כתבה באתר Poets & Quants מביאה ניתוח שפורסם בבלוג של ויין אטוול לגבי השפעה של גורמים שונים על סיכויי הקבלה של מועמדים לתוכנית ה-MBA של הרוורד.
קודם כל מגלה ניתוח הנתונים כי כל עליה של 10 נקודות בציון ה-GMAT בין 710-800 מעלה את סיכויי הקבלה באחוז אחד, כאשר למועמד עם ציון 710 יש 7% סיכוי להתקבל, בעוד למועמד עם ציון 800 יש סיכוי של 16% להתקבל.
לגבי ממוצע הציונים בתואר הראשון, הרי שגם כאן GPA גבוה יותר מעלה את סיכויי הקבלה, כאשר למועמד עם GPA של 3.2-3.3 יש סיכוי של 6%, למועמד עם 3.6 יש 9% ולמועמד עם GPA של 4.0 יש סיכוי של 14%.
בהשוואה בין שני הגורמים הנ"ל נראה שבהרוורד שמים יותר דגש על ה-GPA, כאשר עליה בסטיית תקן אחת ב-GPA מעלה את סיכויי הקבלה ב-30%, בעוד עליה בסטיית תקן אחת ב-GMAT מגדילה את סיכויי הקבלה רק ב-25%.
גם לסיבוב ההגשה יש השפעה על סיכויי הקבלה, כאשר כל דחיה לסיבוב מאוחר יותר מפחיתה את סיכויי הקבלה, וכן לנסיון התעסוקתי של המועמד, כאשר כל שנה נוספת מגדילה את סיכויי הקבלה ב-5%.
בנוסף גילה המחקר כי למועמדים מהודו יש סיכויי קבלה נמוכים במיוחד של 1.5%, כמו גם למועמדים שלמדו מימון בתואר הראשון וזוכים לסיכוי של 2% בלבד. לעומתם, למועמדים שעבדו בתחום venture capital או בצבא יש סיכויי קבלה של 16% ו-17% בהתאמה.
סיכויי הקבלה של מועמדים שזומנו לראיון עומדים על 49%, כאשר אם הם הגישו בסיבוב הראשון יש להם סיכוי של 57% ואם בסיבוב השני הסיכוי הוא 37%.