אלון, אחד מלקוחותינו עשה אתמול את בחינת ה- TOEFL  של חברת ETS מביתו בתל אביב. כזכור, ETS החלו לאפשר למועמדים בכל העולם להיבחן מהבית מאחר ומרכזי הבחינה סגורים עקב התפשטות מגפת הקורונה. אלון נבחן בבחינה הזאת בעבר, באחד ממרכזי הבחינה של ETS ולכן יכול גם להשוות בין שתי החוויות. הנה הרשמים שלו:

אלון, איך קבעת את הבחינה?

קבעתי את הבחינה בדיוק באותו אופן כמו בעבר. באתר של ETS (האתר הרשמי של החברה שמאחורי מבחני ה- TOEFL וה- GRE) . שילמתי כרגיל וקבעו לי מועד.

לאחר מכן הופניתי לאתר של חברת ProctorU (כנראה הגוף הטכני שמתפעל את הבחינות) וקבעתי איתם מועד. יש לציין כי הבחינות הם לפי שעון ארה"ב ולכן התור הכי מוקדם היתה ב18:00 שעון ישראל.

האם היתה גמישות במערכת ובמועדים?

בהחלט – היו המון מועדים ואפילו יום לפני המבחן ביקשתי להזיז את יום המבחן והסכימו ללא עלות נוספת בכלל!

אילו עזרים טכנולוגיים היית צריך? קנית מצלמה מיוחדת?

ראיתי אונליין שהשימוש במק קצת יותר מסובך אז התארגנתי על לפטופ פיסי רגיל.

תאר את השלבים עד לבחינה

כשהתחברתי , יצר איתי קשר מפעיל, שתחילה ביקש לראות תעודה מזהה (הוא סרק אותה). אח"כ הוא השתלט על המחשב שלי וביקש שאסובב את המסך שאראה את כל החדר. הוא גם ביקש לראות את מסך המחשב ועשיתי את זה דרך הטלפון (אפשר גם עם מראה) וגם רצה שאראה לו מאחורי האוזניים שלי (אסור אוזניות). בנוסף הוא ביקש ממני להפשיל שרוולים, להוציא את הטלפון שלי מהחדר והבחינה התחילה.

ספר על מהלך הבחינה

בהתחלה שאלתי אם מותר לכתוב דברים על דף, והוא לא הסכים לדף חלק (דף של מדפסת) אבל הסכים למחברת או לוח מחיק (במקרה היה לי). הבחינה החלה כרגיל (4 חלקים: כתיבה, קריאה, דיבור ושמיעה), המצלמה עובדת תוך כדי הבחינה והמפעיל מפקח עליך. באמצע הבחינה היתה הפסקה. הלכתי לשירותים וחזרתי והמפעיל שוב ביקש לבדוק את האוזניים שלי והשרוולים.

נשמע פשוט

בהחלט! היה הרבה יותר רגוע ומרגיע מאשר בחינה במרכזי הבחינות. התחלנו בזמן, הייתי בבית והכל היה רגוע. אפילו קיבלתי חצי מהציון (קריאה ושמיעה) מיידית ועכשיו מחכה לציון המלא.

 

מעולה – נשאר לנו לאחל לך בהצלחה ושבקרוב תתקבל לתוכנית MBA מהטובות בעולם!

 

לקריאות נוספות על השפעות הקורונה על תהליך הקבלה ל- Top MBA Programs קראו כאן:

תוכניות מובילות ישקלו דחיית לימודים למועמדים בינ"ל

תוכניות ה-MBA  דוחות את הדדליין האחרון בגלל הקורונה

בצל מגפת הקורונה: הקלות למועמדים, מבחנים מהבית

איך משפיעה מגפת הקורונה על תהליך הקבלה לתוכניות ה- MBA המובילות?