מספר תוכניות MBA מובילות מציעות השנה למועמדים ישראלים להירשם ולהתקבל לתוכניות במנהל עסקים מובילות ללא בחינת ה-GMAT או ה-GRE!

זוהי הזדמנות חד פעמית ללמוד MBA במוסדות המובילים בעולם ללא צורך בלימוד לקראת הבחינות הללו.

אם אתם מתכננים להגיש מועמדות לבית הספר למנהל עסקים, אתם עשויים לתהות אילו תוכניות מציעות כרגע פטור מהגשת ציון GMAT/GRE, והאם זו אפשרות ריאלית שכדאי לשקול?

אילו תוכניות MBA מובילות מציעות כיום פטור ממבחן GMAT/GRE?

נכון לכתיבת פוסט זה, 15 מתוך 25 בתי הספר המובילים למנהל עסקים מציעות פטור מ-GMAT/GRE לעונת 2023–2024, למועמדים מכל העולם, כולל MIT Sloan, NYU Stern, UCLA Anderson, Cornell Johnson, Michigan Ross, UVA Darden ו-Dartmouth Tuck.

אילו תוכניות MBA מובילות מציעות כיום פטור ממבחן GMAT/GRE רק לישראלים?

לאחר שדיברנו עם דיקני התוכניות, ארינגו קיבלה אישור מ-3 תוכניות MBA נוספות: Chicago Booth, Northwestern Kellogg, UPenn Wharton  להגשת מועמדיה ללא GMAT או GRE. זוהי הזדמנות יוצאת דופן שלא קיימת למועמדים ממדינות אחרות להתקבל לתוכניות ה-MBA המובילות הללו ללא בחינה. במידה ומועמדי שיקגו או וורטון יתקבלו, הקבלה תהיה על תנאי עד לקבלת ציון מינימלי באחד המבחנים, לעומת קלוג שמוכנים לוותר לחלוטין למועמדים ישראלים על דרישת הקדם של המבחן.

אילו סוגים של פטור מ- GMAT/GRE זמינים?

תוכניות MBA רבות, כולל UVA Darden, Cornell Johnson, USC Marshall ו-UNC Kenan-Flagler, מציעות פטור אופציונלי ממבחן GMAT/GRE למועמדים המרגישים שהם יכולים להפגין את היכולות הכמותיות והאנליטיות שלהם באמצעות ראיות חלופיות, שיכולות לכלול מחקר אקדמי, תעודות הסמכה שונות (כגון ראיית חשבון או CFA), קורסים נוספים שנלקחו לאחרונה. בחלק מבתי ספר, כגון UT McCombs, יש דרישת ניסיון עבודה מינימלית לתמורה לפטור מהבחינה (שלוש שנים במקרה של UT).

הטייק של ארינגו:

השנה יש אפשרות ריאלית להתקבל לתוכניות מובילות ללא GMAT. מספר מועמדים הגישו בקשות בסבב הראשון וכבר התקבלו לבתי הספר המובילים ללא GMAT  (ביניהם MIT Sloan, Darden Virginia, Stern  NYU , FOSTER SEATTLE, USC Marshall, UT Austin, Cornell Tech ועוד.)

מצד שני – זה לא אומר שזה יהיה קל. וורטון ושיקגו הן 2 מ-4 התוכניות הקשות לקבלה בעולם. והסיכויים ללא GMAT מן הסתם פוחתים.

אם יש לך רקורד אקדמי חלש, כולל מחסור בקורסים כמותיים ו/או ציונים גרועים במקצועות כמותיים, הגשת בקשה לפטור מבחן לא תהיה מהלך אסטרטגי חיובי. סביר להניח שבקשת הוויתור שלך לא תאושר, וחשוב מכך, עליך להראות לוועדת הקבלה שאתה יכול להתמודד עם הדרישות האקדמיות המאתגרות של תוכנית ה-MBA.

מתי על המועמדים להגיש בקשה לפטור מ- GMAT/GRE?

חלק מבתי הספר למנהל עסקים מבקשים ממך להגיש בקשה לפטור לפני הגשת האפליקיישן, ואם הפטור שלך לא יינתן, תצטרך לגשת לבחינה לפני שתסיים את תהליך האפליקיישן. תוכניות אחרות כוללות את בקשת הפטור בתוך הבקשה, מה שאומר שאתה יכול להגיש את האפליקיישן במלואו לפני שתחליט אם אתה עדיין צריך לגשת למבחן. כמו תמיד, קרא את ההוראות של כל בית ספר במלואן, ובצע את המחקר שלך זמן רב מראש, כי יש להגיש כמה בקשות פטור שבועות לפני מועד הגשת האפליקיישן.

ארינגו עזרה לעשרות מועמדים ב-3 השנים האחרונות להתקבל ל-MBA ללא GMAT. דבר איתנו עוד היום על האפשרויות קבלה שלך!