נכתב ע"י הילה ירושלמי, מנכ"לית ארינגו

.

מועמדים לתוכניות MBA טוענים לעתים קרובות כי הנטוורקינג – יצירת רשת קשרים מקצועית – היא הסיבה העיקרית שלהם ללמוד בבית ספר למנהל עסקים. אם אתה קורא מאמר זה יש סיכוי טוב שיש לך מניע דומה, ובצדק: הגיוס שמתבצע בקמפוס וההזדמנות להתחכך באנשי מקצוע מהחברות המובילות הם מהיתרונות הגדולים שבלימודים בתוכנית MBA  מובילה בחו"ל. עם זאת, אין צורך לחכות ליום הראשון ללימודים כדי להתחיל בנטוורקינג – יצירת קשר מוקדם עם סטודנטים, בוגרים, אנשי ועדת הקבלה וסגל ההוראה הם צעדים מרכזיים בהגשת אפליקיישן מוצלח. פרק זה בסדרת המאמרים שלנו ידון בחשיבות של נטוורקינג בזמן תהליך הקבלה ויספק עצות שיסייעו לך לעשות זאת ביעילות.

אז, למה נטוורקינג? בואו נהיה ברורים: לא סביר שתפגוש את האדם האחד שיכול להבטיח לך קבלה לתוכנית, ואין לחיצת יד סודית. עם זאת, היכרות עם דמויות מפתח בקמפוס (סטודנטים, בוגרים, חברי ועדת קבלה, סגל הוראה) חשובה מאוד בתהליך הקבלה. שיחות עם אנשים אלה שמכירים מצוין את בית הספר תגלה לך דברים שלא תמצא באתר התוכנית. תובנות אלו יכולות להיות שימושיות באפליקיישן, בין אם בחיבורים או מאוחר יותר בראיון הקבלה, מאחר ואתה תמצא את עצמך "מדבר בשפה של בית הספר" – מיומנות שלא ניתן לזייף. זכור, בתי הספר המובילים מקבלים אלפי בקשות קבלה מדי שנה: המועמדים שמפגינים היכרות עם התכנית והתאמה לתרבות הקמפוס יבלטו לטובה.

אירועי MBA

דרך נהדרת ללמוד להכיר את תרבות בית הספר היא לבקר באירועי ה-MBA השונים. אירוע משמעותי כזה יתקיים בהמשך השבוע – ה MBA Fair, אליו יגיעו נציגי קבלה ובוגרים מהתכניות הטובות בעולם, כולל Harvard, Wharton, INSEAD, Booth, Columbia ועוד. לפרטים נוספים והרשמה – MBAfair.org.il

LinkedIn הוא חברך. LinkedIn הוא כלי שימושי בחיפוש אחר אנשי קשר במסע שלך לקבלה לבית הספר. אבל לפני שאת מתחילה לשלוח מאות בקשות חברות לבוגרים עסוקים או לסטודנטים, השתמשי בכלי החיפוש כדי למצוא ארגוני סטודנטים ומועדונים בקמפוס. לרבים מהם יש LinkedIn, שלעתים קרובות מכילים מידע ליצירת קשר עבור מועמדים המעוניינים ליצור קשר עם 'שגרירי סטודנטים' או אנשים אחרים שישמחו לספר לך על החוויות שלהם בכיתה ובקמפוס.

עוד סיבה לבקר בקמפוס. ביקור בקמפוס צריך להיות גבוה ברשימת המטלות שלך, ואם לא, אז נטוורקינג היא סיבה לתעדף גבוה יותר את הביקור בקמפוס. אותן דמויות מפתח בקמפוס איתן אתה רוצה להיפגש מקבלים פניות רבות באימיילים ורשתות חברתיות, אך אם תגיע פיזית לקמפוס אתה תוכיח שאתה מועמד רציני. רוב בתי הספר אינם עוקבים אחר המועמדים אשר ביקרו בקמפוס, אך החיבורים שלך וראיון הקבלה יבלטו לטובה במידה ותוכל לדבר על שיעורים ספציפיים בהם השתתפת במהלך הביקור שלך בקמפוס, ולציין סטודנטים ואנשי סגל שפגשת.

את מי אתה מכיר? ודא שאתה משתמש במשאבים שלך. דבר עם בוגרי MBA שאתה מכיר מהעבודה או ממקומות אחרים. גם אם הם לא למדו באותו בית ספר שאליו אתה פונה, הם יכולים לשתף אותך בתובנות לגבי תהליך הקבלה והלימודים בתוכנית, ובחוויות שלהם מאז סיום הלימודים. יתרה מזאת, הם עשויים לדעת סטודנט, בוגר או אדם אחר מבית הספר אליו אתה פונה ולהכיר ביניכם. זכור כי התפקיד שלך בתור מועמד MBA הוא להראות את ההתאמה שלך לתוכנית ולתרבות הקמפוס. יצירת קשרים עם סטודנטים, בוגרים, חברי ועדת קבלה ואנשי סגל ההוראה תסייע לך להשיג מידע שלא תמצא באינטרנט. הקדש זמן למפגש עם דמויות מפתח, חקור את ארגוני הסטודנטים בקמפוס ובקר בקמפוס כדי לחוות את התרבות הייחודיות שלו. האפליקיישן שלך יודה לך!