בחודשים האחרונים, רוב תוכניות ה-MBA פרסמו שאלות חיבורים חדשות, ונראה כי הן עורכות תחרות ביניהן ומנסות להיות יצירתיות ככל האפשר. עושה רושם שועדות הקבלה בתוכניות המובילות עבדו קשה השנה לשכתב את שאלות החיבורים כדי לגרום למועמדים לכתוב חיבורים אותנטיים, צבעוניים ומקוריים יותר, לגרום להם לדבר יותר על עצמם והאישיות שלהם ופחות על הישגיהם האקדמיים והמקצועיים, ולמנוע מצב שמתקבלים מאות חיבורים דומים.
חלק מבתי הספר כגון וורטון וברקלי דורשים פחות חיבורים השנה, בעוד אחרים משנים את ההנחיות, דורשים חיבורי וידאו, או במקרה של MIT מבקשים מהמועמדים לכתוב בעצמם את מכתבי ההמלצה עבורם מטעם המעסיק האחרון שלהם.
ברקלי הציגו בשנה שעברה את אחת משאלות החיבורים המקוריות ביותר, כשביקשו מהמועמדים לספר על שיר שהם אוהבים במיוחד, אולם השנה הורידו את השאלה הזו וצמצמו את מספר החיבורים הנדרש מארבעה לשלושה.
גם לדיוק לא חסרה יצירתיות והם מבקשים ממועמדים זו השנה השלישית ברציפות לחבר רשימה של 25 עובדות מעניינות אודותיהם. קלוג מבקשים ממועמדים זו השנה השניה ברציפות להקליט חיבורי וידאו ולענות בקצרה על כמה שאלות.
כמובן שאי אפשר לדבר על שאלות חיבורים יצירתיות מבלי להזכיר את שיקגו, שכבר כמה שנים מבקשים ממועמדים להכין מצגת של 4 שקופיות ולספר על עצמם.