכניות MBA מקצועיות, כגון part time, online, EMBA, היה נמוך יותר, כאשר רק 29% מתוכניות part time MBA קיבלו השנה יותר אפליקיישנס מאשר ב-2012.
לעומת העליה בביקוש לתוכניות האמריקאיות נרשמה ירידה בביקוש לתוכניות באסיה ב-2013 לעומת 2012, כאשר רק 46% מהתוכניות האסיאתיות דיווחו על עליה בכמות האפליקיישנס השנה.
הסקר גם בדק את נושא הסיוע הכלכלי שמעניקות התוכניות, ומצא כי 96% מתוכניות full time two year MBA מציעות סיוע כלכלי לסטודנטים במימון שכר הלימוד, וכי 43% מהסטודנטים בתוכניות אלו מקבלים מלגות.