כתבה שפורסמה בוול סטריט ג'ורנל מדווחת על נתונים חדשים שפורסמו ע"י GMAC ולפיהם נרשמה ירידה נוספת, זו השנה הרביעית ברציפות, בכמות האפליקיישנס לתוכניות full time MBA. הסקר של GMAC כלל 744 תוכניות מנהל עסקים ב-359 בתי ספר ברחבי העולם.
באופן כללי, 62% מבתי הספר בארה"ב רשמו ירידה בכמות האפליקיישנס לתוכניות ה-MBA שלהם, בעוד שדווקא בבתי ספר באסיה נרשמה עליה של כ-80% בכמות האפליקיישנס, בעיקר עקב העדפה של אסיאתיים רבים את בתי הספר המקומיים על פני האמריקאים. גם באירופה המצב פחות גרוע, כאשר 37% מתוכניות ה-MBA החד-שנתיות דיווחו על עליה בכמות המועמדים השנה. המספר החציוני של האפליקיישנס בכל העולם ירד ב-22% ב-2012 לאחר ירידה של כ-10% בשנה שעברה. הסיבה העיקרית שיכולה להסביר את הירידה המתמשכת היא חוסר הודאות הכלכלית בעולם, שגורמת למועמדים פוטנציאליים להיזהר מההשקעה המשמעותית של זמן וכסף בתוכנית MBA של שנתיים.
במסגרת הירידה הכללית, כמה מבתי הספר המובילים ספגו ירידות חדות – קולומביה דיווחה על ירידה של 19%, מישיגן עם ירידה של 17%, סטרן עם ירידה של 11.5%, ייל עם ירידה של 9.5% וטאק עם ירידה של 8.8%. בי"ס אחד שהפתיע עם עליה משמעותית הוא UCLA שרשם עליה של 22% בכמות האפליקיישנס לתוכנית ה-MBA השנה, הודות למאמצי השיווק האגרסיביים של ביה"ס ששלח אימיילים למועמדים רבים והסביר להם מדוע כדאי לפנות לתוכנית שלהם.
על רקע הירידה בכמות המועמדים לתוכניות ה-full time MBA, בולטת העליה בכמות המועמדים לתוכניות part time, online and executive MBA בשל העובדה שמועמדים רבים מעדיפים ללמוד בלי לעזוב את העבודה שלהם. עליה נרשמה גם בביקוש לתוכניות מיוחדות לתואר שני בתחומי מנהל עסקים, חשבונאות, שיווק ותקשורת, אליהן ניתן לפנות מיד לאחר התואר הראשון כדי להעשיר את הרקע האקדמי לפני הכניסה לשוק העבודה.
הכניסו אותי לעניינים (פונה בעוד יותר משנה)