כתבה שפורסמה באתר fortune.com מדווחת על סקר של GMAC לפיו הביקוש לבוגרי MBA בשוק העבודה נמצא בעליה. ע"פ הסקר, 88% מהחברות מתכננות לקבל לעבודה השנה בוגרי בתי ספר למנהל עסקים, זאת לעומת 80% בשנה שעברה.
בחלוקה לפי סקטורים, מגלה הסקר כי 86% מהחברות בתחום המוצרים והשירותים מתכננות להעסיק השנה בוגרי MBA, לעומת 92% מהחברות בתחום היעוץ, 84% מהחברות בתחומי המימון והחשבונאות ואחוז דומה בתחום הטכנולוגיה.
הסקר מגלה כי גם המשכורות נמצאות בעליה – 54% מהחברות מגדילות את השכר ההתחלתי לבוגרי MBA. חברות בארה"ב מתכננות להציע להם שכר חציוני של 105,000$ לעומת 100,000$ בשנה שעברה. לעומת בוגרי ה-MBA, שכרם של בוגרי תואר שני שאינו MBA יהיה מעט נמוך יותר – שכר התחלתי חציוני של כ-85,000$ לבוגרי תואר master’s in data analytics ו- master’s in marketing.
הסקר של GMAC כלל מעל 2000 מעסיקים מרחבי העולם, וממצאיו משקפים את הגלובליזציה המואצת של עולם העסקים ושל שוק העבודה של בוגרי MBA. כשליש מהחברות שמתכננות להעסיק יותר בוגרי MBA השנה מתכננות לשלוח אותם לעבוד במדינה אחרת.
הסקר לימד גם על שונות בביקוש לבוגרי MBA במדינות שונות – רק 35% מהחברות בגרמניה השיבו שהן מתכננות להעסיק יותר בוגרי MBA, לעומת 70% מהחברות בסין.