אם כבר הגשתם מועמדות לתוכנית MBA מובילה, נדחיתם ואתם רוצים לנסות שוב להתקבל לתוכנית – המאמר הבא הוא בשבילכם. קבלה לתוכנית MBA מובילה אינה קלה ובכל שנה ישנם מועמדים מצוינים שנדחים כי מספר המקומות מוגבל והתחרות קשה. אם זה קרה לכם ונדחיתם לאחר הגשת האפליקיישן, אל תתייאשו! בכל שנה תוכניות מקבלות מועמדים חוזרים –  reapps.

לפני שאתם מנסים שוב, קחו זמן להתבוננות פנימית. בקשו פידבק ממספר מקורות כדי להבין מה לא הצליח. נסו לאבחן את החולשות שלכם כדי להבין איך להשפתר ולחזק את הפרופיל שלכם.  אצל חלק מהמועמדים הבעיה היא אקדמית (ציון GMAT נמוך למשל), או הגשה בסיבוב מאוחר, או חוסר נסיון תעסוקתי מספיק.

להלן כמה דברים שתכלו לעשות כדי לשפר את סיכויי הקבלה שלכם כמועמדים חוזרים:

  1. רשימת בתי הספר: חשבו היטב לאילו תוכניות להגיש, איפה אתם רוצים לחיות ומהן מטרות הקריירה שלכם. בתי ספר רבים יכולים להוביל לאותן משרות באותן חברות, אז נסו לא להגביל את הרשימה שלכם יותר מדי.
  2. רקע אקדמי: כאשר מגישים מועמדות חוזרת כל דבר בפרוריל שלכם צריך לבלוט, גם ההישגים האקדמיים שלכם. ציונים ממוצעים עלולים לא להספיק, ואם אתם חלק מקבוצה בעלת יצוג יתר במאגר המועמדים, אתם צריכים ציון GMAT גבוה כדי להיות תחרותיים. אם הציון שלכם לא מספיק גבוה, היבחנו שוב ונסו לשפר אותו. ציון GMAT גבוה גם יכול לפצות במשהו על ציונים נמוכים בתואר הראשון.
  3. חיבורים: עברו שוב על החיבורים שלכם. זהו תחום שעלול להזדקק לשיפור משמעותי, מה שניתן להשיג בקלות. ודאו כי המסר בחיבורים שלכם עובר בצורה נכונה וברורה. החיבורים הם הדרך הטובה ביותר להבליט היבטים בפרופיל שלכם – אישיים, מקצועיים וכו'. אם אתם חושבים שדרוש להם שיפור משמעותי, כתבו אותם מחדש.
  4. מטרות קריירה: עליכם לבטא היטב את מטרות הקריירה שלכם. החיבורים צריכים לשקף את המטרות לטווח הקצר והארוך באופן הגיוני. הדרך שלכם להשיג את המטרות צריכה להיות ברורה והגיונית. המטרות לא צריכות להיות ספציפיות מדי או רחבות מדי. עליהן להיות בנויות היטב, וגם להתאים לביה"ס אליו אתם פונים. החיבורים צריכים להדגיש איך ביה"ס יכול לעזור לכם להשיג את מטרותיכם. כמועמדים חוזרים, עליכם להדגיש גם איזה צעדים עשיתם לכיוון המטרה מאז האפליקיישן הקודם.
  5. מסלול קריירה: ביה"ס רוצה לראות את הצמיחה המקצועית שלכם. היעדר קידומים, פחות מדי או יותר מדי נסיון תעסוקתי, או מחסור בפרויקטים גדולים עלולים להוות נורות אדומות. לכן האפליקיישן החדש שלכם צריך להראות התקדמות מקצועית לעומת האפליקיישן הקודם, וקורות החיים שלכם צריכים לבטא את הצמיחה המקצועית שביצעתם בשנה האחרונה.
  6. פעילויות נוספות: מועמדים לעיתים נוטים להתמקד יותר מדי בהישגים האקדמיים והמקצועיים שלהם, בעוד ביה"ס מחפש מועמד שלם ו"עגול". התנדבות לפעילויות חדשות בעובדה או מחוצה לה יכולה לחזק את הפרופיל שלכם. נסו להשתלב בפעילויות שמעניינות אתכם, ומעבר להתנדבות – קחו יוזמה.
  7. הגישו מועמדות בסיבוב מוקדם: זה נכון לכל המועמדים ובפרט למועמדים חוזרים – נסו להגיש מועמדות בסיבוב הראשון או אפילו בסיבוב מוקדם, כי בהם סיכויי הקבלה גבוהים יותר וכך גם הסיכוי לקבל מלגה.
  8. העריכו מחדש את כל מרכיבי האפליקיישן: עברו על קורות החיים שלכם, האפליקיישן, ראיון הקבלה, ההמלצות וכו'. מעבר לחיבורים, גם שאר המרכיבים חשובים. קו"ח הם הדבר הראשון שוועדת הקבלה מסתכלת עליו, לכן עליהם לבטא את כל הנקודות החשובות בפרופיל שלכם. קו"ח שלכם צריכים להיות מסמך משמעותי שעושה רושם ראשוני מצוין. גם החיבורים הקצרים ויתר השאלות באפלקיישן (כולל חיבורי הוידאו) משחקים תפקיד חשוב. הקדישו להם זמן ותשומת לב. גם לראיון הקבלה יש משקל רב בהחלטה הסופית, לכן מומלץ להתכונן אליו, לבצע ראיונות הכנה, לערוך מחקר אודות ביה"ס ולתרגל את כישורי הראיון שלכם. מכתבי ההמלצה מספקים נקודת מבט חיצונית על הפרופיל שלכם. בחרו אנשים שיכולים לערוב לכם ולתת זוית חיובית לאפליקיישן שלכם. אם יש לכם דברים להוסיף או נסיבות חריגות להסביר, נצלו את החיבור האופציונלי לשם כך.
  9. נסו לקבל פידבק מביה"ס שדחה אתכם: לא תמיד זה אפשרי, אך אם תקבלו פידבק תוכלו להבין איפה נכשלתם ולהבין טוב יותר את נקודת המבט של ועדת הקבלה.

לסיכום, כאשר מגישים מועמדות חוזרת נדרשת תוכנית מגובשת. ככל ששתחילו להתכונן מוקדם יותר כך יגדלו סיכוי הקבלה שלכם. קחו בחשבון שהאפליקיישן החדש שלכם יושווה לקודם, והימנעו מחזרה על אותן שגיאות כדי שהפעם תהיו מועמדים חזקים יותר. כל שנה ארינגו עוזרת למספר מועמדים חוזרים להתקבל לתוכניות ה-MBA המובילות (רק השנה ב-LBS, HBS, MIT, Kellogg, NYU, INSEAD ועוד). אל תחכו – התחילו עכשיו!