ארינגו ממשיכה בסדרת הראיונות עם חברי ועדות הקבלה בתוכניות ה-MBA המובילות בעולם. היום אנחנו מביאים לכם ראיון עם שארי הוברט מוועדת הקבלה של ביה"ס פוקואה באוניברסיטת דיוק:

מה מיוחד בתוכנית ה-MBA שלכם? מה מבדיל אותה מתוכניות אחרות?

אחד הדברים שמייחדים את ביה"ס שלנו הוא התרבות היחודית שלו, אותה ניתן להגדיר במילים – מלאת אנרגיה, אופי חזק, צניעות, שמחה. בפוקואה אנחנו מוודאים שלימודי מנהל העסקים ישארו רלבנטים. אנחנו מקשיבים לתעשיה ולעולם העסקים כדי ללמוד אילו כישורים הם צריכים ומתאימים את עצמנו אליהם. דוגמא לכך ניתן לראות בתחום של data analytics – התוכניות שלנו מתמקדות לא רק במציאת תובנות אלא גם בישום שלהן בעולם האמיתי כדי לתת להן ערך.

בנוסף אנחנו מתאימים את חומר הלימוד כך שיתמקד באתגרים איתם הסטודנטים שלנו יצטרכו להתמודד בעתיד כמנהיגים עסקיים – יש לנו מרצה מאוד פופולרי, ארון צ'טרג'י, שמלמד קורס בשם CEO Activism. הוא אחד מאנשי האקדמיה הבודדים שחקר את ההשפעה על חברה שבה המנכ"ל מתבטא באופן גלוי והאם למנכ"לים יש השפעה על דעת הקהל בנושאים שונים. יש לנו גם מרצה בעלת שם עולמי בתחומי הגיוון וההכללה, אשלי רוזט, שבדיוק השיקה קורס חדש שנקרא מגדר ומנהיגות.

האם התרחשו לאחרונה שינויים כלשהם בתוכנית שלכם או בתהליך הקבלה?

לאחרונה הכרזנו על תעודה חדשה שאנחנו מציעים בתחום data analytics במסגרת תוכנית ה- Daytime MBA, שנקראת Management Science and Technology Management – MSTeM ודורשת השלמה של 8 קורסי בחירה. זו התעודה השלישית שאנחנו מציעים במסגרת התוכנית, ביחד עם Health Sector Management ו- Financial Excellence. בזכות העובדה שהתעודה הזו קיבלה תואר STEM, סטודנטים מחו"ל שישלימו אותה וימצאו עבודה שרלבנטית לתחום הלימוד יקבלו אישור עבודה לתקופה של 36 חודשים, אפילו לפני שיגישו בקשה לויזת H1B. להשלמת התעודה הזו לא נדרשות עלויות נוספות וניתן לעשות אותה במסגרת השנתיים של תוכנית ה-MBA הרגילה.

בנוסף אנחנו מציעים לסטודנטים 11 התמחויות שונות כדי לסייע להם להעמיק את הידע שלהם בתחום מסוים במסגרת לימודי ה-MBA.

מה תוכלי לספר לנו על האוירה בביה"ס ועל היחסים בין הסטודנטים ובינם לבין המרצים? מה הסטודנטים עושים בזמנם הפנוי?

הסטודנטים הם אלה שמובילים וקבועים את התרבות בביה"ס. הם מארגנים אירועים וועידות באופן תמידי, והם אלה שמנהלים את תוכנית הביקורים בקמפוס ומשמשים כמדריכים לסטודנטים בשנה א'. לדוגמא, יש סטודנט ששירת בצבא והקים בביה"ס ארגון שמטרתו לשתף את החוויות מהשירות הצבאי עם הסטודנטים. דוגמא נוספת היא ה-  Fuqua Talks – פגישות שמסייעות לפתח תרבות כוללנית, ובמסגרתן כל אחד יכול לקום ולדבר על נושא שלדעתו הוא חשוב.

בכל יום שישי אנחנו חוגגים את סוף השבוע במפגש משותף של סטודנטים ומרצים. זו מסורת שהתחילה ביוזמה של סטודנט בשנת 1984. אתם מוזמנים לקרוא עוד על יום בחיי סטודנט בפוקואה בפוסט הזה.

מה תוכלי לספר לנו על האיזור בו ממוקם ביה"ס?

ביה"ס ממוקם באיזור משולש המחקר בו נמצאות חברות רבות מתחומי הטכנולוגיה והביוטק, וכן חברות סטארט-אפ רבות. דורהם נחשבת לאחד ממרכזי הסטארט-אפ המובילים מחוץ לעמק הסיליקון ולאחד מהמקומות המובילים לעסקים וקריירה.

פרט לכך האיזור מתאפיין באוכל מצוין, אומנות, תיאטרון, מוזיקה וקהילה מגוונת. מאחר ומדובר בעיר קטנה, הסטודנטים מבלים ומתחברים בסופי שבוע ולא מתפזרים כמו שקורה בבתי ספר שנמצאים בערים גדולות.

