ארינגו ממשיכה לראיין סטודנטים ובוגרים מתוכניות ה-MBA המובילות בעולם. היום אנו מביאים לכם ראיון עם שי קיוויתי, בוגר וורטון (2019) שיספר לנו על ביה”ס, תוכנית הלימודים ותהליך הקבלה.

ספר לנו קצת על הרקע שלך לפני ה– MBA

לפני וורטון, שירתתי 9 שנים בצה”ל במסגרת תוכנית תלפיות. הגעתי לארה”ב ללא רקע עסקי אמיתי.

מה מיוחד בבית הספר שלךבעיניךמה מבדיל את בית הספר שלך מאחרים?

אני רוצה להתמקד בערך המוסף הייחודי של תוכנית ה-MBA של Wharton Business Schoolלסטודנטים ישראלים. מועדון הבוגרים הישראלי שלנו הוא ללא ספק הפעיל ביותר בארץ ובחו”ל. בישראל, יש למועדון מאות בוגרים, רובם בתפקידי ניהול בכירים כמו נגיד בנק ישראל, פוליטיקאים, ראשי קרנות VC, בכירים במשק הישראלי ועוד.  זוהי קהילה שהשפיעה ומשפיעה בצורה משמעותית על צמיחת המשק הישראלי ועל הליברליזציה של כלכלת ישראל. ברור שמעבר לערך המוסף הישראלי, לוורטון יש ערך מוסף אדיר גם בכל היבט אחר, בהיותו בית הספר הראשון למנהל עסקים ואחד הטובים בעולם. כסטודנטים וכבוגרי וורטון, ביה”ס ומועדון הבוגרים יסייע לכם לעשות קפיצת מדרגה בכל מסלול קריירה שתבחרו.

האם יש שינויים בשנים האחרונות בתוכנית ה-MBA בוורטוןאו בתהליך הקבלה?

השנה השקנו מלגה חדשה שנועדה לסייע לסטודנטים ישראלים לממן את ה MBA. תהליך הקבלה לא השתנה, אבל בית הספר מספק כעת עד 10 מלגות בשנה, רובן מכסות את כל שכר הלימוד. בנוסף, אנו משיקים תוכנית מנטורשיפ המתחילה מרגע הקבלה לוורטון.

בבית הספר עצמו לאחרונה חנכו בניין יזמות חדש  בעקבות החלטה אסטרטגית להכפיל את כוחו בתחום היזמות. כבר היום הMajor הכי נפוץ הוא Data Analytics וכמעט מחצית מתלמידי וורטון ממשיכים בסיום התואר למקצועות טכנולוגיים, והמגמה הזאת רק תמשיך להתגבר.

האם תוכל לחלוק פרטים על האווירה בבית הספרבין הסטודנטים ובין הסטודנטים לסגלאיך אתה מבלה את זמנך הפנוי?

התחושה העיקרית שרוב הסטודנטים מרגישים היא שאלו השנתיים הכי מהנות בחיים, ואני בהחלט מזדהה עם התחושה. כל יום, ולרוב מספר פעמים ביום, תוכלו ללכת למסיבות. אבל אל תדאגו, אם אתם טיפוסים שמעוניינים בלימודי כמוני, תמצאו גם את פרופסורים המובילים בעולם. בכל יום חמישי, בסוף השיעור האחרון (שמעתם נכון, אין שיעורים מיום שישי עד יום ראשון), כל הסטודנטים והפרופסורים הולכים להרים כוס לקראת סוף השבוע בClub Pub.

מעבר לסטודנטים הישראלים, בוורטון מלמדים גם 17 פרופסורים ישראלים, כולם מומחים עולמיים בתחומם, כמו פרופסור גד אלון שמתעסק באופרציה ופרופסור שירי מלומד שמתעסקת בשיווק. הם ממש נהנים לעזור לסטודנטים הישראלים המגיעים לוורטון.

האם תוכל לשתף קצת פרטים על האזור/העיר?

פילדלפיה היא עיר מדהימה עם חיי לילה סוערים וסצנה קולינרית מצוינת. גם אחרי שנתיים לא הצלחנו לבקר בכל המסעדות המומלצת באזור. יש פשוט יותר מדי! לשמחתי הצלחנו בסוף להזמין מקום במסעדת זהב ?. מומלץ בחום!

אם אתם אוהבים היסטוריה, פילדלפיה מלאה באתרים היסטוריים מכיוון שהייתה הבירה הראשונה של ארה”ב. באזור יש שילוב נהדר של היסטוריה, עיר שבנויה לגובה, מוקפת בטבע מדהים במרחק נסיעה.

