בעולם מונע הנתונים של היום, תרגום מידע מורכב לתובנות ניתנות לפעולה היא מיומנות עסקית קריטית. תואר שני במנהל עסקים עם התמחות ב-Business Analytics מכשיר אותך לעשות בדיוק את זה. תוכנית זו חורגת מעבר לדיסציפלינות עסקיות מסורתיות, ומחמשת אותך בכלים מתקדמים כמו כריית נתונים, מודלים סטטיסטיים ולמידת מכונה. בוגרים הופכים לכוכבי בינה עסקית, והופכים נתונים גולמיים למפות דרכים אסטרטגיות שמניעות חברות קדימה.
למנהל עסקים ב-Business Analytics יש ביקוש רב בתעשיות. ענקי ייעוץ, טיטאנים טכנולוגיים ומוסדות פיננסיים גדולים להוטים לנצל את המומחיות שלהם. תארו לעצמכם עבודה לצד McKinsey & Company, Deloitte, Amazon, Facebook, Google, Goldman Sachs או JPMorgan Chase, תוך שימוש בכישוריכם כדי לפתור בעיות מורכבות ולהניע חדשנות. השכר הממוצע לבוגרי MBA עם התמחות ב-Business Analytics משקף את הדרישה הזו, הנע בין $130,000 ל-$180,000 בהתאם לניסיון, מיקום ותעשייה.

להלן רשימה של 10 תוכניות ה-MBA המובילות עבור Business Analytics לפי דירוג US NEWS, המציגות את ההתמחויות הייחודיות שלהן:

1. המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (סלואן): חלוצה בתחום של אנליטיקה עסקית, סלואן מציעה תוכנית ברמה עולמית עם התמקדות בשילוב מדע נתונים ואסטרטגיה עסקית. התלמידים יכולים לבחור ריכוזים במדעי הניהול או בניתוח עסקים. המגייסים המובילים כוללים את McKinsey & Company, Bain & Company ואמזון.

2. אוניברסיטת קרנגי מלון (טפר): התוכנית של טפר ידועה בגישה הכמותית הקפדנית שלה. התלמידים מקבלים הבנה עמוקה של מודלים סטטיסטיים, למידת מכונה וניתוח ביג דאטה. הם מציעים ריכוז ב-Business Analytics. המעסיקים המובילים כוללים את גוגל, פייסבוק ודלויט.

3. אוניברסיטת פנסילבניה (וורטון): התוכנית של וורטון שמה דגש על חדשנות ויזמות בהקשר של Business Analytics. בוגרים מפתחים מומחיות במינוף נתונים כדי להניע צמיחה עסקית וליצור מיזמים חדשים. הם מציעים ריכוזים ב-Business Analytics ו-Digital Analytics. בוגרי וורטון מבוקשים מאוד על ידי חברות מובילות כמו מקינזי אנד קומפני, אמזון וגולדמן זאקס.

4. אוניברסיטת ניו יורק (סטרן): התוכנית של שטרן מתמקדת ביישום מעשי של Business Analytics במגזר הפיננסי. התלמידים צוברים מומחיות בניהול סיכונים, מודלים כמותיים וניתוח נתונים פיננסיים. הם מציעים ריכוז ב-Business Analytics. המגייסים העיקריים כוללים את JPMorgan Chase, Bank of America ו- Citigroup.

5. המכון הטכנולוגי של ג'ורג'יה (שלר): התוכנית של שלר ידועה באינטגרציה החזקה של טכנולוגיה ואנליטיקה. לסטודנטים יש גישה למשאבים מתקדמים ומשתפים פעולה עם סגל מוביל בבעיות עסקיות בעולם האמיתי. הם מציעים ריכוז במימון אנליטי. המעסיקים המובילים כוללים את Delta Air Lines, Home Depot וקוקה-קולה.

6. אוניברסיטת קולומביה: בית הספר לעסקים של קולומביה מציע תוכנית איתנה לניתוח עסקים עם התמקדות ביישומים עסקיים גלובליים. התלמידים צוברים מומחיות בשימוש בנתונים כדי לפתור אתגרים מורכבים בתעשיות מגוונות. התוכנית שלהם כוללת התמחות ב-Business Analytics. המגייסים המובילים כוללים את McKinsey & Company, BCG ו-Bain & Company.

7. אוניברסיטת קליפורניה, ברקלי (האס): Haas מציעה תוכנית מעוגלת המשלבת מומחיות בניתוח עסקים עם בסיס חזק ביסודות עסקיים. התלמידים זוכים לחשיפה למגמות חדשניות במדעי הנתונים ויישומיו בתעשיות שונות. אין להם ריכוזים ספציפיים, אבל הקורסים מאפשרים לימוד מעמיק בתחומים כמו ניתוח שיווק ובינה עסקית. חברות טכנולוגיה מובילות כמו גוגל ואפל הן מגייסות גדולות כאן.

8. אוניברסיטת שיקגו (בות): התוכנית של Booth ידועה בגישה הכמותית הקפדנית שלה ובהתמקדות ביישומים פיננסיים של Business Analytics. התלמידים מקבלים הבנה עמוקה של שווקים פיננסיים, ניהול סיכונים ואסטרטגיות השקעה מונעות נתונים. למרות שהם לא מציעים ריכוזים ספציפיים, תוכנית הלימודים מאפשרת התמקדות בתחומים אלה. בוגרי בות' מגויסים מאוד על ידי בנקי השקעות כמו גולדמן זאקס ו-JPMorgan Chase.

9. אוניברסיטת טקסס-אוסטין (מקומבס): מקומבס מציעה תוכנית מקיפה לניתוח עסקים המדגישה מיומנויות תקשורת ומנהיגות חזקות לצד מומחיות טכנית. הסטודנטים צוברים ניסיון מעשי באמצעות תיאורי מקרה, סימולציות והתמחויות בחברות מובילות. הם מציעים ריכוז ב-Business Analytics. המעסיקים המובילים כוללים את Deloitte, EY ו-PwC.

10. אוניברסיטת דיוק (Fuqua): התוכנית של Fuqua מתמקדת בפיתוח חשיבה ביקורתית וכישורי פתרון בעיות באמצעות עדשה מונעת נתונים. התלמידים צוברים מומחיות בשימוש באנליטיקה לפתרון אתגרים עסקיים מורכבים במגוון תעשיות. הם מציעים ריכוז ב-Business Analytics. מגייסים מובילים כוללים את McKinsey & Company, אמזון וביין & Company.

מדי שנה, בהדרכת ארינגו, אינספור מועמדי MBA הופכים את החלומות הקבלה לבתי ספר לעסקים למציאות. הירשם עוד היום להערכת פרופיל בחינם.