נכתב ע"י הילה ירושלמי, מנכ"לית ארינגו

.

הדאגה המשותפת שאנו שומעים ממועמדים רבים קשורה לעיצוב מטרות הקריירה שלהם, הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. יש מועמדים הזקוקים לסיוע בהגדרת הצעדים שיובילו אותם אל מטרתם הסופית, בעוד שלאחרים יש מושג מה הם רוצים לעשות, אך הם עדיין לא בטוחים בכך. בתי ספר למנהל עסקים מחפשים מועמדים חכמים ושאפתנים עם תוכנית מובנית להצלחה. התפקיד שלך הוא להסביר להם את המטרות שלך ואיך תוכל להשיג אותן. החלק השני בסדרת המאמרים שלנו יסקור את התהליך האמין והמוכח שלנו לזיהוי מטרות הקריירה ופיתוח מפת דרכים תמציתית שתוביל אליהן.

מטרות קריירה בהקשר של אפליקיישן MBA צריגות להיות שאפתניות אך ברות יישום.  שאל את עצמך: "מה הייתי עושה אם הייתי יכול לעשות כל דבר?" כתוב את זה. אלא אם כן כתבת "להיות באטמן" או משהו דומה, התחל כאן. עכשיו נסה לחשוב על משרות או תחומי קריירה דומים שגם מהם תוכל ליהנות? לאחר מכן, צור רשימה בסיסית של שלבים מן העבודה הנוכחית שלך עד למטרה הסופית. אתה לא חייב להיכנס לפרטים ספציפיים מדי בשלב זה, המטרה היא סיעור מוחות שיסייע לך לזהות תחומי עניין אחרים שלך. עכשיו בדוק: האם זו רשימה ממצה של תחומים בהם היית רוצה לעבוד? האם יש לך רעיון כללי איך להגיע לשם? האם יש דרכים אחרות בהן תוכל להגיע למטרה הסופית?

בחלק השני בתהליך אנחנו מניחים את היסודות. מהם הקשרים בין הנסיון התעסוקתי שלך בהווה ובעבר ובין המטרה העתידית? בנוסף לניסיון המקצועי שלך, האם היתה לך הזדמנות ללמוד עוד על התחום שבחרת בדרכים אחרות, כגון התנדבות בארגונים שונים, או באמצעות קורסים שלמדת או מועדונים בהם היית חבר? נסה לחפור עמוק כדי להבין מה משך את העניין שלך וכיצד אתה כבר מכין את עצמך כדי להתקדם.

החלק האחרון של הפאזל הוא הלימודים בתוכנית ה- MBA. איך התואר משתלב במטרה הכוללת שלך? האם זהו צעד הכרחי? למה או למה לא? בדקי את סיעור המוחות שעשית עד כה: האם את מצפה שתואר ה-MBA יהיה  חלק חיוני בקריירה העתידית שלך, או רק צעד תומך? ואחרון אחרון חביב: איך בית הספר הנבחר שלך מכין אותך באופן ייחודי להצלחה? כפי שנדון במאמרים הבאים שלנו, אל תעשי את הטעות של יצירת נרטיב אחד בלבד. היה מוכן להסביר איך כל בית ספר הוא הבחירה הנכונה, והסבירי באופן ספציפי מדוע: קורסים ופרופסורים ספציפיים, התמחויות ייחודיות, ארגוני סטודנטים, וגורמים אחרים.

ועדות הקבלה של תוכניות ה-MBA לא רק מחליטות אם הן "רוצות" אותך, אלא גם איך התוכנית שלהן תתאים לך ולמטרות שלך. קח את הזמן כדי לשקול את המסלול העתידי שלך ולהסביר איך הרקע שלך בשילוב עם בית הספר הנכון יביא אותך להצלחה. אתה עוד תודה לעצמך בעתיד!