מגפת הקורונה שינתה את האופן בו מתנהל העולם ואין ספק שהיא גם השפיעה על תהליך הקבלה לתוכניות ה-MBA המובילות – גיוס וירטואלי,  שינויים דמוגרפיים ופטורים מ-GMAT. להלן חמש תחזיות לגבי מגמות בתהליך הקבלה לתוכניות שמתחילות ב-2022 והמשמעויות שלהן עבורכם:

תחרות חזקה – עונת האפליקיישן הנוכחית היא תחרותית כמו הקודמת. אמנם מספר המועמדים הבינ"ל שדוחים את תחילת הלימודים נמוך יחסית לשנה שעברה, ישנם יותר מועמדים לתוכניות המובילות.

מבחני הקבלה עדיין חשובים – למרות שבתי ספר רבים מציעים פטורים מ-GMAT, לא ניתן להתעלם מחשיבות המבחן, במיוחד לאור השקת גרסת האונליין של מבחני ה-GMAT/GRE בתקופת המגפה שהפכה אותם לנגישים יותר. ציון טוב במבחנים אלו מחזק את פרופיל המועמד ומראה שהוא מוכן מבחינה אקדמית לתוכנית אליה הוא מגיש מועמדות.

אירועים וירטואלים הם הנורמה החדשה – בתי ספר משתתפים באופן פעיל יותר באירועים גדולים ואף מארגנים כאלה בעצמם. העליה באירועי גיוס וירטואלים בשנה וחצי האחרונות מקלה על מועמדים "לסייר" בקמפוס ולדבר עם בוגרים. הדבר גם מגביר את הנגישות של בתי ספר בינ"ל ומאפשר לבתי הספר לתקשר עם המועמדים בקלות רבה יותר.

מועמדים מגוונים יותר – בתי הספר מצפים לראות יותר נשים, מיעוטים ומועמדים ללא רקע במנהל עסקים. מועמדים אלו מרגישים מועצמים יותר מתמיד ובעלי מוטיבציה למצוא עבודות בהן יוכלו להשפיע, ותואר במנהל עסקים הוא אחת הדרכים לעשות זאת. בנוסף, בזכות השפעה של תנועות חברתיות כגון BLM יש צפי למאגר מועמדים מגוון יותר שיחפשו כיווני קריירה בהם יוכלו להשפיע יותר. מגמה זו צפויה להשפיע על כיתות הלימוד שיורכבו מסטודנטים עם רקע מגוון שיוסיפו נקודות מבט חדשות לדיון בקבוצות העבודה.

יותר מועמדים חוזרים – צפויה מגמה של עליה במספר המועמדים החוזרים שמגישים פעם שניה לאחר דחיה, בעיקר כי 2021 היתה שנה תחרותית מאוד ולא כולם הצליחו להתקבל. המועמדים החוזרים יגדילו את מספר המועמדים בשנת 2022 ויגבירו את התחרות.

באופן כללי, אנחנו מרגישים שהמועמדים שיתקבלו ללימודי MBA בשנת 2022 יהנו מכיתה מגוונת ועשירה אינטלקטואלים לעומת שנים קודמות.