תואר MBA מתוכנית מובילה הוא התואר המקצועי הפופולרי ביותר לשיפור הפוטנציאל של האדם להפוך למנהיג בעל השפעה. בנוף החינוך העולמי, לתואר שני במנהל עסקים מקנדה יש ביקוש גבוה בזכות שיטות החינוך החדשניות שלו, השילוב התעשייתי וההסתברות לקבל אישור עבודה לאחר MBA. תואר MBA מקנדה יכול ליצור הזדמנויות בינלאומיות, לעזור לאדם לשנות מסלולי קריירה, לפתח כישורי יזמות ולקבל חשיפה תעשייתית גלובלית.

להלן כמה סיבות מדוע תואר MBA מתוכנית בקנדה מביא תועלת למועמדים בינ"ל:

  • חינוך איכותי במחיר סביר: בקנדה יש כמה מבתי הספר לעסקים המובילים בעולם, כגון רוטמן, סמית', איווי ורבים נוספים. היתרונות במונחים של השקעה הכרוכים מעבר לחינוך ברמה הגבוהה ביותר הם סיבה נוספת שמושכת תלמידים בינ"ל. בהשוואה ליעדים פופולריים כמו ארה"ב, בריטניה, או אפילו אוסטרליה, השילוב של שכר הלימוד בקנדה ויוקר המחיה הופך אותו למשתלם יותר.
  • קבלת אישור עבודה ומעמד תושב קבע: מדיניות ההגירה של קנדה הרבה יותר ישירה ומסבירת פנים מאשר חלק מהמדינות האחרות. לאחר קבלת התואר, ישנם 180 ימים שבהם ניתן להגיש בקשה לאישור עבודה לאחר תואר שני (PGWP). זה מאפשר לאדם לעבוד במשך 3 שנים ולאחר מכן להיות תושב קבע זו משימה פשוטה.
  • סביבה בטוחה ורב תרבותית: קנדה מציעה חברה שידועה בגיוון ובתרבות המכילה שלה. כמו כן, בהיותה אנגלית כשפה העיקרית, אין מחסום שפה לזרים. בשנת 2021, קנדה דורגה כמדינה הרביעית הבטוחה בעולם על ידי US.News. סביבה מגוונת, הזדמנויות עצומות, הזדמנויות עבודה עם שכר גבוה, חברה בטוחה ותהליך הגירה פשוט הם כל קריטריונים שמטים את הכף לטובת קנדה.
  • הזדמנויות תעסוקה: מאחר וקנדה היא אחת השחקניות המובילות בכלכלה העולמית, בתי ספר למנהל עסקים לעתים קרובות משתפים פעולה עם ארגונים רב-לאומיים כדי לספק הזדמנויות להתמחות. לפיכך, לאחר MBA יש הזדמנות לבנות קריירה יציבה עם שכר תחרותי. לפי הנתונים, כמעט 97% מבוגרי MBA נקלטים בדרגים הגבוהים של תעשיות הפיננסים, הייעוץ או אפילו הטכנולוגיה. ארגונים עסקיים מובילים כמו מורגן סטנלי, מקינזי, EY, KPMG, Microsoft, Apple Inc, Google ו-Accenture שוכרים אנשי MBA באופן קבוע מאוניברסיטאות קנדיות.

להלן רשימה של תוכניות ה-MBA המובילות בקנדה:

School Name University FT rank 2022
Rotman School of Management University of Toronto 79
Ivey Business School University of Western Ontario 92
Desautels Faculty of Management McGill University 90
Schulich School of Business York University
Sauder School of Business University of British Columbia
Smith School of Business Queen’s University 99
Alberta School of Business University of Alberta
HEC Montréal Université de Montréal