שלום לכולם,

לאלו מכם שמתעניינים גם בבתי ספר מחוץ לטופ-10, אנחנו מתכבדים להציג פרק נוסף בסדרת הראיונות של ארינגו עם אנשי מפתח ובוגרי תוכניות ה-MBA המובילות, והפעם ראיון עם סטפן סוויני, מנהל הגיוס והקבלה בתוכנית ה-MBA של ביה"ס McCombs באוניברסיטת טקסס.

תוכנית ה-MBA של McCombs דורגה במקום ה-17 בארה"ב בדירוג האחרון של US NEWS ובמקום ה-22 בארה"ב בדירוג האחרון של ביזנסוויק.

 

מה מיוחד בתוכנית ה-MBA שלכם? מה מבדיל אותה מתוכניות אחרות?

ביה"ס MCCOMBS ממוקם באוסטין, טקסס, אחת הערים עם הצמיחה המהירה ביותר בארה"ב. הסטודנטים שלנו יכולים לנצל את הקרבה לחברות הגדולות והקטנות שממוקמות בעיר מאחר והקמפוס שלנו ממוקם באיזור העסקים. בתוכנית שלנו לומדים כ-265 סטודנטים בכל שנה, כלומר סה"כ 530 סטודנטים בתוכנית ה- full time MBA. לדעתנו הגודל של התוכנית מהווה יתרון תחרותי מאחר והסטודנטים יוצרים ביניהם חיבור לכל החיים. בנוסף הם יכולים לנצל את כל המשאבים של אוניברסיטת טקסס, בה לומדים מעל 50,000 סטודנטים, כך שהם נהנים מהטוב שבשני העולמות – תוכנית אינטימית באוניברסיטה גדולה. הדגש העיקרי של בית הספר שלנו הוא טכנולוגיה והשיטה של למידה דרך התנסות מאפשרת לסטודנטים שלנו לעבוד בחברות תוך כדי הלימודים/

תוכל לספר לנו על שינויים שהתרחשו לאחרונה בתוכנית שלכם או בתהליך הקבלה?

התוכנית שלנו שמה דגש על טכנולוגיות מתפתחות כגון בלוקצ'יין, בינה מלאכותית, למידה של מכונות וניתוח נתונים. אנחנו מתמקדים גם ביעוץ וטכנולוגיה ירוקה. מחלקות רבות אצלנו מדורגות בטופ-10 בארה"ב, כך שהסטודנטים שלנו יקבלו רקע חזק מאוד בניהול כללי.

בתוכנית הלימודים שתתחיל ב-2019 אנחנו מכניסים שינויים בנושאי הלימוד עם דגש רב יותר על תוכנית של פיתוח מנהיגות מותאמת אישית הנמשכת שנתיים.

משרד התעסוקה שלנו הוא נכס חשוב בתוכנית, והוא מתאים את עצמו לתחומי העניין של הסטודנטים.

מה תוכל לספר לנו על האוירה בביה"ס? על היחסים בין סטודנטים ובינם לבין המרצים? איך הסטודנטים מבלים את שעות הפנאי?

יש לנו תרבות שמונעת בידי הסטודנטים, כלומר הסטודנטים הם אלה שדוחפים את התוכנית שלנו קדימה. סגל המרצים מאוד נגיש ומדורג באופן קבוע בטופ-5 ע"י ה- Princeton Review בזכות הנגישות והמחקר שלו. אוסטין היא עיר די רגועה, וזה משפיע על האוירה בביה"ס. הסטודנטים שלנו מחבבים אחד את השני ומבלים ביחד גם מחוץ לשעות הלימודים. ישנן פעילויות חברתיות רבות במהלך השבוע, ומאחר ואנחנו נמצאים בטקסס הפוטבול תופס חלק חשוב מהפעילויות החברתיות בסתיו.

מה לגבי הצעות עבודה והתמחויות קיץ לסטודנטים?

כל הסטודנטים שלנו עושים התמחות קיץ. ניתן למצוא המון מידע על שיעורי ההשמה ואפשרויות התעסוקה באתר שלנו. רוב הסטודנטים הבינ"ל שלנו בוחרים לעבוד בארה"ב לאחר סיום התואר ואנחנו מתגאים בשיעורי השמה מהגבוהים ביותר בין תוכניות הטופ-20 בארה"ב.

איזה סוג של מועמדים מחפש ביה"ס? מי יהנה במיוחד בביה"ס? מי יתאים לביה"ס?

אנחנו מחפשים מועמדים שיודעים לא רק מה הם רוצים להשגי באמצעות התוכנית שלנו, אלא גם מה הם יכולים לתרום לה. כפי שציינתי, התוכנית שלנו מונעת באמצעות הסטודנטים, ולכן אנחנו רוצים סטודנטים שיקחו על עצמם תפקידי מנהיגות ויגלו יוזמה. סטודנטים שיש להם איזון טוב בין תחרותיות לכישורים שיתופיים יצטיינו בתוכנית שלנו.

האם יש משהו שאתה רוצה לספר למועמדים שלנו בנוגע לתהליך הקבלה?

צרו קשר עם הסטודנטים והבוגרים שלנו כדי ללמוד על התוכנית! הם מאוד אוהבים לדבר עם מועמדים. תוכלו למצוא פרטים שלהם באתר שלנו. יש לנו גם בלוג אינפורמטיבי שאני ממליץ למועמדים לקרוא.

.

תוכלו לקרוא את הכתבה המקורית כאן: https://aringo.com/school-information-the-mccombs-mba/