כתבה שפורסמה בוול סטריט ג'ורנל מדווחת על עליה בכמות האפליקיישנס לתוכניות ה-MBA המובילות בארה"ב השנה לעומת השנה שעברה. הנתונים מראים על כך שבהרוורד נרשם מספר גבוה יחסית של 9543 אפליקיישנס לתוכנית ה-MBA שמתחילה ב-2014, עליה של 2.4% לעומת השנה שעברה. בברקלי נרשמה עליה של 3.7% ואילו בדיוק נרשמה עליה משמעותית של 9.6% בכמות האפליקיישנס.
העליה במספר האפליקיישנס מוסברת ע"י כמה גורמים. ראשית, השיפור במצב הכלכלה נותן למועמדים בטחון שהם יוכלו למצוא עבודה לאחר התואר. שנית, בתי הספר משקיעים מאמצים בשיווק וגיוס מועמדים מכל העולם, אשר ביחד עם תהליך קבלה מעט קל יותר בשנים האחרונות מוביל לעליה בכמות הפונים. לדוגמא, UNC משקיעים בגיוס סטודנטים מחו"ל ומדגישים בפניהם את נתוני התעסוקה המצוינים של הסטודנטים הזרים בביה"ס, מה שהביא לעליה של 44% בכמות האפליקיישנס מחוץ לארה"ב שהיוו יותר מחצי מסך האפליקיישנס ל-UNC, ותרמו בין השאר לעליה של 28% בכמות האפליקיישנס הכללית. ישנם מספר בתי ספר בהם לא נרשמה עליה – דרדן וייל דיווח על ירידות בכמות האפליקיישנס השנה.
חשוב לציין כי בעוד כמות אפליקיישנס גדולה יותר מחמיאה לבית הספר ועוזרת לו להיראות סלקטיבי יותר, היא גם גורמת לכך שיהיה יותר קשה לחזות מי מהמועמדים שיתקבלו אכן ירשם ללימודים, מה שמשפיע על נתון ה- yield שחשוב מאוד ליוקרה של בתי הספר. מספר תוכניות מנסות לפתור את הבעיה ע"י הצעת מלגות למתקבלים.
בנוסף למאמצי הגיוס, תוכניות ה-MBA גם דואגות לאחרונה להקלות בתהליך הקבלה, ודורשות מהמועמדים מספר קטן יותר של חיבורים והמלצות.