אחד החלקים הנשכחים של תהליך הקבלה לתוכניות ה-MBA המובילות הוא עדכון הפרופיל ברשתות חברתיות, שיכול לסייע לכם להתקבל. ע"פ סקר של קפלן, יותר ויותר בתי ספר בודקים את פרופילי המועמדים ברשתות חברתיות כדי לקבל עוד מידע עליהם שיסייע להם להחליט אם לקבלם לתוכנית. מאמר זה יתמקד בטיפים לשיפור הפרופיל בפלטפורמות מקצועיות כגון לינקדאין.

  1. רושם ראשוני חשוב – זה נשמע מובן מאליו, אבל דאגו לכך שתמונת הפרופיל שלכם מקצועית ומכובדת. בחרו תמונה עדכנית בה אתם לבושים בצורה חצי-רשמית, וזכרו שחיוך גדול יעזור לכם להיראות נגישים וחברותיים. דאגו שהפנים שלכם ממלאים את הפריים, ללא אנשים אחרים. אין צורך לשכור צלם מקצועי לשם כך, תמונה איכותית ממצלמה ביתית או טלפון יכולה להספיק.
  2. הוסיפו כותרת טובה – זהו הדבר השני שמבקרים בפרופיל שלכם יראו לאחר התמונה שלכם. מטרת הכותרת היא לסייע לכם לבלוט תוך שימוש במילות מפתח פופולריות. חשבו איך אתם רוצים להציג את עצמכם, מעין סיכום של 120 תווים של מה שיש לכם להציע. התאימו את הכותרת לקהל שלכם, במקרה הזה חברי ועדת הקבלה.
  3. התאימו את הפרופיל לקורות החיים – פרופיל הלינקדאין שלכם צריך לחזק את קורות החיים ולא לסתור אותם. דאגו לכך שהתאריכים ותיאור המשרות זהה. אם אתם רוצים לכלול פרטים נוספים שלא יכולתם להכניס בקורות החיים, פרופיל הלינקדאין הוא המקום המושלם לכך.
  4. היזהרו עם הפעילויות הנוספות – בעוד התחביבים או העיסוקים הצדדיים שלכם יכולים להפוך את הפרופיל למעניין יותר, היו זהירים במה שאתם מכניסים לתוכו. אתם רוצים להראות לועדת הקבלה שאם מתאימים לתוכנית, לכן ודאו שהשאיפות שלכם מתאימות לאלה שתשיגו באמצעות ה-MBA. אתם לא רוצים לפספס קבלה לתוכנית כי ועדת הקבלה תחשוב שהשאיפה שלכם בחיים היא להיות מאמן כדורגל.
  5. הגדילו את רשת הקשרים שלכם – מספר נמוך של קשרים בפרופיל (מתחת ל-200) עלול להוות דגל אדום עבור ועדת הקבלה, כי הוא מראה שאתם לא טובים ביצירת חיבור עם אנשים. שלחו הזמנות לעמיתים לשעבר בעבודה, חברים מהלימודים, מנטורים ומנהלים, וכן לאנשים שעובדים בתחום בו אתם רוצים לעבוד ולבוגרים מביה"ס אליו אתם פונים.
  6. בקשו המלצות – בתחתית כל פרופיל לינקדאין יש חלק של המלצות. לא מדובר במכתבי המלצה פורמליים אך הן יכולות לחזק את הפרופיל שלכם. יש גבול למה שאתם יכולים לספר על עצמכם, אך המלצה ממישהו אחר שמאשרת כי אתם "חדורי מוטיבציה והתלהבות" או "שחקן קבוצתי" יכולות לאשר עבור ועדת הקבלה שכדאי לקבל אתכם לתוכנית. זכרו גם להעניק המלצות לאחרים ברשת הקשרים שלכם.