MBA rankings

דירוג תוכניות ה-MBA של U.S. News לשנת 2024, שציפו לו בקוצר רוח, פורסם, והרשימה השנה חושפת כמה תזוזות מעניינות בהשוואה לשנתיים הקודמות.

ארינגו בחנה את השינויים העיקריים ומה הם עשויים לרמוז למועמדים עתידיים ל-MBA.

כתר משותף חדש

התפתחות הבולטת ביותר היא התיקו במקום הראשון. בית הספר למנהל עסקים של סטנפורד, שדורג במקום השלישי בשנת 2023, עשה קפיצה משמעותית וכעת חולק את המקום הראשון עם בית הספר וורטון של אוניברסיטת פנסילבניה. זה מפיל את בית הספר בות' למנהל עסקים של אוניברסיטת שיקגו, שדורג במקום הראשון בשנה הקודמת, למקום השלישי.

תנועה ויציבות

מעבר למקום הראשון, הייתה תנועה בכל הדירוג.  (קלוג) Northwestern Kellogg שומר על הביצועים החזקים שלו ומצטרף לבות' בתיקו במקום השלישי. בינתיים, MIT Sloan  ו הרווארד Business School ירדו כל אחת מקום אחד למקומות החמישי והשישי בהתאמה.

עם זאת, כמה בתי ספר הראו יציבות יוצאת דופן. בית הספר לניהול של ייל (Yale SOM) ממשיך את הנוכחות המרשימה שלו בעשירייה הראשונה, ונותר יציב במקום השביעי יחד עם ברקלי האס ו-NYU סטרן, שניהם מטפסים בדירוג.

מה המשמעות של השינויים האלה?

העלייה של סטנפורד והטלטלה בצמרת מרמזות על דגש הולך וגובר על גורמים שמוערכים על ידי בית הספר, כגון חדשנות ורוח יזמית. זה מתיישר עם המיקוד של אקלים העסקים הנוכחי באספקטים אלו.

היציבות בתוך שאר העשירייה הראשונה משקפת את המוניטין של מוסדות ותיקים אלה. עם זאת, התנועה של בתי ספר כמו MIT Sloan והרווארד מדגישה את הנוף התחרותי ההולך וגובר.

גאות משתנות: עלייתו של NYU ונפילתה של קולומביה

אחד השינויים הבולטים ביותר השנה הוא עלייתו של NYU Stern. בטיפוס למקום השביעי בדירוג הכללי וכן דורג גבוה כמעט בכל הדירוגים לפי תחומים ספציפיים כגון חשבונאות, ניתוח עסקי, יזמות, מימון, מערכות מידע, שיווק, נדל"ן ועוד. NYU Stern מנצל את החוזקות שלו בתחומים כמו מימון ויזמות, שהופכים אטרקטיביים יותר ויותר למועמדים ל-MBA. עלייה זו באה על חשבון בית הספר לעסקים של קולומביה, שנפל מחוץ לעשירייה הראשונה.

הסיבות מאחורי הנפילה של קולומביה עשויות לנבוע מכמה גורמים, ויתכן שיידרש מחקר נוסף לגבי מתודולוגיית הדירוג של U.S. News כדי להצביע על הסיבה המדויקת. עם זאת, זה מדגיש את החשיבות של בתי ספר למנהל עסקים לחדש ולהתאים את עצמם כל הזמן כדי לענות על הצרכים המשתנים של עולם העסקים.

בחירת התוכנית הנכונה

עבור מועמדים ל-MBA, דירוגים אלה מציעים תובנות חשובות, אך הם לא צריכים להיות הגורם היחיד שיש לקחת בחשבון. שקלו את יעדי הקריירה שלכם, פורמט התוכנית המועדף עליכם, המיקום, המחיר, ואת החוזקות של כל בית ספר בעת קבלת ההחלטה.

צרו קשר לקבלת הערכת סיכויים והתייעצות לגבי קבלה לתוכניות MBA  מובילות: https://aringo.co.il/mba-process-registration/