דגשים לקראת כנס ה-MBA Fair 

מטרות והנחיות להתנהגות בכנס

מטרת הכנס היא לאפשר למועמדים פוטנציאליים להתרשם מתכניות ה-MBA השונות על מנת לסייע לכם בבחירת בתי ספר ובכתיבת האפליקיישן. ישנן מספר תת-מטרות לאירוע שכזה:

  1. מחקר למטרות בחירת בתי ספר – יכול להיות שאתם כבר "סגורים" על התכניות אליהן אתם מתכננים להגיש מועמדות, אבל תמיד יש ערך למחקר נוסף. לתכניות רבות יש מסלולים ייחודיים, קורסים חדשניים ומלגות ייעודיות לישראלים שלא תמיד מפורסמות באתרים הרשמיים, וכדאי להיות מעודכנים בצורה מקסימלית לפני שמקבלים החלטה.
  2. מחקר למטרות כתיבת האפליקיישן – קיימים לפחות חמישה דירוגים "חשובים" של תכניות MBA. אחד הקריטריונים המשמעותיים בכל הדירוגים הוא “Yield” מונח שמתייחס לאחוז המתחילים ללמוד בתוכנית מסויימת לאחר שהתקבלו לאותה תכנית. מאחר ורוב הנרשמים לתכניות MBA נרשמים ל4-6 תכניות שונות, נוצר מצב  בו אוניברסיטאות יוקרתיות מוצאות את עצמן על תקן “safety schools”, ואחוזי ה Yield שלהן נמוכים מהמצופה. על כן, תכניות ה-MBA מעניקות חשיבות רבה לשאלה Why Us? במסמכי האפליקיישן. ככל שתוכלו להדגים מוטיבציה יותר גבוהה ללמוד בבית הספר המדובר, כך תשפרו את סיכויי הקבלה שלכם. איך עושים את זה? כותבים. סיימתם שיחה עם נציג קבלה/בוגר? רשמו לכם מהר את שמו, התפקיד שלו בבית הספר/ מחזור הMBA שלו, ואת עיקרי השיחה. כנ"ל לגבי המצגות של בתי הספר – רשמו לכם את שם הדובר ודגשים רלוונטיים.
    מבין התכניות שמגיעות לכנס, ה-Yield של Booth הוא 56%, של וורטון הוא 66% ושל קלוג 55% (ואף נמוך יותר מבין מועמדים ישראליים) – אז זו בהחלט סוגיה חשובה לבתי הספר הללו.
  3. Networking – מבחינת תכניות ה-MBA, מטרת הכנס היא להגביר את החשיפה של המועמדים הישראליים לתכניות שלהן- כלומר, הנציגים באים כדי לשווק את תכנית ה-MBA שלהם, לא כדי להעריך את המועמדות שלכם. ובכל זאת, קיימת חשיבות גדולה ליצירת קשרים איכותיים עם בוגרים ונציגי קבלה, ותמיד כדאי לייצר רשם ראשוני מוצלח. איך עושים את זה? עומדים בתור לדוכן הרלוונטי, וכשמגיע תורכם- מציגים את עצמכם ומתחילים לשאול שאלות. הנה כמה דגשים:
  • לבוש – business casual.
  • אם ה-CV שלכם ברמה גבוהה, מומלץ להדפיס אותו במספר עותקים ולהביא אתכם. אם הוא עדיין דורש עבודה, ייתכן שעדיף לא להביא עותק כדי שלא תהיו מחויבים לגרסה פחות אפקטיבית.
  • תקראו מראש על התכנית, ותגיעו מוכנים עם שאלות חכמות ואם אפשר ספציפיות לגבי המוסד ו\או המיקום. אם אתם משוחחים עם בוגר של התכנית, ניתן לשאול שאלות על החוויה האישית שלו או שלה. תמיד רצוי לבסס שאלות על בסיס מכנה משותף ("אתה בוגר 8200? גם אני. הרגשת שזה שיחק תפקיד משמעותי בקבלה שלך לתכנית?"). אם אתם משוחחים עם נציג של ועדת הקבלה/צוות הגיוס של תכנית מסויימת, חשוב לשאול שאלות שמדגימות שעשיתם את המחקר שלכם ("אני יודעת שרוב הבוגרים שלכם ממשיכים לייעוץ אסטרטגי, את חושבת שיש מקום ליזמים לעתיד בתכנית הזו?")
  • לאחר השיחה, בקשו את המייל של מי ששוחחתם איתו, ואם תענו בחיוב, שלחו thank you note לאדם ששוחחתם עמו על מנת לייצר בסיס לקשר בהמשך.