תוכנית MBA עם התמחות באסטרטגיה ויעוץ מאפשרת לסטודנט ללמוד וליישם רעיונות אסטרטגיה עסקית כדי לאבחן, לנהל, לעצב ולשנות את האתגרים הנפוצים בעולם העסקים. לימודי היעוץ מקנים למועמדים הבנה עמוקה של גישות אסטרטגיות לניהול פרויקטים של יעוץ ולקוחות, וכן הבנה של ההיבטים החברתיים, המשפטיים, הפוליטיים והכלכליים של עסקאות המעורבות ביוזמות אסטרטגיות של חברות, דבר המסייע להם להתקבל למשרות בחברות יעוץ מובילות כגון מקינזי, BCG או ביין, או לתפקידי אסטרטגיה בחברות גדולות כגון אמזון, מיקרוסופט, גוגל, פייסבוק ועוד.

חשוב לציין כי כמעט כל תוכניות ה-MBA המובילות מציעות קורסים באסטרטגיה (לא רק תוכניות עם התמחות באסטרטגיה) וכי חברות רבות מגייסות יועצים אסטרטגיים. לדוגמא, 48% מבוגרי אינסאד עובדים ביעוץ אסטרטגי, למרות שלתוכנית ה-MBA של אינסאד אין התמחות באסטרטגיה.

ישנם כישורים רבים הנדרשים ממועמד שרוצה ללמוד בתוכנית MBA עם התמחות באסטרטגיה ויעוץ:

  • יכולת לשלב תחומים כגון שיווק, תפעול, מימון וכו' עם אסטרטגיה.
  • יכולת להשתמש בניתוח החלטות מובנה
  • יכולת להשוות השפעות כלכליות של אסטרטגיות שונות
  • כישורי נטוורקינג ותקשורת מצוינים
  • יצירתיות המאפשרת לתרגם בעיות לפתרונות עסקיים

התמחות ביעוץ ואסטרטגיה היא מאוד פופולרית מאחר וקריירה ביעוץ היא יעד נפוץ עבור סטודנטים בתוכניות ה-MBA המובילות. תוכנית הלימודים כוללת בדרך כלל את הנושאים הבאים:

  1. אסטרטגית צמיחה וחדשנות
  2. מסגרת וכלים לניתוח פנימי וחיצוני
  3. יחסים בין רעיונות שונים של ניהול אסטרטגי ואסטרטגיות יעוץ
  4. ניהול בינ"ל
  5. אסטרטגיה תאגידית
  6. אסטרטגיה וטכנולוגיה
  7. אסטרטגיה סטנדרטים של תחברות גלובלית

בוגרי תוכניות MBA עם התמחות באסטרטגיה משתלבים בדרך כלל במשרות כגון יעוץ במגוון תחומים (תפעול, מכירות, שיווק, נדל"ן, משאבי אנוש וכו'), מנהלי מחקר ופיתוח, יעוץ עסקי בניהול אסטרטגי ועוד.

כאן תוכלו למצוא את תוכניות ה-MBA המובילות בתחום האסטרטגיה