ארינגו ממשיכה לראיין סטודנטים מתוכניות ה-MBA המובילות. היום אנחנו מביאים לכם ראיון עם ברק ביטון מתוכנית ה-MBA של UCLA אנדרסון.

מה מיוחד בביה"ס שלך? במה הוא שונה בעיניך מבתי ספר אחרים?

קודם כל, התוכנית מתאפיינת בכיתה קטנה יחסית של כ-350 סטודנטים. באנדרסון אתה זוכה להכיר לעומק את כל הסטודנטים בכיתה שלך ולפתח קשרים אישיים חזקים איתם.

דבר נוסף שמייחד את התוכנית הוא מגוון אפשרויות תעסוקה לאחר התואר. למרות שאנדרסון ידוע כבי"ס עם אוריינטציה טכנולוגית, הסטודנטים בו נהנים מהכלכלה המשגשגת של קליפורניה ונהנים מגישה למגוון רחב של אפשרויות תעסוקה שמספק ביה"ס – יעוץ, בנקאות השקעות, טכנולוגיה ובידור. המיקום המצויין של ביה"ס פותח דלתות רבות גם להתמחויות אקדמיות. חברות מהאיזור מגייסות סטודנטים ישירות מהקמפוס וזו מערכת יחסים שביה"ס עובד קשה כדי לתחזק.

יתרון נוסף הוא המיקום של ביה"ס בלוס אנג'לס – אין כמו החוף המערבי מבחינת האוירה ומזג האויר. האנשים רגועים, האפשרויות לבילוי בשעות הפנאי הן אינסופיות, ומזג האויר חמים ונעים.

תוכל לספר לנו על שינויים שהתרחשו לאחרונה בביה"ס שלך או בתהליך הקבלה?

בתחילת 2020 אמור להיפתח בניין חדש בקמפוס בזכות תרומה ממשפחת אנדרסון, שיכיל כיתות עם טכנולוגיה חדישה, חדרי מנוחה וכו'. מבחינת תהליך הקבלה, אין חדש – השלב הראשון הוא האפליקיישן והחיבורים, והשלב השני הוא ראיון קבלה שמבוצע ע"י סטודנט.

מה תוכל לספר לנו על האוירה בביה"ס? על היחסים בין הסטודנטים ובינם לבין המרצים? מה הסטודנטים עושים בזמנם הפנוי?

אנדרסון מטפח אוירה יזמית וסביבה הנשלטת בידי הסטודנטים. כל מה שמתרחש מחוץ לכיתות מנוהל ע"י הסטודנטים – מועדונים, ירידי תעסוקה, מסיבות וטיולים – לסטודנטים יש חופש וגיבוי כדי לקיים פעילויות שתורמות לקהילת ביה"ס. בנוסף, סגל ההוראה בביה"ס תומך בסטודנטים ועוזר להם בכל דבר, החל מיעוץ קריירה ועד סיוע בבניית מערכת השעות. מרכז הקריירה בביה"ס מספר יעוץ שוטף לסטודנטים לקראת השלב הבא בקריירה שלהם, כולל כתיבת קו"ח והכנה לראיונות.

מה לגבי העיר והאיזור של הקמפוס?

לוס אנג'לס – מה עוד אפשר להגיד עליה? לפני שהגעתי לאנדרסון, חבר אמר לי: "כל מה שאתה אוהב לעשות בזמנך הפנוי, תמצא את הגרסה הכי טובה שלו ב-LA", ואני חייב להודות שזה נכון. בין אם זה ללכת למשחק של הלייקרס, לטייל במאליבו, ללכת לסרטים או לאכול במסעדות – בעיר יש הכל למי שרוצה להנות מהחיים, ולסטודנטים יש זמן פנוי כדי להנות ממה שיש לעיר להציע.

בתהליך חיפוש העבודה? האם יש חברות מסוימות שבולטות בגיוס סטודנטים מביה"ס?

הן מבחינת גיוס להתמחות קיץ והן מבחינת משרות מלאות, כל החברות הגדולות (חברות היעוץ והטכנולוגיה המובילות, והבנקים הגדולים) מגיעות לאנדרסון לאירועי גיוס. בנוסף, הסטודנטים זוכים להצעות עבודה רבות בזכות המיקום של ביה"ס. גם התמחויות אקדמיות נפוצות מאוד באנדרסון. למשרד הקריירה של ביה"ס יש קשרים מצויינים עם חברות קטנות ובינוניות ממגוון תעשיות, ובזכות כך זוכים הסטודנטים לקבל מספר הצעות עבודה לפני שהם בוחרים את הכיוון שלהם.

מה אהבת במיוחד בתוכנית ה-MBA? תוכל להמליץ על קורסים או מועדונים מסוימים?

אנדרסון מציע קורסי בחירה מדהימים בכל התחומים. באופן אישי אני מגיע מרקע של יעוץ ורציתי להרחיב את הכישורים הטכניים שלי. נהניתי מאוד מקורסי data analytics ולמדתי שפות תכנות שונות. אני מאמין שהקורסים האלה הם שעזרו לי לנצל את הנסיון שלי ביעוץ ולהשיג הצעת עבודה מאמזון.

יש לך טיפים עבור מועמדים ששוקלים ללמוד בביה"ס שלך?

אנדרסון מחפש מועמדים שיראו התלהבות כלפי ביה"ס, ולכן אני מציע להם לבצע מחקר כמה שיותר ספציפי על ביה"ס לפני שהם מדברים עם מישהו מאנדרסון כדי שיוכלו להפגין ידע.