שלום לכולם,

אנחנו שמחים להזמין אתכם לכנס ה-Top MBA הגדול בישראל, בו ישתתפו נציגים מתכניות ה-MBA הטובות בעולם, שיספרו על הייחוד של תכנית ה-MBA שלהם ויתנו טיפים בנוגע לתהליך הקבלה. עקב המצב הכנס השנה יתקיים באופן וירטואלי ביום רביעי, 22.7.2020 בשעה 17:00. ההשתתפות בחינם אך נדרשת הרשמה מראש.

להרשמה לכנס

הכנס הוירטואלי השנה יכלול צ’אט אונליין עם נציגי בתי הספר, מצגות, Q&A וכן פגישות 1 על 1 עם נציגי ועדות הקבלה. בין בתי הספר המשתתפים תוכלו למצוא את הרוורד, וורטון, קלוג, MIT, קולומביה, ברקלי, INSEAD, LBS, דיוק ועוד – לרשימה המלאה.

מטרת הכנס היא לאפשר למועמדים פוטנציאליים להתרשם מתכניות ה-MBA השונות על מנת לסייע לכם בכתיבת האפליקיישנס. ישנן מספר תת-מטרות לאירוע שכזה:

מחקר למטרות בחירת בתי ספר – יכול להיות שאתם כבר “סגורים” על התכניות אליהן אתם מתכננים להגיש מועמדות, אבל תמיד יש ערך למחקר נוסף. לתכניות רבות יש מסלולים ייחודיים, קורסים חדשניים ומלגות ייעודיות לישראלים שלא תמיד מפורסמות באתרים הרשמיים, וכדאי להיות מעודכנים בצורה מקסימלית לפני שמקבלים החלטה.

מחקר למטרות כתיבת האפליקיישן – קיימים לפחות חמישה דירוגים “חשובים” של תכניות MBA. אחד הקריטריונים המשמעותיים בכל הדירוגים הוא “Yield”—מונח שמתייחס לאחוז המתקבלים לתכנית מסוימת שבחרו להירשם לאותה תכנית. מאחר ורוב הנרשמים לתכניות MBA נרשמים ל-4-6 תכניות שונות, נוצר מצב בו אוניברסיטאות יוקרתיות מוצאות את עצמן על תקן “safety schools”, ואחוזי ה-Yield שלהן נמוכים מהמצופה. על כן, תכניות ה-MBA מעניקות חשיבות רבה לשאלה Why Us? במסמכי האפליקיישן. ככל שתוכלו להדגים מוטיבציה יותר גבוהה ללמוד בבית הספר המדובר, כך תשפרו את סיכויי הקבלה שלכם.

איך עושים את זה? כותבים. סיימתם שיחה עם נציג קבלה/בוגר? רשמו לכם מהר את שמו, התפקיד שלו בבית הספר/ מחזור ה-MBA שלו, ואת עיקרי השיחה.

אחת ההמלצות החשובות למשתתפים בכנס היא לשאול שאלות חכמות. קראו מראש על התכנית שמעניינת אתכם כדי שתהיו מוכנים עם שאלות חכמות (כלומר שאלות שאי אפשר למצוא את התשובה אליהן בגוגל) בכל אינטרקציה שלכם עם נציגי התוכנית. חשוב לשאול שאלות שמדגימות שעשיתם את המחקר שלכם (“אני יודעת שרוב הבוגרים שלכם ממשיכים לייעוץ אסטרטגי, את חושבת שיש מקום ליזמים לעתיד בתכנית הזו?”). כאשר אתם מדברים עם בוגרי התוכנית, אתם יכולים לשאול שאלות על החוויה האישית שלהם. רצוי לבסס שאלות על בסיס מכנה משותף (“אתה בוגר 8200? גם אני. הרגשת שזה שיחק תפקיד משמעותי בקבלה שלך לתכנית?”). גם שאלות על תהליך הקבלה והלימודים בתוכניות ה-MBA בצל מגפת הקורונה יהיו כמובן רלבנטיות.