איך משפיעה מגפת הקורונה על תהליך הקבלה לתוכניות ה-MBA המובילות?

בזמן שמגפת הקורונה (COVID-19) מכה בכל העולם, אנחנו רואים תגובות של תוכניות ה-MBA המובילות בארה"ב ובאירופה. כל 7 התוכניות המובילות (הרוורד, סטנפורד, שיקגו, וורטון, קלוג, קולומביה, MIT) עברו ללימודים אונליין, ותוכניות רבות, כגון וורטון, שילבו בתוכנית הלימודים קורסים חדשים בנושא (ראו: Epidemics, Natural Disasters, and Geopolitics: Managing Global Business and Financial Uncertainty).

בנוסף, התרחשו שינויים רבים גם בתהליך הקבלה. אינסאד ובתי ספר אחרים הציעו הקלות למועמדים כגון דחיית הדדליינס ואפשרות הגשת אפליקיישנס ללא ציוני GMAT/GRE. רוב ראיונות הקבלה יתקיימו אונליין ולא באופן אישי. קולומביה דחו את מועד ההגשה לתוכנית אוגוסט 2020 לתחילת יוני. עבור כל מועמדי ה-MBA, התפרצות הקורונה גורמת לתחושת חוסר ודאות חזקה.

במהלך 20 השנים האחרונות, חברת ארינגו צברה נסיון רב ביעוץ למועמדי MBA בתקופות שיא ושפל בכלכלה. אף אחד לא יודע בדיוק מה צפוי בעתיד, אך חשבנו שננסה להציע את התחזיות שלנו כדי לסייע למועמדי MBA להבין איך ישפיע וירוס הקורונה על עולם ה-MBA:

  1. יותר אנשים יגישו מועמדות לתוכניות MBA מובילות. מחקר על GMAC הראה שתקופות של מיתון מלוות בהגדלת הפניות ללימודי תואר שני באופן כללי ותוכניות MBA בפרט. מאחר והקורונה גרמה לאבטלה חלקית או מלאה של אנשים רבים, הביקוש לעובדים יגדל לאחר שיעבור המשבר, ולכן רשתות בוגרים חזקות והזדמנויות הגיוס שמספקות תוכניות ה-MBA יספקו קרש קפיצה אל שוק העבודה.
  2. מועמדי ה-MBA יהיו מגוונים יותר. השינויים המשמעותיים בשווקים גורמים לעובדים לחשוב על שינוי קריירה. תעשיות שלמות כגון בתי חולים וחברות תעופה משנות את פניהן כדי להתמודד עם האתגרים שהקורונה כפתה עליהם, ולכן עובדים רבים יפנו לתפקידים ותחומים חדשים, מה שיביא ליותר מועמדי MBA מתעשיות שקיבלו יצוג פחות בעבר.
  3. תוכניות של שנה אחת יהיו פופולריות יותר. יותר אנשים יגישו מועמדות לתוכניות MBA אך לא ירצו להיות מחוץ לשוק העבודה יותר מדי זמן. תוכניות של שנה אחת כגון אלה שמציעות קלוג או NYU יסייעו למועמדים אלו לרכוש השכלה עסקית שתקדם את הקריירה שלהם ותאפשר להם לחזור לשוק העבודה במהרה.
  4. מועמדים יעדיפו להישאר קרוב לבית. בשנים האחרונות יש עליה במועמדים שבוחרים ללמוד רחוק מהבית, בעיקר אמריקאים שבוחרים ללמוד באירופה. מאחר והקורונה פוגעת בטיסות הבינ"ל, סביר שיותר מועמדי MBA יעדיפו ללמוד קרוב יותר לבית. המשמעות יכולה להיות סיכויי קבלה גבוהים יותר עבור מועמדים בינ"ל לתוכניות אמריקאיות.
  5. בוגרי תוכניות MBA מובילות ימצאו עבודה יותר מהר. בתקופות של שפל כלכלי, חברות לא יוכלו להרשות לעצמם להעסיק מנהלים שהביצועים שלהם לא מספקים או כאלה שהם חסרי יצירתיות, ולכן סביר שהן יתגברו את מאמצי הגיוס שלהם מקרב בוגרי ה-MBA, כי כך הן יוכלו לסנן ולהכשיר מועמדים מתאימים.

למגפת הקורונה השפעות רבות על לימודי מנהל העסקים ועל הכלכלה העולמית. בזמן שתוכניות ה-MBA המובילות מסתגלות למצב החדש, ארינגו תהיה כאן כדי לעקוב אחר השינויים ולסייע למועמדים לנצל אותם. קראו עדכונים נוספים על הקלות למועמדים בבחינות הקבלה ובמועדי ההגשה.