תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בחשבונאות הוא בחירה אסטרטגית לאנשי מקצוע המעוניינים לקדם את הקריירה שלהם. תוכנית MBA כזו חורגת מההיבטים הטכניים של חשבונאות, מציידת את הבוגרים במיומנויות מנהיגות, תקשורת וחשיבה אסטרטגית המבוקשות על ידי חברות מובילות.

בוגרי תואר שני במנהל עסקים בחשבונאות יכולים לקבל מגוון תפקידים, כולל:

• מנהל כספים ראשי (CFO)
• בקר
• אנליסט פיננסי
• יועץ ניהולי
• מבקר פנימי

חברות מובילות בתעשיות מגייסות באופן פעיל רואי חשבון בעלי MBA, עם חברות ייעוץ גדולות, בנקי השקעות וחברות Fortune 500 בחזית. כמה מהמגייסים המובילים הללו כוללים את McKinsey & Company, Deloitte, PwC, Goldman Sachs, JPMorgan Chase, Bank of America, Amazon, Apple, וג'נרל אלקטריק. השכר הממוצע לבוגרי MBA עם התמחות בחשבונאות יכול לנוע בין $120,000 ל-$180,000 בהתאם לניסיון, מיקום ותעשייה.
הנה מבט מקרוב על 10 מתוכניות ה-MBA הטובות ביותר לחשבונאות בארה"ב (לפי דירוג US NEWS), כולל פרטים על ההתמחויות שלהן:

1. אוניברסיטת טקסס – אוסטין (מקומבס): מדורג במקום הראשון לפי מספר פרסומים, מקומבס מציע תוכנית קפדנית עם התמקדות חזקה בפיתוח מיומנויות אנליטיות ופתרון בעיות. הם מתהדרים בהתמחות ייעודית בניתוח אסטרטגי של מידע חשבונאי, נכס בעל ערך בעולם העסקים מונע הנתונים. המגייסים המובילים כוללים את McKinsey & Company, Bain & Company, ודלויט.

2. אוניברסיטת פנסילבניה (וורטון): התוכנית של וורטון ידועה בדגש שלה על חדשנות ויזמות. הבוגרים צוברים מומחיות בחשבונאות פיננסית, ביקורת ומיסוי, תוך שהם מפתחים מיומנויות מנהיגות ותקשורת חזקות. הם מציעים ריכוזים בחשבונאות פיננסית ודיווח וביקורת. בוגרי וורטון מבוקשים מאוד על ידי חברות מובילות כמו גולדמן זאקס, JPMorgan Chase ובנק אוף אמריקה.

3. אוניברסיטת אילינוי אורבנה-שמפיין: תוכנית זו מציעה שילוב חזק של ידע חשבונאי תיאורטי ומעשי. התלמידים נהנים מסביבת למידה צמודה ומהזדמנויות רבות לחדד את כישוריהם באמצעות לימוד קייסים והתמחויות בעולם האמיתי. התוכנית שלהם מציעה התמחויות במערכות מידע חשבונאיות ומיסוי. המגייסים העיקריים כוללים את PwC, KPMG ו-EY.

4. אוניברסיטת מישיגן – אן ארבור (רוס): התוכנית של רוס מספקת תוכנית לימודים מקיפה המכסה את כל ההיבטים של חשבונאות, תוך התמקדות בפיתוח חשיבה ביקורתית ומיומנויות קבלת החלטות. התוכנית מתהדרת ברשת בוגרים איתנה וביחסים חזקים עם מעסיקים מובילים. סטודנטים יכולים לבחור ריכוזים בביקורת ואבטחה, מיסוי או חשבונאות פיננסית. אמזון, אפל וג'נרל אלקטריק הם בין המגייסים המובילים כאן.

5. אוניברסיטת בריגהם יאנג (מריוט): בית הספר לעסקים של מריוט מציע שילוב ייחודי של מומחיות חשבונאית עם עקרונות אתיים ואחריות חברתית. התוכנית מספקת בסיס חזק ביסודות חשבונאיים תוך טיפוח כישורי מנהיגות ותקשורת. הם מציעים ריכוז בניהול חשבונאות ובקרה. המעסיקים המובילים כוללים את Deloitte, EY ו-KPMG.

6. אוניברסיטת שיקגו (בות): התוכנית של בות' ידועה בגישה הכמותית הקפדנית שלה. התלמידים מקבלים הבנה עמוקה של שווקים פיננסיים, הערכת שווי וניהול סיכונים, ומכינים אותם להצלחה בקריירות פיננסיות גבוהות. למרות שהם לא מציעים ריכוזים ספציפיים, תוכנית הלימודים מאפשרת התמקדות בתחומים אלה. בוגרי בות' מגויסים מאוד על ידי בנקי השקעות כמו גולדמן זאקס וג'יי.פי מורגן צ'ייס.

7. אוניברסיטת סטנפורד: התוכנית של סטנפורד מציעה תוכנית לימודים מעוגלת היטב המשלבת מומחיות חשבונאית עם ידע עסקי רחב יותר. התלמידים זוכים לחשיפה למגמות חדשניות בחשבונאות וטכנולוגיה, ומכינים אותם לתפקידי מנהיגות בנוף העסקי המתפתח ללא הרף. אין להם ריכוזים ספציפיים, אבל הקורסים מאפשרים לימוד מעמיק בתחומים כמו ניתוח נתונים ופינטק. חברות טכנולוגיה מובילות כמו אמזון ואפל הן מגייסות גדולות כאן.

8. מכללת בוסטון (קרול): בית הספר לניהול קרול מציע תוכנית המדגישה מיומנויות אנליטיות חזקות, קבלת החלטות אתית ומודעות גלובלית. התוכנית מספקת הזדמנויות רבות ללמידה מעשית באמצעות מקרי מקרה, סימולציות והתמחויות. הם לא מציעים ריכוזים ספציפיים, אבל הקורסים מאפשרים לסטודנטים להתאים את לימודיהם לתחומי העניין שלהם. המגייסים העיקריים כוללים את PwC, KPMG ודלויט.

9. אוניברסיטת אוהיו סטייט (פישר): מכללת פישר לעסקים מציעה תוכנית עם התמקדות חזקה בפיתוח מיומנויות אנליטיות ופתרון בעיות. התלמידים מקבלים הבנה מקיפה של חשבונאות פיננסית, ביקורת ומיסוי, ומכינים אותם למסלולי קריירה מגוונים. התוכנית שלהם כוללת התמחות בניתוח אסטרטגי של מידע חשבונאי. המעסיקים המובילים כוללים את EY, KPMG וגרנט תורנטון.

10. אוניברסיטת אינדיאנה (קלי): בית הספר למינהל עסקים קלי מתגאה בתוכנית חשבונאית בעלת דירוג גבוה עם התמחות ייחודית בניתוח אסטרטגי של מידע חשבונאי. תוכנית זו המיועדת ל-STEM מציידת את הבוגרים ביכולת לנתח נתונים פיננסיים ולהניע הצלחה ארגונית.

אם אתה מחפש סיוע בקבלה ל-MBA עם התמחות בחשבונאות, נוכל להדריך אותך. הירשם אלינו עוד היום להערכת פרופיל בחינם.