לאחר סיום הלימודים, היעדים המובילים למציאת עבודה עבור הבוגרים של פוקואה ב-2018 הם החוף המערבי (30%) וצפון-מזרח ארה"ב. בערך 10% מהסטודנטים מצאו עבודה בינ"ל, מה שמעיד על הקשרים הבינ"ל של ביה"ס עם מעסיקים. חשוב לציין שרוב הסטודנטים הבינ"ל של פוקואה מצליחים למצוא עבודה בארה"ב לאחר סיום התואר.

הסטודנטים שלנו יוצרים קשרים עם חברות מקומיות במסגרת הלימודים, אך מצליחים גם לארגן נסיעות למקומות אחרים ולהרחיב את החשיפה שלהם. המיקום של ביה"ס מאפשר נסיעות נוחות לוושינגטון (60 דקות), ניו יורק (90 דקות) בוסטון ושיקגו (פחות משעתיים), וכן טיסות לסן פרנסיסקו ואירופה. בנוסף ישנם מעסיקים שמגיעים לקמפוס שלנו מכל רחבי ארה"ב כדי לגייס את הסטודנטים שלנו. יש מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה מכל התחומים והתעשיות.

בשורה התחתונה – המיקום של ביה"ס בדורהם מאפשר לסטודנטים גישה מצוינת לקריירות רבות בכל מקום.

תוכלי להרחיב בנושא הצעות עבודה והתמחויות קיץ לסטודנטים בביה"ס שלכם?

משרד הקריירה שלנו כולל 30 בעלי מקצוע שעובדים מול הסטודנטים ומול מעסיקים. המשרד מלווה את הסטודנט בכל ההיבטים של תהליך חיפוש העבודה וכולל:

  • יועצי קריירה עם התמחויות בתעשיות ספציפיות, צוות מתכנתים שמסייע לך בטכניקות מורכבות של חיפוש עבודה, ומומחים נוספים שעוזרים לך לזהות אופציות שלא חשבת עליהן.
  • ישנם 7 מנהלי סקטורים שמכסים את כל התעשיות שהסטודנטים שלנו רוצים לעבוד בהן. הם עובדים עם הסטודנטים שמחפשים עבודות והתמחויות קיץ, ועם המעסיקים שמחפשים עובדים, ומחברים ביניהם.
  • ישנם יותר מ-70 עמיתי קריירה, שהם סטודנטים שנה ב' שמדריכים סטודנטים שנה א' ומלווים אותם בתהליך חיפוש העבודה.
  • ישנו צוות שמורכב מסטודנטים ובוגרים שמספק הדרכה אינדיבידואלית ומקיים סדנאות עבור סטודנטים ובוגרים. אנחנו מדריכים סטודנטים איך לחפש הזדמנויות קריירה בקמפוס ומחוצה לו בתחומי עניין מגוונים, ומציידים אותם בכלים שיסייעו להם גם בעתיד ולאורך הקריירה שלהם.
  • משרד הקריירה מספק שירותי תמיכה עבור הגיוס המתבצע בקמפוס וראיונות העבודה. יש לנו יותר מ-200 חברות שמגיעות לקמפוס כדי לגייס את הסטודנטים שלנו.

מועדוני הסטודנטים שלנו משתפים פעולה עם משרד הקריירה כדי לארגן ביקורים במשרדים של חברות שונות בארה"ב ובעולם וללמוד על התרבות שלהם ומה הם מחפשים בסטודנטים ובעובדים לעתיד.

חשוב לי לציין שהשילוב בתוכנית הלימודים שלנו בין ניהול כללי ובין ההתמחויות השונות מספק לסטודנטים שלנו רוחב ועומק אקדמי, ומכין אותן למגוון רחב של קריירות לאחר התואר. כ-40-45 אחוז מהסטודנטים שלנו הולכים לעבוד בתחומי היעוץ וה- healthcare, אבל גם תחומי המימון, ניהול כללי ומוצרי צריכה נחשבים לחזקים בקרב הסטודנטים שלנו. תחום הטכנולוגיה מתבסס לאחרונה במקום השני אחרי תחום יעוץ, שנותר התחום הפופולרי ביותר עבור המחזור שסיים את התואר ב-2018. מבין הסטודנטים שמצאו עבודה בחברות יעוץ, 56% הלכו לעבוד בחברות הגדולות – מקינזי, ביין, BCG   או דלויט. 28% מהסטודנטים פנו לקריירה במגזר הטכנולוגי בחברות כמו אמזון, גוגל, מיקרוסופט. כ-10% מהסטודנטים מצאו עבודות בחו"ל.

