הרוורד פרסמו בבלוג של ועדת הקבלה טיפים נוספים עבור ארבעה חלקים חשובים באפליקיישן לתוכנית ה-MBA:

Extracurriculars

החלק של Extracurriculars (כל מה שאתם עושים מחוץ לשעות העבודה והלימודים, כולל התנדבות ופעילות קהילתית) עוזר לנו להבין מה חשוב לכם. באילו פעילויות אתם מעורבים מחוץ לעבודה? איך הפעילויות השפיעו עליכם ואיזו השפעה היתה לכם על אחרים?

לפעמים מועמדים מנסים לבחור פעילויות ש"יראו טוב" באפליקיישן, אך הגישה הזו בדרך כלל לא עוזרת לכם באפליקיישן. מאחר ואם זו המטרה שלכם אז כנראה שאתם תהיו פחות מחויבים לפעילויות אלו, ותעשו אותן בצורה שטחית כדי לצאת ידי חובה, וכך זה גם יראה לנו באפליקיישן שלכם. בנוסף, חשוב להבהיר שאין סוג מסוים של פעילויות שאנחנו מחפשים אצל מועמדים – אנחנו רוצים לבנות כיתה מגוונת ומנהיגים אותנטיים.

לכן העצה שלי היא לעסוק בדברים שחשובים לכם מרגשים אתכם. עשו אותם טוב עם אנרגיה ותשוקה. ככה תלמדו הרבה יותר, תביאו יותר תועלת וגם תהנו יותר, וכך גם זה יתבטא בצורה טובה יותר באפליקיישן ובראיון הקבלה שלכם. כמובן שאנחנו מבינים שאתם עסוקים מאוד, ולמרות שבאפליקיישן יש מקום לציין 3 פעילויות, אל תדאגו אם אין לכם 3 – עדיף שיהיו לכם 1-2 פעילויות שממש משמעותיות עבורכם.

פרסים – Awards

החלק של הפרסים אמור להיות די ברור, יש לכם מקום לציין 3 פרסים בהם זכיתם בכל שלב בחייכם. יש לכם מעט מקום (200 תוים) לפרט איך נבחרתם לקבל את הפרס. בחרו את הפרסים שהכי משמעותיים עבורכם.

ציוני מבחנים – GMAT/GRE

אחת הקונספציות השגויות בקרב מועמדים ל-HBS היא שהחלטות ועדת הקבלה מבוססות ברובן על ציוני ה-GMAT וה-GRE. זה לא עובד ככה – אנחנו מביאים בחשבון את כל האלמנטים של האפליקיישן שלכם כדי להכיר אתכם כבני אדם, ואנחנו מבינים שאתם יותר מסתם ציון במבחן!

אז מדוע בכלל אנחנו דורשים ציוני מבחנים? כי הלימודים ב-HBS מתבססים ברובם על דיונים בכיתה והמבחנים נותנים לנו אינדיקציה על היכולות המילוליות וכמותיות שלכם, אשר חשובים מאוד להצלחה בלימודים בתוכנית ה-MBA שלנו.

חשוב להבהיר שלא משנה לנו איזה מבחן עשיתם – GMAT או GRE. בחרו במבחן שהכי מתאים לכם. במחזור 2019 12% מהסטודנטים עשו את ה-GRE  ובמחזור 2020 14% עשו את ה-GRE.

אנחנו מקבלים מועמדים עם טווח רחב של ציונים, ובעוד שציון גבוה כמובן שלא יפגע בכם, הוא גם לא מבטיח קבלה ודאית.

גליונות ציונים – Transcripts

גליונות הציונים שלכם מהתואר הראשון אמורים להיות החלק הקל באפליקיישן – פשוט העלו גליונות ציונים לא רשמיים לאפליקיישן (אין צורך לתרגם או להמיר שום דבר). אנחנו מסתכלים על הקורסים שלמדתם, הציונים שלכם והמסע שעשיתם במהלך התואר הראשון.