הסקר השנתי של GMAC שהתפרסם בשבוע שעבר מצביע על עליה בכמות האפליקיישנס שהוגשו השנה ל-61% מתוכניות TWO-YEAR FULL-TIME MBA בעולם שהשתתפו בסקר. זו השנה השלישית ברציפות שהביקוש לתוכניות ה-MBA עולה, לאחר שבשנת 2013 רק 50% מהתוכניות דיווחו על עליה כזו לעומת 43% בשנת 2012. כ-35% מהתוכניות השנה דיווחו על ירידה בכמות האפליקיישנס, וב-4%  מהתוכניות לא נרשם שינוי.

הפעם האחרונה שרוב התוכניות בסקר דיווחו על עליה בכמות האפליקיישנס היתה ב-2009, ומאז ועד היום השתרר חשש שתוכניות Full Time MBA מאבדות מכוחן ויוקרתן לעומת תוכניות אחרות לתואר שני ותוכניות online. השנה דווקא נרשמה ירידה בכמות האפלקישיינס לתוכניות full-time one-year MBA ב-60% מבתי הספר, וכן ירידה בביקוש לתוכניות  master of finance ב- 59% מבתי הספר וירידה בביקוש לתוכניות master in management ב-39% מבתי הספר.

נתון נוסף שמגלה הסקר הוא גידול במספר הסטודנטים שמעדיפים ללמוד מחוץ למדינה שלהם. מאז 2012, חלק ניכר מהגידול בביקוש לתוכניות full-time two-year MBA בארה"ב נובע מעליה בביקוש של סטודנטים זרים. השנה דיווחו 65% מהתוכניות האמריקאיות שקיבלו יותר אפליקיישנס ממועמדים זרים, בעיקר מסין והודו. מבחינת הביקוש של מועמדים אמריקאיים לתוכניות MBA אמריקאיות, 48% מהתוכניות דיווחו השנה על עליה בביקוש של מועמדים אמריקאיים לעומת 44% מהתוכניות שדיווחו על ירידה בביקוש. באופן כללי, רוב האפליקיישנס לתוכניות MBA של שנה ושנתיים בעולם הגיעו מסטודנטים זרים – 56% לתוכניות של שנה ו-52% לתוכניות של שנתיים.

אחד ההסברים לעליה בביקוש לתוכניות ה-MBA הוא השיפור במצב הכלכלה העולמית שגורם לעליה בביקוש המעסיקים לבוגרי MBA, מה שהופך את התואר הזה למשתלם יותר.

הכניסו אותי לעניינים (פונה בעוד יותר משנה)
הכניסו אותי לעניינים (פונה בעוד פחות משנה)