נכתב ע"י הילה ירושלמי, מנכ"לית ארינגו

החיבורים הם אחד המרכיבים החשובים ביותר באפליקיישן לתוכניות MBA. החיבורים הם המקום באפליקיישן שבו יש לך את ההזדמנות הטובה ביותר כדי להראות את הידע שלך על התוכנית, להפגין את הכישרון שלך ואת ההישגים, והכי חשוב, להראות את ההתאמה שלך לבית הספר. החלק הרביעי בסדרת המאמרים של ארינגו יסביר איך לגשת לכתיבת החיבורים.

לפני שתתחיל לכתוב, הכן אסטרטגיה. כמה טוב אתה מכיר את התוכנית? איך אתה רואה את הכישורים והמטרות שלך מתאימים לערכים ולהתמחויות של בית הספר? חשוב מה משך אותך לבית הספר הזה מלכתחילה, והתחל כאן. כתוב את השלד לחיבור: מבוא, גוף, סיכום, עם נקודות מפתח עבור כל חלק. זכור כי לכל חיבור יש מגבלת מילים ותכנן בהתאם. אם אין מגבלת מילים, היה שמרן. ועדות הקבלה יקראו מאות חיבורים בכל סיבוב – אל תבזבזו את זמנם. היה תמציתי וברור בתשובות שלך.

בעוד השלב הבא עשוי להישמע מובן מאליו, זו מלכודת נפוצה: ענה על השאלה! אל תחשוב בטעות שהחיבורים הם מקום לכתוב על כל מה שתבחר. שאלות החיבורים נבחרו בקפידה מסיבה מסוימת. כמובן שעליך לשלב בחיבורים את תחומי האחריות שלך, הישגיך ומטרותיך בכל מקום שזה רלוונטי – בדגש על רלוונטי. ודא שטון הכתיבה שלך הוא ישר, בוגר וצנוע. בית הספר האס של אוניברסיטת ברקלי מדגיש ערכים מרכזיים כמו "ביטחון עם ענווה" – מנטרה חשובה שיש לזכור בעת כתיבת החיבורים (לכל בית ספר!).

עוד עצה לסיום בנוגע לכתיבת החיבורים היא להיות זהיר ב"מיחזור" החיבורים שלך. הדרך הבטוחה ביותר למנוע מעצמך לדרוך במקום היא לא למחזר את החיבורים שלך! התחל מחדש בכל פעם כדי לוודא שאתה מצליח להסביר איך הפרופיל שלך תורם לתרבות הייחודית של בית הספר ולערכים שלו. כמובן שאתה אותו המועמד שפונה לכמה בתי ספר, אבל עליך לנצל את החיבורים כדי להפגין נקודות חוזק ומטרות ספציפיות  עבור כל בית ספר אליו אתה פונה.

חיבורי הקבלה הם חלק קריטי באפליקיישן שלך. התחל מוקדם, פתח אסטרטגיות ספציפיות לבית הספר, והתחל לכתוב. וזכור, המומחים בארינגו כאן כדי לעזור!