נכתב ע"י הילה ירושלמי, מנכ"לית ארינגו

קורות החיים (CV) הם חלק חשוב באפליקיישן לתוכנית MBA ולכן הם ראויים לתשומת לב מיוחדת. טעות נפוצה שאנו רואים אצל מועמדים היא מסמך קורות חיים קצר מדי/ארוך מדי, או בעל תיאור לקוי של התפקידים בהם עבד המועמד. החלק הראשון בסדרת המאמרים שלנו יתמקד במה לעשות ולא לעשות כשכותבים מסמך קורות חיים כשפונים לתוכנית MBA.


חשוב לכלול תיאורים של חברות שעבדת בהן
. אם את עובדת עבור חברה גדולה וגלובלית זה עשוי להיות יותר, אך אם את עובדת עבור חברה קטנה או בינונית חשוב לתת תיאור קצר של החברה כדי לתת קונטקסט לתפקיד שלך. אם אינך בטוחה שועדת הקבלה מכירה את החברה בה עבדת, חשוב לכלול תיאור שלה.


חשוב להקפיד על עיצוב ואורך המסמך
. הימנע מגרפיקה, צבעים או גופנים מיוחדים (מומלץ לכתוב קו"ח בפונט אריאל או טיימס ניו רומן). השתמש בגופן באותו גודל לכל אורך המסמך, והגבל את קורות החיים שלך לעמוד אחד. אני חוזרת: עמוד אחד. ועדות הקבלה עוברות על מאות ואלפי קורות חיים – ואתה לא רוצה להיות המועמד שלא הצליח לתאר את עצמו בצורה ברורה ותמציתית.


אל תסתפקי בציון שמות המשרות והתפקידים שמילאת
. יש להרחיב על כל תפקיד שמילאת ולהדגיש הישגים משמעותיים ותחומי אחריות מרשימים. זכרי כי המקום מוגבל ולכן הסתפקי ב-3-4 נקודות עבור כל משרה. נסי לכמת במספרים את ההישגים שלך. צייני פרסים ואותות הערכה שקיבלת בעבודה. לבסוף, חשוב להראות את הקשר בין הקריירה הנוכחית שלך לבין המטרות העתידיות שלך.


חשוב לכלול פעילויות התנדבותיות וקהילתיות
. זו הזדמנות מצוינת להציג מי אתה כאדם מחוץ לעבודה. בדיוק כפי שעשית בחלק המקצועי, גם כאן יש להדגיש הישגים, פרסים והישגים אחרים כדי להראות את ההצלחה והמסירות שלך. תאר את התפקיד של הארגון שבו אתה מתנדב. נקודות בונוס אם תוכל להראות חיבור בין מסלול הקריירה שלך לבין תפקידך בארגון.

זכור, קורות החיים שלך הוא אחד המסמכים הראשונים שוועדת הקבלה תקרא. אל תעשה את השגיאה הנפוצה של הגשת רשימת תחומי אחריות ללא תיאורים נוספים, או הגשת חוברת של מספר עמודים המפרטת כל פרויקט בו היית חלק. חשוב לתת קונטקסט לכל דבר, להדגיש את התרומה וההישגים שלך ולהיות תמציתי. אתה מיוחד – הוכח זאת!