כולם יודעים שקבלה לתוכנית MBA מובילה כגון הרוורד, סטנפורד או LBS אינה משימה קלה, וכתיבת החיבורים היא החלק הכי קשה באפליקיישן. לכן מועמדי MBA עלולים להתפתות להשתמש בכלים של בינה מלאכותית ותוהים האם Chat GPT   יכול לכתוב את החיבורים עבורם? למרות שהתשובה היא כן, זה ממש לא מומלץ.

לפני שנצלול לפרטים, בואו נבין מה זה Chat GPT:

Chat GPT הוא כלי של OpenAI, החברה הגדולה בעולם הבינה המלאכותית. זהו כלי מבוסס בינה מלאכותית שמבין ומגיב לטקסט בצורה של שיחה באופן שדומה לבני אדם. הוא זוכר שיחות שניהלתם עימו בעבר, הוא יכול לסרב לענות על שאלות מסוימות, הוא מודה בטעויות שלו וכו'.

להלן מספר סיבות מדוע ארינגו לא ממליצה להשתמש ב- Chat GPTלכתיבת החיבורים באפליקיישן לתוכניות MBA:

  1. אתם עלולים להיתפס – ישנם כלים שיכולים לזהות שהטקסט נכתב ע"י מחשב באמצעות ניתוח דפוסים וסטטיסטיקות של שפה בטקסט. חלק מהאוניברסיטאות משתמשות בכלים כאלה כדי לגלות האם המועמדים כתבו את החיבורים בעצמם. בנוסף, אם מועמדים רבים ישתמשו ב- Chat GPTכדי לענות על אותה שאלה, סביר להניח שהחיבורים שלהם יהיו דומים מאוד אחד לשני. יושרה היא דבר חשוב בעולם העסקים, ומנהלים לעתיד צריכים להפגין אותה כבר משלב מועמדותם ללימודי MBA. במידה שוועדת הקבלה תגלה כי החיבור לא נכתב ע"י המועמד, מועמדותו תידחה.
  2. יחודיות – הנשמה של החיבור באפליקיישן היא האותנטיות והיחודיות שלו. חיבור שנכתב ע"י מחשב יכול להיות כתוב היטב אבל לא יהיה מקורי או אישי. ועדות הקבלה מחפשות מועמדים שמביאים גיוון והחיבורים הן הדרך הטובה ביותר לבדל את עצמכם מיתר המועמדים. אחרי הכל, אתם מכירים את עצמכם הכי טוב.
  3. Chat GPT לא תמיד צודק – כדי להפוך את Chat GPT ל'אנושי' הוא מתוכנת לעשות גם טעויות, אז תאמינו לנו- זה לא שווה את הסיכון.

תמיד קל יותר להשתמש בכלי AI ליצירת תוכן; עם זאת, זה תמיד יהיה מוטה וחברות/מנועי חיפוש/אוניברסיטאות תמיד ימצאו דרכים לזהות תוכן מועתק מטעה. לפיכך, זה חכם להשתמש ב-Chat GPT ככלי מחקר; אך העתקת תוכן עלולה לגרום יותר נזק מתועלת.

אם אתם צריכים עזרה כדי לכתוב חיבורים חזקים צרו קשר עם ארינגו.

המאמר הזה נכתב ע"י בן אנוש :)