כתבה באתר topmba.com מדווחת על סקר חדש של GMAC שפורסם בפברואר בנושא התשואה להשקעה של לימודים בתוכנית MBA. המסקנה העיקרית מהסקר היא שלבוגרי תוכניות full-time MBA לוקח בממוצע 3.5 שנים להחזיר את ההשקעה בלימודים, בעוד לבוגרי תוכניות one-year MBA לוקח רק שנתיים וחצי להחזיר את ההשקעה. ההשקעה בתוכנית מחושבת לפי עלות התוכנית ביחד עם השכר שמפסיד הסטודנט בזמן הלימודים.
הסקר של GMAC כלל 14000 בוגרים, כאשר חצי מהם בוגרי תוכניות full-time MBA ו-37% מהם בוגרי תוכניות executive MBA, part-time MBA או online MBA, אשר גם את ההשקעה בהן לוקח שנתיים וחצי להחזיר. שאר משתתפי הסקר הם בוגרי תוכניות masters in management או masters in accounting.
כמחצית מהמשיבים לסקר סיפקו נתונים אודות השכר שלהם, מהם ניתן ללמוד כי הבוגרים צפויים להרויח בממוצע 2.5 מיליון דולר כשכר בסיס ב-20 השנים שלאחר סיום התואר שלהם (כ-125,000 דולר לשנה).
מנתוני השכר שנאספו בסקר ניתן ללמוד גם על השכר לפי מדינה – מבין משתתפי הסקר שחשפו את משכורתם, בוגרים שעובדים בשוויץ מרויחים בשנה בממוצע את השכר הגבוה ביותר (185,000 דולר), ואחריהם אלה שעובדים בסינגפור (145,000 דולר) ואוסטרליה (140,000 דולר). בוגרים שעובדים בארה"ב מרויחים בממוצע 125,000 דולר, נתון דומה לאלה שעובדים ביפן וגרמניה, בעוד אלה שעובדים בבריטניה מרויחים בממוצע 115,000 דולר.
נתון נוסף שגילה הסקר הוא שלמרות שבתוכניות לימודים קצרות יותר לוקח פחות זמן להחזיר אתה השקעה, דווקא בוגרי תוכניות full-time MBA מתארים את התוכניות בהן למדו כמתגמלות יותר מבחינה כלכלית – 82% מבוגרי תוכניות full-time MBA הגדירו את התוכניות שלהם כמתגמלות כלכלית, בהשוואה ל-74% בלבד מבוגרי תוכניות חד-שנתיות, 71% מבוגרי תוכניות EMBA ו-69% מבוגרי תוכניות part-time.
האם הבוגרים שלמים עם ההחלטה לעשות MBA או מתחרטים עליה? מבין כל משתתפי הסקר, 73% טענו כי ההכשרה שלהם הובילה לקידום מהיר יותר של הקריירה, 80% טענו שהתוכנית עזרה להם לפתח פוטנציאל מנהיגותי ו-81% טענו כי כי התוכנית הגבירה את כושר ההשתכרות שלהם. רק 7% מהמשתתפים טענו כי לא היו חוזרים על החויה.