עונת האפליקיישנס לתוכניות ה-MBA המובילות ב- 2020-2021 היתה אחת התחרותיות ביותר. באופן היסטורי, הביקוש לתוכניות MBA פוחת כאשר הכלכלה במצב טוב, אך בצל מגפת הקורונה העולמית שפגעה אנושות בכלכלה יותר אנשים החליטו לפנות ללימודי MBA.

67% מבתי הספר למנהל עסקים בעולם דיווחו על עליה בכמות האפליקיישנס שקיבלו ב-2020-2021 לפי נתוני GMAC, כאשר 43% מתוכם דיווחו על עליה של יותר מ-20%. MIT דיווחו על עליה של 33% בשנה שעברה, בין השאר הודות למדיניות הפטור מ-GMAT.

ישנן שתי סיבות לכך:

1. סטודנטים בינ"ל שהתקבלו ללימודים בחו"ל אך לא יכלו לנסוע עקב מגבלות המגפה דחו את תחילת הלימודים שלהם והפכו את העונה הבאה לתחרותית יותר כי חלק מהמקומות כבר תפוסים.

2. צעירים רבים פוטרו מעבודתם וניצלו את המצב כדי לפנות ללימודי MBA כדי לשפר את הכישורים שלהם ולהקל על עצמם למצוא עבודה לאחר המגפה.

סטודנטים בינ"ל בעיקר התמודדו עם חוסר ודאות גדולה בזמן המגפה וחלקם נאלצו לדחות את תחילת הלימודים מ-2020 ל-2021. ההחלטה להתפטר מהעבודה, לעבור למדינה אחרת וללמוד בתוכנית MBA היא החלטה משמעותית אפילו בזמנים נורמליים. המגפה החדירה בכולם תחושה של זהירות, ומאחר והדבר לא היה בשליטתם בתי הספר לא יכלו לסרב לבקשתם לדחיית הלימודים.

לאור התחרות הגוברת עלתה גם רמת האיכות של המועמדים ובתי הספר קיבלו אפליקיישנס ממועמדים ממגוון תחומים עם נסיון מנהיגותי ושאיפות קריירה סולידיות. למרות שחלק מבתי הספר אפשרו למועמדים להגיש ללא ציון GMAT, ציון ה-GMAT החציוני באוקספורד עמד על 690, גבוה יותר מבשנים קודמות. ב-Duke דיווחו כי מחזור הסטודנטים הנוכחי הוא החזק והמגוון אי פעם.

לסיכום, עונת 2021 היתה תחרותית מאוד והמועמדים נאלצו להתעלות ולהוכיח שהם יוכלו להצליח בלימודים ולהפוך למנהיגים שבתי הספר מחפשים, מה שמציב רף גבוה של ציפיות גם עבור המועמדים ל-2022.