טיפים לתהליך



חסכון בעלויות

  • בתום כל פגישה שאל את היועץ: מה כדאי שאכין לפגישה הבאה?
    ככל שתתכונן באופן יסודי יותר לפגישה הבאה, כך הפגישה תהיה יעילה ומהירה יותר.
  • אם תקציבך מוגבל, שקול את הדרך הבאה: בצע את התהליך המלא של ארינגו לאוניברסיטה הראשונה בלבד. את שאר האוניברסיטאות בצע עצמאית (לאוניברסיטה הראשונה נבנים יסודות שחלקם ישמשו אותך לאורך כל התהליך).
  • לאחר שלב הסיעור מוחות/אאוטליין (ראה: שלב הכנת החיבורים), תפקידך הוא לכתוב את הטיוטה הראשונה של החיבור ולשלוח אותה ליועץ להערות ועריכה (editing). בד"כ בתיה"ס קובעים מגבלת אורך (למשל: 500 מילים) לכל חיבור.
    ככל שהטיוטה הראשונה תהיה קרובה יותר למגבלת המילים (ולא מעבר), כך ייקח ליועץ פחות זמן לעבוד עליה.
  • בד"כ הלקוח שולח מסמך ליועץ לעריכה, והיועץ מבצע את עבודת העריכה לבדו ושולח את המסמך חזרה.
    עם זאת, לעיתים יעיל יותר לשבת יחד עם היועץ (או להיות איתו על הקו) בעת שהוא מבצע את העריכה. מומלץ שתשקול או תנסה את השיטה הזו. לגבי חלק מהלקוחות היא יעילה מאוד, וגם נותנת יותר תחושה של שליטה בעלויות.
  • רצוי לסיים דוגמת המלצה של ממליץ מסוים לבי"ס מסוים באופן מושלם לפני שמתחילים לכתוב את דוגמת ההמלצה של אותו ממליץ לביה"ס הבא. בדרך זו תבטיח תהליך יעיל בניהול הגרסאות.

הפקת המקסימום מארינגו

  • בתהליך העבודה עם ארינגו, ביישנות לא מובילה לתוצאות!
    כשאתה מעדיף אחרת, תגיד את זה במפורש ליועץ שלך.
    כשאתה לא מרוצה ממשהו, תגיד את זה ברורות, ישירות ומיידית ליועץ שלך.
  • שים לב: אם היועץ יודע בוודאות כי משהו שכתוב באחד המסמכים שלך אינו אמת, הוא מחוייב לדווח על כך למנהל ארינגו.
    אם היועץ מוצא שבאפשרותך לראות את ההמלצה שישלח בפועל הממליץ, הוא מחויב לדווח על כך למנהל ארינגו.
  • בשלב העבודה על החיבורים וההמלצות, חלק מהלקוחות מוצאים שמרתון עם היועץ (חצי יום רצוף) הוא כלי עבודה ממקד ויעיל. שקול לקחת יום חופש מהעבודה כדי לבצע מרתון עם היועץ.
  • חלק מהלקוחות מוצאים שפגישות עבודה (פנים אל פנים, או בטלפון/סקייפ) יעילות יותר מעבודה באימייל.

יעילות בתהליך

  • אצל מרבית יועצי האפליקיישן, וגם בארינגו, ככל שהעבודה נעשית רחוק יותר מהדדליין (כלומר, מוקדם יותר), הפוקוס על המסמכים שלך חזק יותר. היועץ יכול לעשות דברים בנחת ובפוקוס מלא עליך, והמומחים השונים "רעננים" יותר.
    בשבועיים שלפני הדדליין, בשל העליה הטבעית בעומס, מהירות התגובה של היועץ עשויה לרדת. רצוי לתכנן בהתאם.
  • לאחר שתכין את האפליקיישן השני תגלה הרבה דברים שיכלת לעשות טוב יותר באפליקיישן הראשון. זה טבעי וקורה בד"כ.
    פתרון חלקי לכך הוא לסיים את ההכנה של האפליקיישן הראשון כחודשיים לפני הדדליין הראשון, ולהגיש אותו בפועל כשבוע לפני הדדליין הראשון.
    בכך תהיה לך אפשרות למקצה שיפורים.
  • בחלק מבתי הספר יש לבצע ראיון עוד לפני הגשת האפליקיישן! בדוק את המדיניות בנושא ראיון בעמודי התוכניות.
  • צור לעצמך שם משתמש וסיסמה ב-Online Application System של כל בי"ס שהנך פונה אליו (אם עוד לא עשית זאת). היכרות מוקדמת עם המערכת יכולה לסייע לך להגיש אפליקיישנס מסודרים ובזמן.
  • מומלץ שתסיר את פונקציית הבלונים ב-Word לצורך עבודה יעילה עם ארינגו.
  • מומלץ שתקרא עכשיו את אפשרויות הפיצוי כדי שתוכל לממש אותן במקרים הרלוונטיים (ואנחנו מקווים שהם לא יקרו…).

הרבה הצלחה בתהליך,

צוות ארינגו