ע"פ כתבה שהתפרסמה לאחרונה ב-Fortune, מסתבר שועדות הקבלה של מספר תוכניות MBA נוהגות לערוך חיפוש בגוגל על המועמדים, ולבדוק פרופילים שלהם ברשתות חברתיות כגון פייסבוק, כדי ללמוד עליהם מידע נוסף פרט לזה שבחרו לספק באפליקיישן, אם מתוך הדרך שבה הם בוחרים להציג את עצמם ברשת ואם לפי מה שאחרים כותבים עליהם.
לדוגמא, הרוורד אישרו כי הם נוהגים לבצע חיפושים ברשת על המועמדים. בתי ספר אחרים (Stanford, UNC) לא תמיד עושים זאת באופן גורף, אלא רק כאשר משהו נראה חשוד או מוזר באפליקיישן של המועמד. נראה שבבתי ספר בהם סטודנטים או בוגרים מעורבים בתהליך הקבלה ובסינון מועמדים, הסבירות שישתמשו בחיפושי רשת על המועמדים גבוהה עוד יותר. חשוב לציין שהמידע שמופיע על המועמד ברשת לא יהווה גורם מרכזי בקבלתו או דחייתו, אבל הוא בהחלט עשוי לחזק את התחושה המתגבשת ולתת דחיפה קלה, לכאן או לשם…
היו כמובן מי שניצלו את המצב והקימו חברה שמתמחה באיתור מידע "מפליל" על המועמד ברשת ומחיקתו. בין הדוגמאות לדברים שנמצאו ברשת ועשויים לפגוע בסיכוי הקבלה של המועמד ניתן למצוא מועמד בעל שם זהה לזה של רוצח מורשע, מועמדים שפרסמו ציטוטים או תמונות הקושרים אותם להימורים ושימוש בסמים, ואפילו מועמדים שלכלכו על סטודנטים הלומדים בביה"ס אליו הם מנסים להתקבל!
היו זהירים 🙂

הכניסו אותי לעניינים (פונה בעוד יותר משנה)
הכניסו אותי לעניינים (פונה בעוד פחות משנה)