כתבה שפורסמה בביזנסויק מדווחת על ירידה בכמות האפליקיישנס שהוגשו ב-2010 לכמה מבתי הספר המובילים ללימודי מנהל עסקים בארה”ב.
לאחר שבתקופת המשבר הכלכלי בשנתיים האחרונות נרשמה עליה בביקוש ללימודי MBA, כעת עם התאוששות הכלכלה העליה נפסקה, כאשר 12 מהתוכניות המובילות בארה”ב, כולל וורטון וברקלי, דיווחו כי ב-2010 הן לא קיבלו יותר אפליקיישנס מאשר ב-2009.
ע”פ נסיון העבר, בזמן מיתון בדרך כלל רואים עליה בביקוש ל-MBA, מאחר והמועמדים חושבים שזה זמן טוב להיעדר משוק העבודה הבעייתי ומחפשים מפלט מהכלכלה הקורסת, מתוך מחשבה שכשיסיימו את הלימודים המצב כבר יהיה יותר טוב.
מבין 30 תוכניות full time MBA שנסקרו, 10 דיווחו על ירידה בשיעור ממוצע של 6.1% בכמות האפליקיישנס השנה, ו-11 דיווחו על עליה בשיעור ממוצע של 10.2%. 9 בתי ספר לא רצו לנדב מידע. בין בתי הספר שדיווחו על ירידה נמצאים Wharton עם 6819 אפליקיישנס (ירידה של 9%), Berkeley עם 3626 אפליקיישנס (ירידה של 11%) ו-Cornell עם 2002 אפליקיישנס (ירידה של 12%). בוורטון “מאשימים” את ההתאוששות הכלכלית, ומספרים שברגע שהכלכלה התייצבה חזרה כמות האפלקישיינס לרמה הרגילה של לפני המשבר.
לעומתם, בכמה בתי ספר נרשמה השנה דווקא עליה בכמות האפליקיישנס, למשל Duke ,MIT עם 3506 אפליקיישנס (עליה של 21%) ו-Harvard עם 9524 אפליקיישנס (עליה של 5%).
MIT ודיוק מסבירים את העליה שלהם בחיזוק הקשרים שלהם בחו”ל והמאמצים למשוך סטודנטים בינ”ל. דיוק אף מעניקים הנחה בדמי הגשת האפליקיישן למועמדים שנכחו במפגשי הסברה של ביה”ס.גילעם לוי, מנכ”ל ארינגו, מוסר בתגובה כי המגמה עליה מדובר בכתבה לא ניכרת בישראל, ולא מורגשת ירידה בכמות הישראלים שמתעניינים בתוכניות המובילות בעולם. נראה שהסיבה העיקרית לכך היא שהמשבר הכלכלי העולמי פחות פגע בישראל.

הכניסו אותי לעניינים (פונה בעוד יותר משנה)
הכניסו אותי לעניינים (פונה בעוד פחות משנה)