נכתב ע"י הילה ירושלמי, מנכ"לית ארינגו

 

מועמדים ישראלים רבים שואלים אותי "מה לגבי התנדבות? יש לנושא הזה השפעה על סיכויי הקבלה שלי?"

התשובה היא כן, ולא.

הנושא של "התנדבות" נכנס תחת המטריה של Extracurricular activities – כלומר: כל מה שאתם עושים מחוץ לשעות העבודה והלימודים. החלק השישי של סדרת הכתובת שלנו ידון בחשיבות של הפעילויות הללו והערך שהן מוסיפות לפרופיל של המועמד לתוכניות MBA, ויספק תובנות לגבי מה שוועדות הקבלה מחפשות.

ראשית התשובה הקצרה: כן, כל מועמד MBA צריך לכלול פעילויות בשעות הפנאי בקורות החיים שלו. פעילויות כאלו מעידות על מועמד שלם ומעניין אשר פעיל בתחומים רבים. חלק מבתי הספר מחשיבים מעורבות קהילתית כפקטור מרכזי במועמדים שהם מחפשים. בנוסף, פעילויות אחרות כגון עיסוק בספורט ותחביבים נוספים עשויות לספק הישגים אחרים שניתן להוסיף לקורות החיים, וכך לספק חומרים נוספים שאפשר לכתוב עליהם באפליקיישן. אמנם החיבורים וראיון הקבלה יתמקדו בתרחישים במקום העבודה, אך מועמד שמראה הישגים גם מתחומים אחרים יכול לבלוט לטובה.

החדשות הטובות הן שאין פעילויות נכונות או לא נכונות. מומלץ לבחור ארגוני צדקה ופעילויות שבאמת מעניינים אותך, או כאלה שמתאימים למטרות שלך. זכור את התכונות שבתי הספר מחפשים במועמדים, כגון מנהיגות, עבודת צוות ויצירתיות, וחפש הזדמנויות להפגין את המיומנויות האלה גם בפעילויות בשעות הפנאי, בדיוק כמו שאתה עושה בעבודה. דוגמה נפוצה היא בית מחסה לבעלי חיים: כמי שאוהב בעלי חיים אני מקווה שאנשים רבים יתנדבו לעזור בטיפול בבעלי החיים, אך גם מחפש דרכים לתרום באופן ייחודי לארגון. בנוסף לטיפול בבעלי החיים, האם אני יכול להשתמש בידע שלי בחשבונאות או במימון כדי לשמש כגזבר העמותה ולעזור להם לנהל את התקציבים שלהם, לבקש מענקים ולמצוא תורמים? האם הניסיון שלי בניהול קו ייצור יכול לעזור להם לייעל את התהליכים שלהם, מה שיוביל להקטנת ההוצאות ויאפשר להציל יותר חיות?

ועדות הקבלה רוצה לראות שאתה משתמש בהשכלה ובנסיון שלך כדי לתרום לא רק למעסיק שלך, אלא גם לחברה. בתור יזם, האם אתה יכול להצטרף למועצת המנהלים של מועדון יזמים צעירים מקומיים ולתרום מזמנך כדי להדריך בעלי עסקים לעתיד? אם יש לך רקע כשחקן כדורסל, האם תוכל כעת לאמן נבחרת כדורסל לנוער במצוקה בסופי שבוע? אל תדאג לגבי שם המותג או הפעילות הספציפית; במקום זה התמקד בדרך בה תוכל לתרום על בסיס קבוע. אל תסתפק בהצטרפות לאירועים חד פעמיים כמו מרתון או מכירה של מאפים – נסה להשתלב בוועדה שמארגנת אירועים אלה, כדי להצעיד את הארגון קדימה.

פעילויות בשעות הפנאי כגון התנדבות או עיסוק בתחביבים יכולות לעזור לך להתבלט מול מועמדים אחרים, על ידי הפגנת תשוקה כלפי נושאים שונים והדגמת כישורים כגון מנהיגות ועבודת צוות מחוץ לעבודה. החדשות הטובות הן שבמקום לבחור בפעילות "הנכונה", אתה באמת יכול ללכת אחר הלב שלך ולהשקיע במטרות ופעילויות שמעניינות אותך, מה שיוביל להישגים וחוויות שיהיה שווה לדבר עליהן באפליקיישן שלך. בהצלחה!