נכתב ע"י הילה ירושלמי, מנכ"לית ארינגו

 

הגשת מועמדות לתוכניות MBA דומה להגשת מועמדות למשרה. אתה צריך להשיג מכתבי המלצה חזקים, קורות חיים מרשימים ורלוונטיים, ולהצליח בראיון. כמו מועמד למשרה, גם מועמד MBA חייב להבטיח שהתדמית שלו מתאימה לפרופיל התכנית. נושא חשוב שלעיתים מתעלמים ממנו הוא הנוכחות המקוונת של המועמד. החלק האחרון בסדרת המאמרים של ארינגו בוחן את החשיבות של תדמית ברשת ואת הצעדים המומלצים כדי לעזור לך להגיש את מועמדותך בביטחון, בידיעה כי הפרופילים שלך ברשתות החברתיות שלך תומכים בנרטיב של האפליקיישן שלך.

בשנים האחרונות בתי ספר למנהל עסקים מודים כי כחלק מתהליך הקבלה הם בודקים את הפרופילים של המועמד ברשתות החברתיות. דבר זה עשוי לקרות בחלקים שונים של תהליך הקבלה, לרבות על ידי חבר ועדת קבלה אשר קורא את האפליקיישן שלך, או המראיין שמתכונן להיפגש אתך, ואף בבדיקת הרקע הנערכת לאחר שהתקבלת. אז איך תוכל לוודא כי המידע שימצאו אודותיך ברשת ישלים את המידע שסיפקת באפליקיישן ויתמוך בו?

התחל בפרופיל ה-LinkedIn שלך. ודא שהוא מעודכן, וכמו קורות החיים שלך גם הוא כולל את הדגשים החשובים עבור כל משרה בה עבדת, כולל קידומים, הישגים בולטים ותחומי אחריות מרשימים. אם הפרופיל שלך עדיין לא כולל המלצות, צור קשר עם אנשי מקצוע איתם עבדת (עדיף כאלה בתפקיד בכיר משלך) ובקש מהם לכתוב המלצות בפרופיל שלך. לבסוף, ודא כי פרק ההשכלה מעודכן וכולל פעילויות נוספות בהן עסקת בזמן לימודי התואר הראשון כגון ספורט, פרויקטים שונים והישגים נוספים. מיותר לציין שאין מקום לסתירות בין קורות החיים שהגשת לבית הספר לבין קורות החיים שלך כפי שהם מפורטים בLinkedIn

עכשיו כשפרופיל ה- LinkedIn שלך מעודכן, בדוק את הפרופילים שלך בשאר אתרי המדיה החברתית. סביר להניח שאין בעיה עם הדפים וצירי הזמן שלך – חברי ועדת הקבלה מבינים שיש לך חיי חברה מחוץ לעבודה. עם זאת, עבור על הפוסטים והתמונות בפרופיל שלך ושאל את עצמך: האם יש כאן משהו שאתה לא רוצה שהם יראו? גם אם הפוסטים שלך הם בסדר, מה לגבי התוכן שפורסם על ידי אנשים אחרים? לכולנו יש "דוד משוגע" או חבר שאוהב לעשות שטויות – עבור על כל התוכן על הקיר שלך, על הדף וציר הזמן שלך וחשוב מה כדאי להוריד לקראת הגשת האפליקיישן.

השלב האחרון הוא לחפש את עצמך בגוגל. זכור כי יש סיכוי טוב שמישהו שקורא את האפליקיישן שלך יחפש אותך בגוגל, וזו דרך טובה לוודא שלא שכחת משהו. אולי נותרו שרידים ברשת לדברים שעשית בתיכון, ואתה לא רוצה שוועדת הקבלה תראה שהשתטית עם חבריך לכיתה או שכחת להכין שיעורים…

למרות הרשמיות של תהליך הקבלה לתוכניות MBA, אל תטעה בהנחה שוועדות הקבלה יסתפקו בקריאת האפליקיישן שלך. התדמית שלך ברשת יכולה לתמוך ולחזק את הנרטיב שאתה רוצה להציג לבית הספר, אך היא עלולה גם לגרוע מתדמיתך ואפילו לפגוע בסיכויי הקבלה שלך. קח את הזמן כדי לבדוק ולעדכן את הנוכחות המקוונת שלך כדי לשקף את איש המקצוע שאתה. בהצלחה!