הסקר השנתי של GMAC שהתפרסם בשבוע שעבר מצביע על עליה בכמות האפליקיישנס שהוגשו השנה ל-61% מתוכניות TWO-YEAR FULL-TIME MBA בעולם שהשתתפו בסקר. זו השנה השלישית ברציפות שהביקוש לתוכניות ה-MBA עולה, לאחר שבשנת 2013 רק 50% מהתוכניות דיווחו על עליה כזו לעומת 43% בשנת 2012. כ-35% מהתוכניות השנה דיווחו על ירידה בכמות האפליקיישנס, וב-4% מהתוכניות לא נרשם שינוי.
הפעם האחרונה שרוב התוכניות בסקר דיווחו על עליה בכמות האפליקיישנס היתה ב-2009, ומאז ועד היום השתרר חשש שתוכניות Full Time MBA מאבדות מכוחן ויוקרתן לעומת תוכניות אחרות לתואר שני ותוכניות online. השנה דווקא נרשמה ירידה בכמות האפלקישיינס לתוכניות full-time one-year MBA ב-60% מבתי הספר, וכן ירידה בביקוש לתוכניות master of finance ב- 59% מבתי הספר וירידה בביקוש לתוכניות master in management ב-39% מבתי הספר.
נתון נוסף שמגלה הסקר הוא גידול במספר הסטודנטים שמעדיפים ללמוד מחוץ למדינה שלהם. מאז 2012, חלק ניכר מהגידול בביקוש לתוכניות full-time two-year MBA בארה"ב נובע מעליה בביקוש של סטודנטים זרים. השנה דיווחו 65% מהתוכניות האמריקאיות שקיבלו יותר אפליקיישנס ממועמדים זרים, בעיקר מסין והודו. מבחינת הביקוש של מועמדים אמריקאיים לתוכניות MBA אמריקאיות, 48% מהתוכניות דיווחו השנה על עליה בביקוש של מועמדים אמריקאיים לעומת 44% מהתוכניות שדיווחו על ירידה בביקוש. באופן כללי, רוב האפליקיישנס לתוכניות MBA של שנה ושנתיים בעולם הגיעו מסטודנטים זרים – 56% לתוכניות של שנה ו-52% לתוכניות של שנתיים.
אחד ההסברים לעליה בביקוש לתוכניות ה-MBA הוא השיפור במצב הכלכלה העולמית שגורם לעליה בביקוש המעסיקים לבוגרי MBA, מה שהופך את התואר הזה למשתלם יותר.