אוניברסיטת הונג קונג היא אחת המובילות באסיה, ותוכנית ה-MBA שלה זוכה לביקוש הולך וגובר מצד מועמדי MBA בשנים האחרונות. ארינגו ראיינה שני סטודנטים (Pavan Kumar, Alexander Haylonde Lam) בתוכנית של HKU MBA כדי להביא לכם מידע על התוכנית, על ביה"ס ותהליך הקבלה:

מה מיוחד בתוכנית ה-MBA של HKU?

הכלכלה הגלובלית נוטה בהדרגה לכיוון המזרח, וההשפעה של סין הולכת וגדלה. עבור מהנדסים ששואפים להרחיב את האופקים שלהם ולהשתלב בעולם העסקים באסיה, תוכנית ה-MBA של HKU היא בחירה מצוינת. התוכנית מספקת חווית למידה שמתמקדת באסיה בכיתות קטנות עם הרכב סטודנטים מגוון. התוכנית מציעה גם שלושה מסלולים בניו יורק, לונדון וסין המאפשרים לסטודנטים ללמוד בתוכניות בינ"ל – קולומביה, לונדון ביזנס סקול ואוניברסיטת פודאן. קורסי הבחירה בתוכנית מתאימים לכל מי ששואף לקריירה בינ"ל ומספקים ידע וכישורים בתחום המימון, הטכנולוגיה וכל תחום אחר שהסטודנט בוחר. כשחיפשתי תוכנית מובילה באסיה HKU היתה היחידה שהציעה את האופציות הללו בתוכנית חד-שנתית. הונג קונג היא עיר מגוונת מאוד מבחינה תרבותית ומהווה מרכז פיננסים עולמי. ביה"ס HKU משלב את תרבות המזרח והמערב ומגייס מועמדים חזקים מכל העולם שחולקים את הנסיון העסקי שלהם עם חבריהם לכיתה ומעשירים את חוויית הלימודים.

תוכלו לספר לנו על האוירה בביה"ס? על היחסים בין הסטודנטים למרצים?

ששת החודשים האחרונים היו מאוד אינטנסיביים אך למרות שהלימודים תפסו את רוב הזמן שלי, הצלחתי למצוא זמן לבלות עם חבריי לכיתה. בתוכנית לומדים אנשים מכל העולם וכל אחד משתף את האחרים ברקע ובחוויות שלו. משרד ה-MBA מארגן באופן יזום פעילויות גיבוש ומפגשים חברתיים. בנובמבר חבריי לכיתה הפתיעו אותי במסיבת יום הולדת, ובנוסף חגגנו ביחד חגים בינ"ל כגון דיוואלי, חג המולד וראש השנה האזרחית. ארגנו קבוצת כדורסל והשתתפנו בטורניר של האוניברסיטה. בזכות כל הפעילויות הללו יצרתי חברויות לכל החיים. מנהלת התוכנית היתה מאוד תומכת וקשובה לנו, דיברתי איתם כדי לשתף ברעיונות שלי ולשמוע את העצות שלהם. משרד הקריירה וקשרי הבוגרים תמיד זמינים עבור הסטודנטים ומספקים להם קשרים שמסייעים ללמוד על משרות, חברות ועל הדרך בה עובד עולם העסקים באיזור הזה של העולם.

איך אתם מבלים את הזמן הפנוי שלכם?

בחרתי ב-HKU כי רציתי להצטרף לקהילה בה אוכל לצמוח ולחיות את החיים במלואם, ועכשיו אני מחשיב את ביה"ס כבית השני שלי. בהונג קונג יש חופים וגבעות ברדיוס של 30 דקות. אני מאוד אוהב להתאמן בחוץ ולרוץ בפארקים ועל החוף. בסופי השבוע אני מטפס על הגבעות עם חברים ובוגרי התוכנית ומטייל בעיר. בקיץ אני אוהב לגלוש בים.

מה מיוחד באיזור ובמיקום של ביה"ס?

HKU ממוקם בלב הונג קונג בסמוך למחוז העסקים המרכזי. בעיר יש קהילה בינ"ל מגוונת עם תרבות מעורבת של מזרח ומערב. הקרבה של הקמפוס למרכז העסקים מאפשרת לנו לפגוש מנהיגים עסקיים ומנהלים מהחברות המובילות. ישנם אירועי נטוורקינג שמפגישים אותנו עם בוגרי התוכנית שמציעים לנו הדרכה בקריירה. משרד הקריירה של ביה"ס מארגן מפגשים עם חברות המאפשרים לסטודנטים להבין לעומק את העסקים הבינ"ל, וכן התמחויות בהן אנו מקבלים הזדמנות ליישם את מה שלמדנו בעולם העסקים האמיתי. לאחרונה השלמתי פרויקט בתחום ה- Fintech בשיתוף עם בוגר התוכנית, שהשיק אתר שמסייע לקדם את תעשיית ה- Fintech בהונג קונג ובכל אסיה. זה היה פרויקט נהדר שהעשיר את הידע שלי בתעשיה.

מה אתם אוהבים במיוחד ב-HKU?

תוכנית הלימודים מלמדת את הנושאים בהדרגה, וכל נושא כולל קייסים רלבנטיים המתמקדים בסין ומלמדים אותנו את הניואנסים לגבי איך עושים עסקים באיזור. המרצים מעודדים דיונים בכיתה במהלכם נשמעות דעות מגוונות. המרצים דואגים להישאר מעודכנים בכל המגמות העכשוויות בתעשיה, כגון "בינה מלאכותית עבור מנהיגים עסקיים", קורס של הפרופ' קווין פריירה, שמלמד על ההתפתחויות האחרונות בתחום הבינה המלאכותית. הוא יכול ללמד אפילו מישהו ללא רקע טכני איך בינה מלאכותית חודרת לעסקים ומשפיעה על הכלכלה העולמית.

הקורס "אתיקה עסקית" של פרופ' דיוויד בישופ איתגר את האמונות שלי וגרם לי לחשוב איך להיות מנהיג מוסרי בעתיד. פרופ' בישופ הוא מלא תשוקה ומרתק את הכיתה בזכות חוש ההומור שלו. הלימוד בכיתה נתן לי כיוון ועזר לי לשאול את השאלות הנכונות ולענות עליהן. המטלות בקורס מפתחות כישורי עבודת צוות ופתרון בעיות תוך התמודדות עם אתגרים עסקיים מהעולם האמיתי.

אני אוהב את העובדה שתוכנית ה-MBA של HKU היא תוכנית של שנה אחת, אבל התוכן והמשאבים שהיא מספקת לסטודנטים גורמים לך להרגיש שהשלמת תוכנית של שנתיים. אני אוהב את הקורסים "אתיקה עסקית" ו-"הנהגה ניהולית" שמאתגרים את החשיבה שלי לגבי הנהגה עתידית ושיטות עבודה מוסריות. מתודולוגיית הלמידה הדינמית בביה"ס מהנה מאוד ותכין אותי לקריירה בינ"ל מוצלחת.

האם תוכלו להמליץ למועמדים עתידיים על קורסים ספציפיים או מועדונים?

HKU מספק הזדמנויות רבות לסטודנטים להקים מועדונים בתחומי העניין שלהם. אני משתתף במועדון היעוץ, שמזמין מרצים אורחים ופועל בשיתוף הצוות לפיתוח קריירה בתכנון פעילויות ואירועים הנחוצים לצמיחה שלנו.

בקרו באתר ביה"ס כדי ללמוד עוד על HKU