שלום לכולם,

נציגי ארינגו ניצלו את כנס ה-MBA שהתקיים החודש בישראל כדי לראיין מספר נציגים מהתוכניות המובילות בעולם. היום נביא לכם ראיון שערכנו עם Leigh Gauthier, מנהלת הקבלה של ביה"ס רוטמן באוניברסיטת טורונטו. (ניתן לקרוא את הראיון המקורי באנגלית כאן)

Rotman, University of Toronto MBA Admissions

מה מיוחד בתוכנית ה-MBA של רוטמן? מה מבדיל אותה מתוכניות אחרות?

הייתי אומרת שמה שמייחד את ביה"ס רוטמן, מלבד המיקום שלו במדינה נהדרת (קנדה), שמאפשרת לאנשי מקצוע צעירים להישאר לעבוד בה 3 שנים אחרי התואר, ובאחת הערים הכי טובות בעולם כמו טורונטו, הוא התוכניות המיוחדות שהוא מציע ולא תוכלו למצוא בשום מקום אחר. מה שמבדיל את רוטמן מבתי ספר אחרים למנהל עסקים הוא הגישה שלנו לפיתוח מנהיגות, הדרך בה אנשי מקצוע צעירים יכולים ללמוד לבנות משהו משמעותי דרך השתתפות ב-Creative Destruction Lab , והדרך בה סטודנטים יכולים להתאים את חוויית הלימודים שלהם כאן באמצעות האופציות הגמישות למציאת התמחות והחברות שמגייסות ברוטמן.

תוכלי לספר על שינויים שהתרחשו לאחרונה בתוכנית או בתהליך הקבלה?

תהליך הקבלה שלנו כל הזמן מתפתח, בדיוק כמו הסטודנטים שלנו. רוטמן ידוע כבית הספר הראשון שהכניס חיבורי וידאו לתהליך הקבלה, ובתי ספר אחרים הלכו בעקבותינו. השינוי האחרון בתוכנית הלימודים הוא שסטודנטים יכולים כעת להתחיל ללמוד את קורסי הבחירה שלהם בסוף השנה הראשונה. תוכנית ה-MBA של רוטמן היא תוכנית של 20 חודשים המיועדת לקחת את הסטודנטים אל השלב הבא מבחינת המנהיגות שלהם ולצייד אותם בכלים שיסייעו להם להתמודד עם האתגרים שנכונו להם. שינוי זה במבנה התוכנית נועד לאפשר לסטודנטים להיות אפילו מוכנים יותר אל האתגרים שמחכים להם בתקופת ההתמחות.

מה תוכלי לספר לנו על האוירה בביה"ס?

ניתן לתאר את האוירה בביה"ס כ"שגעון". רוטמן נותן הזדמנויות לכל סטודנט למתוח את הגבולות האישיים שלו, לגלות מי הוא ומה הוא רוצה לעשות בחיים, ואיך יוכל להביא ערך מוסף לחברה באמצעות העבודה שלו. ברוטמן תפגשו חברים שהופכים למשפחה ונשארים אתכם לכל החיים.

מה תוכלי לספר על העיר טורונטו?

תמונה שווה אלף מילים ולכן אני ממליצה לצפות בסרטון הזה שמציג את העיר הנהדרת שלנו.

איזה סוג של מועמדים אתם מחפשים?
אנחנו מעריכים מועמדים לפי 4 קריטריונים שאותם אפרט כדי לתת למועמדים חומר למחשבה:

IMPACT

לא לכל אחד יש הזדמנות לחסוך לחברה שלו אלפי דולרים, או לסגור חוזה של מיליונים בגיל צעיר – אבל שימו לב האם קורות החיים שלכם משקפים באופן מדויק את מה שעשיתם עד עכשיו? איך החברה שלכם השתפרה בזכות העבודה שלכם בה? אל תסתפקו ברשימה של משימות שביצעתם או תחומי האחריות שלכם בחברה, אפילו אם מדובר בחברה גדולה ומוכרת – השקיעו זמן וחשבו על מה שהשגתם באופן אישי, ואיזה ערך מוסף הבאתם.

PRESENCE

כל אינטרקציה שלכם עם נציג של התוכנית היא הזדמנות לאשר או לשנות את מה שאנחנו חושבים עליכם. ההערכה שאנחנו מבצעים כלפיכם לא מסתיימת בסוף ראיון הקבלה. חשוב מאוד שתשימו לב איך אתם גורמים לאחרים להרגיש, ואיך אתם נראים לאחרים, כלומר מהי ה'נוכחות' שלכם – אחרת לא תצליחו לעבור את תהליך הקבלה, ולא חשוב מה המסר שלכם או תוכן הדברים.

SPIKE FACTOR

כל אחד מאיתנו יכול להשיג הישגים אקדמיים או מקצועיים מרשימים, אבל אם זה כל מה שיש לנו אז אנחנו קצת שטחיים ומשעממים. מה שלא פחות חשוב מכך הוא מה שהשגתם מחוץ לעבודה וללימודים – מה זה מלמד את ועדת הקבלה או את המעסיק העתידי עליכם ועל האופי שלכם? מהם הדברים שעשיתם בחיים שלכם שמדגימים את התשוקה, החדשנות, השאפתנות והנחישות שלכם? אלה דברים שניתן להראות בדרכים שונות, כגון תחביבים, התנדבות, פרסים בהם זכיתם, התנסויות ביזמות או הישגים ספורטיביים.

Intellectual Horsepower

בעוד רוב הסטודנטים לא יכולים לחזור אחורה ולשפר את ציוני התואר הראשון, מומלץ לבדוק אם ציון ה-GMAT שלכם משקף היטב את היכולות שלכם. במידה ולא, שקלו להיבחן שוב. ציון גבוה לא יבטיח לכם קבלה אבל חבל להגיש מועמדות עם ציון נמוך במידה ואתם יכולים יותר. אם הציון שלכם הוא הגבוה ביותר שאתם יכולים להשיג – בסדר גמור, ציון ה-GMAT הוא לא הדרך היחידה בה אנחנו מעריכים את האינטליגנציה שלכם. חשבו אם יש משהו שעשיתם בחיים ויכול להעיד על היכולות הקוגניטיביות שלכם – אם כן, ודאו שאתם מכניסים את זה לקורות החיים שלכם, לחיבורים או לראיון הקבלה.

יש עוד משהו שתרצי שהמועמדים שלנו ידעו לגבי תהליך הקבלה?

ועדת הקבלה שלנו מאוד אוהבת ליצור קשר אישי עם המועמדים ולהכיר אותם עוד לפני שהם מגישים אפליקיישן. אני ממליצה לכל מועמד ששוקל ברצינות ללמוד ברוטמן לקבוע פגישת טרום-אפליקיישן איתי או עם כל אחד מחברי ועדת הקבלה.

יש לך טיפים למועמדים ישראלים?

מאחר ובקנדה שירות צבאי אינו חובה, אנחנו בדרך כלל לא פוגשים מועמדים עם נסיון צבאי, אך אנחנו יודעים כמה משמעותי הוא יכול להיות. אני ממליצה למועמדים ישראלים עם נסיון צבאי להציג בקורות החיים שלהם את הכישורים שרכשו במהלך שירותם, במיוחד כל מה שקשור למנהיגות. חשוב לציין שיש לנו כאן 350 סטודנטים מיותר מ-50 מדינות ברחבי העולם, זהו עירוב נהדר של תרבויות והתנסויות כאשר כל אחד מביא משהו יחודי משלו. בכל שנה אנחנו מקבלים תוכנית מספר מועמדים ישראלים יוצאי דופן ונשמח לראות עוד!