קולומביה פרסמו את פרופיל המחזור שמתחיל את לימודיו בתוכניות ה-MBA בינואר ואוגוסט 2012. מתוך 5409 אפליקיישנס שהוגשו לתוכנית, 545 סטודנטים מתחילים את הלימודים בתוכנית ה-MBA בספטמבר ו-196 בתוכנית ינואר, מתוכם 38% סטודנטים בינ"ל ו-38% נשים. הגיל הממוצע הוא 28, עם כ-5 שנות נסיון תעסוקתי בממוצע.
ממוצע ה-GMAT של המתקבלים הוא 715, ממוצע ציוני תואר ראשון הוא 3.5, ל-31% יש תואר ראשון מתחומי מדעי החברה ו-30% ממנהל עסקים, 29% עבדו בתחום השירותים הפיננסיים ו-20% עבדו ביעוץ.

בעקבות פרסום הנתונים התפרסמה כתבה באתר Poets & Quants שמדווחת על ירידה משמעותית של 19% בכמות האפליקיישנס שהוגשו השנה לתוכנית ה-MBA בקולומביה (1260 פחות לעומת השנה שעברה). ירידה זו בולטת גם על רקע הירידה בכללית בכמות האפליקיישנס לתוכניות ה-MBA המובילות השנה, כגון וורטון והרוורד שרשמו ירידות מתונות יחסית.
הירידה בקולומביה, תוכנית שקשורה לתחום השירותים הפיננסיים, מקושרת למכה שספג מגזר השירותים הפיננסיים בשנים האחרונות, ממנה עוד לא התאושש לגמרי. כתוצאה מכך מועמדי MBA (וקולומביה) פוטנציאליים מהמגזר הפיננסי בוחרים להישאר בעבודתם ולא לצאת ללימודים, ובנוסף החברות הבולטות במגזר מגייסות פחות בוגרי MBA. לכן בתי ספר שמזוהים פחות עם המגזר הפיננסי ספגו ירידות מתונות יותר. גם NYU Stern שמזוהה עם המגזר הפיננסי ספג ירידה משמעותית של 11.5% בכמות האפליקיישנס בשנה שעברה.
שאלה מעניינת היא מדוע וורטון, שמזוהה גם כן עם המגזר הפיננסי, ספג ירידה מתונה יחסית לקולומביה? התשובה היא שביה"ס עשה בשנים האחרונות מאמץ להתרחק קצת מהמוניטין הפיננסי לכיוון הניהול הכללי כדי להתחרות בהרוורד וסטנפורד.

הכניסו אותי לעניינים (פונה בעוד יותר משנה)

הכניסו אותי לעניינים (פונה בעוד פחות משנה)