ארינגו ממשיכה להביא לכם ראיונות עם סטודנטים מתוכניות ה-MBA המובילות בעולם, והיום ראיון עם נועם קאן, סטודנט ב- London Business School:

ספר לנו קצת על הרקע שלך לפני ה-MBA.

התחלתי את הקריירה שלי בצבא, ובחרתי להאריך את השירות כדי לשרת ביחידה מובחרת. הצטרפתי לקורס חובלים, שירתתי חמש שנים כקצין בצוללת ולמעשה השירות הצבאי היה הנסיון התעסוקתי היחודי שלי כשהגשתי מועמדות לתוכניות MBA. בשנה שעברה מקבלתי לתוכנית ועד שהתחלתי ללמוד עבדתי בחברת סטארט-אפ ישראלית.

מה מיוחד בביה"ס שלך? מה מבדיל אותו מאחרים בעיניך?

לונדון ביזנס סקול מיוחד בארבעה היבטים: יוקרה, מיקום, גמישות וגיוון. נהוג לחשוב ש-LBS ואינסאד הם שני בתי הספר למנהל עסקים מחוץ לארה"ב שהיוקרה שלהם משתווה לבתי הספר האמריקאים. עבור מועמד שמחפש ללמוד באירופה ולא רוצה לוותר על היוקרה והמעמד של התואר, לונדון ביזנס סקול הוא בחירה מצוינת. המיקום של ביה"ס בלונדון הוא מאפיין חשוב נוסף. לונדון היא לא רק עיר נהדרת לחיות בה אלא גם מקום מצוין לעבוד בו לאחר התואר – הסקטור הפיננסי בעיר הוא שני רק לזה שבניו יורק.

הגמישות של LBS מתבטאת בשלושה דברים: חוויית סטודנט מותאמת אישית, אורך תוכנית הלימודים והקצאת זמן. הסטודנטים ב-LBS חופשיים לבחור את רוב הקורסים שלהם מבין שפע של אפשרויות ולכוון את חוויית הלמידה שלהם כך שתתאים לתחומי הענין שלהם. הסטודנטים יכולים גם לבחור את משך התואר – בין 15 ל-21 חודשים. חופש הבחירה הזה מאפשר לסטודנטים לנהל את הזמן שלהם – סטודנטים שמעדיפים להתמקד בלימודים יכולים ללמוד קורסים נוספים, ולעומתם סטודנטים שמעדיפים חוויית למידה פרקטית יכולים לצאת להתמחויות.

לונדון ביזנס סקול בוחר הרכב מגוון של סטודנטים ממגוון של תרבויות ורקעים, מה שיוצר כיתה מעניינת וצבעונית.

האם חלו לאחרונה שינויים בביה"ס או בתהליך הקבלה?

תהליך הקבלה נותר ללא שינויים גדולים אך בשנים האחרונות נוסף אלמנט של שאלות וידאו – המועמדים צריכים לענות של מספר שאלות מול המצלמה.

תוכל לספר לנו על האוירה בביה"ס? היחסים בין הסטודנטים למרצים? איך אתם מבלים את הזמן הפנוי?

האוירה בביה"ס סבלנית וחברותית. המרצים מתייחסים לסטודנטים בכבוד והסטודנטים מאוד חברותיים ותומכים אחד בשני. הרכב הסטודנטים מגוון מאוד ומעניין, ואתה יכול בקלות למלא את השבוע שלך באירועים חברתיים, החל מאירועים עם אופי מקצועי ועד לטעימות יין וחגיגות לאומיות. אני ביליתי את זמני הפנוי באימונים עם מועדון הראגבי, בביקורים באתרי התיירות בלונדון ובטיולים עם חברים.

מה תוכל לספר לנו על האיזור והעיר?

הסופר המפורסם סמואל ג'ונסון אמר פעם ש"כשלאדם נמאס מלונדון, נמאס לו מהחיים, כי בלונדון יש כל מה שיש לחיים להציע". מבחינתי אין צורך בהסברים נוספים.

תוכל לספר לנו על הזדמנויות תעסוקה והתמחויות קיץ? האם ביה"ס עוזר במציאת עבודה? האם יש חברות מסוימות שמגייסות את בוגרי ביה"ס?

לונדון ביזנס סקול הוא אחד משני בתי הספר היוקרתיים באירופה, וככזה הוא משמש בסיס לגיוס לחברות מכל העולם. רוב הסטודנטים מעדיפים לעבוד בלונדון, בה התחרות קצת יותר קשה. סצנת העסקים בלונדון נשלטת בידי שירותים פיננסים, ולכן LBS הוא מקפצה מצוינת לכל מי שרוצה לעבוד בבנקאות השקעות, הון סיכון ופינטק. בלונדון גם נמצאות חברות סטארט-אפ רבות וחברות יעוץ, כך שיש אפשרויות בשפע. מרכז הקריירה של ביה"ס תומך מאוד ועושה עבודה נהדרת בהבאת מגייסים וחיבורם עם הסטודנטים. מדריכי הקריירה מנוסים וזמינים ומסייעים לסטודנטים באופן תמידי בתהליך חיפוש העבודה.

איך התמודדת עם נושא הויזה?

תהליך הוצאת הויזה היה די פשוט וצוות מטעם ביה"ס עזר לי במה שאפשר. אני ממליץ לטפל בזה מוקדם ככל האפשר כדי להימנע מסיבוכים.

מה אהבת במיוחד בביה"ס ובתוכנית ה-MBA? האם יש קורסים או מועדונים שתוכל להמליץ עליהם?

לביה"ס יש הרכב חזק של מרצים, כגון אלכס אדמנס, נאדר טבאסולי ודיוויד מיאט, אשר הופכים את חוויית הלמידה לקלה ומהנה. קורסי הליבה והבחירה בתוכנית מאפשרים לסטודנטים לבחור את חוויית הלמידה האינדיבידואלית עבורם. אני ממליץ להצטרף למועדונים המקצועיים הגדולים כגון TMC, יעוץ ומימון וכן לכמה מהמועדונים הקטנים והחברתיים כגון ראגבי, משחק וחובבי אוכל.

איזה סוג של מועמדים ביה"ס מחפש? מי יהנה במיוחד בביה"ס ויתאים לו?

LBS מנסה לשמור על גיוון בקרב הסטודנטים תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים של מצוינות. הצטיינות היא תמיד מוערכת אך אם אתם מגיעים מרקע יחודי הקפידו להדגיש את מה שמייחד אתכם כשאתם מגישים אפליקיישן ל-LBS.

יש לך טיפים למועמדים ישראלים ששוקלים לפנות ל-LBS?

אני ממליץ ליצור קשר עם כמה שיותר סטודנטים ובוגרים של התוכנית. ככל שתדעו יותר על ביה"ס ככה האפליקיישן שלכם יהיה יותר משכנע.