שלום לכולם,

בשבוע האחרון פורסמו בתקשורת ידיעות לפיהן נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מתעתד לצמצם באופן משמעותי את היקף ויזת 1-J הניתנת לחלק מהתלמידים היוצאים לחו"ל. בעקבות פניות של מועמדים מודאגים, באנו לעשות קצת סדר בדברים:

רוב הסטודנטים שיוצאים ללמוד בתכניות MBA מובילות בחו"ל, זכאים לויזה 1-F המקנה להם את הזכות ללמוד (ולא לעבוד) בארה"ב. עבור בני הזוג של הסטודנטים, ויזה זו מעניקה אישור שהייה בארה"ב בלבד (ללא עבודה).

חלק מסוים מהסטודנטים היה זכאי לויזת J-1. במסגרת ויזה זו, המוענקת למועמדים אשר מקבלים סיוע חיצוני במימון התואר שלהם (כמו מלגת הקרלטון למשל), בני הזוג רשאים לעבוד באופן כמעט חופשי בארה"ב.

התמחות הקיץ ותקופת העבודה הראשונית בארה"ב מיד לאחר התואר אינן צפויות להיפגע מאחר והן לא קשורות לויזת J-1 אלא ל-Optional training program, תקופה של שנה עד שנה וחצי לאחר סיום התואר בה הבוגר רשאי לעבוד בארה"ב.

לסיכום – השינוי הנוכחי הנוגע לויזת J-1 ישפיע בעיקר על בני הזוג של חלק מהסטודנטים, שבעבר הורשו לעבוד במקביל ללימודים של בן או בת הזוג וכעת לא ייהנו מאפשרות הזאת.


לסיום – רגע אחרי הדדליין של הרווארד ורגע לפני שאר מועדי ההגשה, נבקש לאחל לכל מועמדי ארינגו המון הצלחה בעונת האפליקיישנס הקרובה, ובמיוחד לשני המועמדים שלנו שהוזמנו לראיון בקולומביה.