הרוורד? סטנפורד? MIT? אולי אינסאד או LBS? אם החלטתם שלימודי MBA הם השלב הבא בהתפתחות המקצועית שלכם, עכשיו עליכם לבחור את בית הספר בו תלמדו. נכון, כולם רוצים ללמוד בתוכנית מובילה בארה"ב או באירופה, אבל מציאת בית הספר הנכון דורשת מחקר מקיף מעבר לדירוגים.

תהליך הגשת האפליקיישן לתוכניות MBA הוא מפרך ומועמדים רבים לא יודעים היכן להתחיל. להלן כמה טיפים שיעזרו לכם בשלב הראשון בתהליך – מחקר בתי ספר.

  • נסו לזהות מה אתם רוצים להשיג מהלימודים: חשבון נפש והתבוננות פנימית נדרשים כדי להבין את המטרות שלכם. כל בתי הספר ישאלו אתכם – מדוע אתם רוצים לעשות MBA? צריך להיות לכם סיפור מגובש שיסביר את המוטיבציה שלכם ללמוד. חשבו על העבר שלכם, על ההווה ועל התוכניות לעתיד. איך תואר MBA משתלב בחיים שלכם? מה אתם רוצים שבית הספר יציע לכם כחלק מחוויית ה-MBA? בתי הספר רוצים להכיר את המועמדים ואת מה שמניע אותם.
  • חשבו מה בתי הספר ירצו מכם: לבתי הספר יש קריטריונים מסוימים לגבי המועמדים שהם מחפשים. נסו להבין מה המועמדות שלכם יכולה לתרום לתוכנית בה תלמדו. השוו את הפרופיל שלכם עם הפרופיל של הסטודנטים בתוכנית – ממוצע GMAT, ציוני תואר ראשון ונתונים נוספים כדי להבין האם אתם מתאימים. אתם יכולים לחלום על הרוורד אבל אם הפרופיל שלכם לא חזק מספיק אתם לא מתאימים.
  • נטוורקינג: כולם יגידו לכם שנטוורקינג זה אחד הדברים הכי חשובים בחוויית ה-MBA. זה מתחיל הרבה לפני הגשת האפליקיישן – מצאו אנשים (קרובי משפחה, חברים, עמיתים לעבודה) שעשו MBA, ונסו לדלות מהם מידע ועצות לגבי התהליך. בנוסף, השתמשו בלינקדאין כדי להתחבר עם סטודנטים ובוגרים. נסו ליצור קשר עם נציגים של בתי הספר ושקלו לבקר בכמה קמפוסים. יצירת קשרים עם סטודנטים, בוגרים ומרצים יכולה לא רק לסייע לכם באיסוף מידע, אלא גם לשדר לבית הספר שאתם מועמדים רציניים. דרך נוספת לנטוורקינג היא השתתפות באירועים וכנסים שמארגן בית הספר או כנסים גדולים של GMAC, QS, ACCESS MBA בהשתתפות כמה בתי ספר.
  • הזדמנויות תעסוקה: אחת הסיבות העיקריות ללמוד MBA היא להשיג את המטרות המקצועיות שלכם. למדו על החברות המגייסות מועמדים בקמפוס של בתי הספר אליהם אתם שוקלים להגיש, ולאילו משרות ומשכורות הבוגרים מגיעים. נסו למצוא דוחות תעסוקה באתרי בתי הספר או בתארי הדירוגים כדי להבין מהן מגמות הגיוס בשנים האחרונות ואילו שינויים חלו בהן ומצאו תוכניות שנתוני הגיוס שלהן מתאימים למטרות שלכם.
  • לוגיסטיקה: מצאו מידע לגבי שכר הלימוד, מיקום הקמפוס, חשיפה בינ"ל, פעילויות סטודנטים, עלות המחיה, מלגות ועוד. לדוגמא, מועמדים רבים מעדיפים ללמוד בארה"ב בזכות ההיסטוריה של תוכניות ה-MBA, אפשרויות הנטוורקינג והקרבה לחברות הגדולות, אולם לימודים באירופה בתוכניות קצרות יותר יכולים להיות חסכוניים יותר ומתגמלים כלכלית באותה המידה.

ארינגו עזרה למאות מועמדים להתקבל לתוכניות ה-MBA המובילות בעולם. צרו קשר עוד היום כדי לעשות את הצעד הראשון לעבר לימודי ה-MBA שלכם