פרטים נוספים אפשר למצוא בדו"ח התעסוקה של 2017-2018. הסטודנטים שלנו מצליחים מאוד בשוק העבודה, ו-94% מצאו עבודה תוך 3 חודשים מסיום התואר, כאשר המשכורת החציונית שלהם עומדת על 125000$ ובונוס חציוני של 30000$.

איזה סוג של מועמדים ביה"ס מחפש? מי יהנה במיוחד בביה"ס ויתאים לו?

הסטודנטים שלנו תורמים בצורה משמעותית לתרבות ביה"ס ולאוירה בו. אנחנו מחפשים מועמדים שמבינים את התרבות של פוקואה, שיכולים לראות את עצמם פורחים כאן. הם צריכים להראות שהם טרחו ללמוד עלינו דרך תהליך הקבלה, ושהם מאוד רוצים להשתייך לקהילה היחודית שלנו.

אנחנו מחפשים ליצור אוכלוסיית סטודנטים מגוונת מבחינת הנסיון, הרקע, התרבות, האמונה והלאום של הסטודנטים. זאת במטרה להרחיב את הפרספקטיבה הקולקטיבית ולהעשיר את הדיונים בכיתה. אנחנו מחפשים הסטודנטים שיכולים לתרום לסטודנטים אחרים ולהשפיע עליהם דרך האינטרקציה איתם.

יש משהו שהמועמדים שלנו צריכים לדעת בקשר לתהליך הקבלה?

אנחנו מנסים ליצור כיתה פעילה ומחפשים מועמדים שמתאימים לערכים שלנו. אנחנו מתייחסים לאפליקיישן כמו לפסיפס ומסתכלים על כל המרכיבים ביחד – הנסיון התעסוקתי שלך, ההמלצות, המנהיגות והמעורבות בקהילה – אף מרכיב לא חשוב יותר מהאחר. כמה טיפים נוספים:

  • כשאתם כותבים את החיבורים השתדלו לא להיות נדושים ושטחיים, ואל תתמקדו יותר מדי בהישגים המקצועיים שלכם בחיבור 25 הנקודות, כי אנחנו יכולים לראות אותם בקורות החיים שלכם או בחלקים נוספים באפליקיישן.
  • יש אנשים שמתקשים למצוא 25 נקודות לחיבור הזה, לכן אני ממליצה לתת הקשר לכל נקודה ולהסביר איך היא מניעה את היכולת שלכם להיות סטודנט טוב יותר ומיוחד יותר בפוקואה. אנחנו מחפשים את התובנות שמאחורי העובדות היבשות, ואיך הן מעצבות את מי שאתם כיום.
  • אני ממליצה לכם לדבר עם חברים וקרובי משפחה כדי לקבל רעיונות לדברים מעניינים אודותיכם שכדאי לשתף בחיבור, מאחר והם מכירים אתכם הכי טוב.
  • אנחנו רוצים להכיר אתכם מעבר לציונים שלכם ולנתונים היבשים, ולכן אנחנו לוקחים את החיבורים וראיונות הקבלה ברצינות. אנחנו מחפשים מועמדים שחולקים את האמונה שלנו שעולם העסקים יכול לשנות את העולם לטובה ולהכיל ענווה וכישורי מנהיגות שיוציאו את הטוב ביותר מאחרים.
  • חשוב מאוד להראות באפליקיישן שעשיתם את המחקר שלכם אודות בית הספר.
  • בקשו ממישהו אחר לקרוא את החיבורים שלכם כדי לוודא שעניתם על השאלה.
  • אל תפחדו להיות אישיים ופגיעים בחיבורים שלכם כי ככה החיבורים יהיו יותר מעניינים.
  • התייחסו לכל אחד בכבוד בתהליך האפליקיישן. הפעילו שיקול דעת והפגינו מודעות עצמית.

 יש לך טיפים למועמדים ישראלים שמנסים להתקבל לפוקואה?

אנחנו מאוד מעריכים את המנהיגות, המיקוד והבגרות של מועמדים ישראלים בתוכנית שלנו, אז הקפידו להדגיש את הנסיון הצבאי והתעסוקתי שלכם כי הוא חשוב מאוד בעינינו. צרו קשר עם סטודנטים ישראלים בתוכנית שלנו ועם חברי מועדון הסטודנטים היהודי. השתתפו באירועים וירטואליים ואישיים שאנחנו מקיימים – אנחנו מגיעים לישראל לפחות פעמיים בשנה ואנחנו נחפש הזדמנויות לקיים מפגשים אישיים נוספים. בנוסף נשמח לארח הרצאות מקוונות עבור לקוחות ארינגו. אני מבינה שזה לא קל לישראלים לבוא לבקר בקמפוס שלנו בשלב האפליקיישן, אבל נסו ליצור קשר עם סטודנטים, בוגרים ונציגי ועדת הקבלה כדי ללמוד עוד על הקהילה המיוחדת שלנו.

לראיון המקורי באנגלית