האם תוכל לשתף כמה פרטים בנוגע להזדמנויות עבודה והתמחות קיץ לתלמידים בבית הספר שלךעד כמה משרד הקריירה חזק?
האם שם בית הספר/המותג נתן לך יתרון כלשהו בחיפוש עבודההאם יש מגייסים ספציפיים שמגייסים בעיקר מבית הספר הזה?

מסלולי הקריירה הזמינים לאחר Wharton מגוונים מאוד. כרבע מהתלמידים הולכים לאחר הלימודים לחברות טכנולוגיה תאגידיות, רבע לחברות סטרטאפ טכנולוגיות, כרבע לתחום הפיננסים וההשקעות והרבע האחרון לתעשיית הייעוץ. משרד הקריירה מלא בעשרות יועצים מסורים שמטרתם לסייע לך לבנות את מסלול הקריירה האולטימטיבי עבורך ולעזור לך להשיג את העבודה הראשונה אחרי התואר. בנוסף, המועדונים המקצועיים (כגון מועדון ייעוץ, מועדון השקעות, מועדון טכנולוגיה) יעזרו לך בתהליך הגיוס הספציפי להתמחיות קיץ  ולמשרות לאחר סיום הלימודים. הכל מובנה מאד על מנת לוודא שיש לכם את כל הכלים להצליח.

איך התמודדת עם סוגיית ויזה?

אני יודע שתופתעו, אבל נושא הויזה הוא אחד מהנושאים הלוגיסטיים היותר מינוריים שכל התלמידים פותרים בקלות. אני ממליץ לכם לא לדאוג מזה יותר מדי בשלב הנוכחי. ברגע שתתקבלו, נסביר לכם בדיוק איך להגיש לויזת F/J, זה באמת לא מורכב.

מה אהבת בבית הספר/בתוכניתישנם שיעורים מועדונים שהיית ממליץ עליהם לסטודנטים לעתיד?

כמה קורסים שאני אישית אהבתי:

OIDD 693  – השפעה – קורס שלא תמצאו בשום בית ספר אחר, מהו כוח בתוך ארגון? איך להשפיע על אחרים? כיצד פועלת הפוליטיקה הארגונית? פרופסור Cade Massey הוא אחד הפרופסורים האגדיים בוורטון.

MGMT794 – להבין קריירות – איך לחשוב על קריירה בטווח הארוך? מתי להעבור תפקידים בתוך החברה? מתי לעבור בין חברות? איך לעשות נטוורקין? אילו תפקידים יובילו לקידום בטווח הקצר והארוך ובמה כדאי לך להתעסק בתוך החברה?. קורס ייחודי שמנצל רגרסיות ונתונים כמותיים של אלפי בוגרי MBA ומסיק מהן תובנות לגבי כיצד לעצב את הקריירה שלך.

FNCE750 – VC וחדשנות – קורס ה VCהכי טוב שלקחתי, ופרופסור Luke Taylor הוא פשוט מרצה מעולה. הוא הביא אותי מ-0 להתמחות מוצלחת בקרן הון סיכון בסמסטר אחד.

איזה מועמדים בית הספר מחפשמי ייהנה במיוחד מבית הספר הזהמי יתאים לבית הספר?

הדבר המדהים של וורטון הוא שכל אחד יכול למצוא את דרכו לשם. כל עוד אתם אנשים שאפתנים שרוצים להצליח, בין אם זה בעסקים או בתחומים אחרים, בית הספר בוורטון הוא בשבילכם.

יש לך עצות למי ששוקל להירשם לבית הספר שלך?

דבר איתנו! לפני שהגשתי מועמדות לוורטון השתתפתי באירוע גיוס. לאחר מכן, אני זוכר ש -5 בוגרים שונים בילו למעלה משעה ועזרו לי עם האפליקיישן. אלו אנשים שמכרו חברות, ניהלו קרנות הון סיכון ואפילו ראש חברת הייעוץ הגדולה בישראל, וכל אחד מהם השקיע מזמנו כדי לעזור לי. המסקנה שלי הייתה שאם ככה הקהילה מתייחסת אלי עוד לפני שהתחלתי בתהליך האפליקיישן זו קהילה שאני לקחת חלק בה.

אנחנו כאן בשבילכם, וזה התפקיד שלנו לעזור לדור הבא להגיע לוורטון, תרגישו חופשי לפנות אלינו.